epik tiyatro; bir anlamda hayata ve sahneye eleştirel bir gözle yaklaşabilmektir. oyuncunu sahne üzerinde sacede canlandırıcı olmaktan öte oynayan olduğunu da izleyiciye unutturmayan, sanatsal nitelikte bir tiyatro anlatım tarzıdır. günümüzde okullarda öylesine geçilen bir konu iken hayatı sahnede sorgulatarak anlatan bir biçimdir bana göre. oynayan ve izleyen mantığını yitirmez, yitirmemeli de...
Bertold Brechte göre,epik tiyatroda,dramatik ve aristotelesci tiyatroya karşıt,olaylar dizisi anlatılır; izleyici gözlemci kılınıp etkin konuma sokulur,yargı verdirmeye götürülür,bir olay karşısında bırakılarak o olayı incelemesine çalışılır; oyun tartışmalarla sürdürülür.oyunculuk karakterle özdeşleşen stanislavski oyunculuğunun tam zıddıdır.epik oyunlarda oyuncu karakteri üzerine bi kıyafet gibi giymez,yanına alır..oyun ve oyuncu tarafsızdır.falan filan işte..
epik tiyatro; bir anlamda hayata ve sahneye eleştirel bir gözle yaklaşabilmektir. oyuncunu sahne üzerinde sacede canlandırıcı olmaktan öte oynayan olduğunu da izleyiciye unutturmayan, sanatsal nitelikte bir tiyatro anlatım tarzıdır. günümüzde okullarda öylesine geçilen bir konu iken hayatı sahnede sorgulatarak anlatan bir biçimdir bana göre. oynayan ve izleyen mantığını yitirmez, yitirmemeli de...
Bertold Brechte göre,epik tiyatroda,dramatik ve aristotelesci tiyatroya karşıt,olaylar dizisi anlatılır; izleyici gözlemci kılınıp etkin konuma sokulur,yargı verdirmeye götürülür,bir olay karşısında bırakılarak o olayı incelemesine çalışılır; oyun tartışmalarla sürdürülür.oyunculuk karakterle özdeşleşen stanislavski oyunculuğunun tam zıddıdır.epik oyunlarda oyuncu karakteri üzerine bi kıyafet gibi giymez,yanına alır..oyun ve oyuncu tarafsızdır.falan filan işte..