kanımca hiç gerek yok; saçlarımızı böyle rüzgarda güzel güzel açmışız yürüyoruz,saçlar dalga dalga,ahenkle dans ediyor.hatta böyle reklamlar bile var biliyosunuzdur; park yerindeki son yeri etkileyici saçları sayesinde kapan kız falan ;) yararlı şeyler bunlar..ayrıca dinle ilgili konuların bence insanın içinde yaşattığı kadarı önemli,dışavurduğu kısmın fazla bir önemi olduğuna inanmıyorum. ama özgür bir ülkede yaşıyorsak tabi ki de kişilerin tercihlerine saygı gösterilmeli,benim başörtüsüyle ilgili kaygılarım tamamen siyasal boyutuyla ilgili olanlar, yoksa estetik,insanların inançlarını nasıl yaşayacağı falan bunlar tercih meselesidir. ya söylemeden geçemeyeceğim; saçı görünmesin diye türban takan tiplere hastayım! :) :)
başörtüsü yada türban. hiç farketmez. bir kişinin ne giyeceğine ne takacağına kimse karışmamalıdır.türban laikliğin önüne engel değildir. laiklik din ve devlet işleri ayrımıdır. din toplum ilişkisi ayrımı değildir. laikliği topluma indirgemeye çalışanlar büyük hata yapıyorlar. başörtüsüne cumhuriyeti yıkmak için bir araç gözüyle bakanlar. laikliği savunmaktan çok insanların inançlarına saygısızlık ediyorlar..
1. Din insan içindir. 2. Dolayısıyla, tüm dini emir ve yasaklar Allah’ın değil, insanın çıkarı içindir. 3. İşte bu yüzden, tüm dini emir ve yasaklar uygulanırken, onu uygulayan insanın bundan elde ettiği çıkarı iyi bilmesi gerekir. Bu çıkarı bilerek emre uymak, insanı “tatmin eder” ve imanı “sorumluluk bilincine” dönüştürür. 4. Bunun için de ilahi mesajı ve buyrukları maksadını gözeterek okumak şarttır. Çünkü Allah amaçsız düzenleme yapmaz, hikmetsiz iş buyurmaz.
Kişilik ve dişilik arasında kadın.. İnsanların önüne çıkaracak bir erdemi, bir kimliği, bir kişiliği bulunmayan bir kadın ille de farkedilmek istiyorsa, insanlara “dişiliğini” gösterecektir; kişiliği yerine dişiliğini. Yani tesettürü emreden Kur’an’ın kadına verdiği açık mesaj şudur: Dişiliğinizle kendinizi görünür kılmak yerine kişiliğinizle/şahsiyetinizle erkek egemen dünyada hak ettiğiniz saygın yeri alın. Onun için tesettür, kadının insan kimliğini teninin önüne koymak demektir.
Tesettür emri, ancak bu yaklaşımla doğru anlaşılabilir. Tesettüre karşı çıkanlar, bilerek veya bilmeyerek kadını kimliksiz ve kişiliksiz yapmak isteyenler, onun teninden haksız kazanç sağlamak isteyen, onu metalaştıran, onu hep edilgen ve zevkine hitap eden bir nesne olarak görmek isteyenlerdir. Neden böyle isterler? Dikkat ederseniz, kadını kimliksiz ve kişiliksiz görmek isteyenlerin hemen hemen tamamına yakını nefsine kul olmuş erkeklerdir. Neden? Çünkü kimliksiz bir kadının bedenini, estetiğini daha çabuk istismar edebilirler, örseleyebilirler, ondan yararlanabilirler. O sebeple kadının örtüsüne yönelik her düşmanlık, farkında olunsun ya da olunmasın, aslında kadının bedenini istismara açmak isteğinden başka bir şey değildir.
Bu ülkede başörtüsüne karşı olan bir kişiye desekki siz bizim hanımlarımızın başörtü veya türban kullanmasını istemiyorsunuz bizde sizin hanımlarınızın mini etek giymelerini istemiyoruz makyaj yapmalarını istemiyoruz.Size o kişinin cevabını sölim 'SANANE ÖZGÜR BİR ÜLKEDE YAŞIYORUZ' be insafsız yobaz özgür bir ülkede yaşıyorsak neden sen başörtüsünün kullanılmasına karşısın.BU ÖRNEĞE EN İYİ UYAN KİŞİDE ŞU ANDAKİ REİSİ CUMHURUMUZDUR.
Özgür bir ülkede yaşıyorsak eğer herkesin herseyi giymeye,takmaya hakkı vardır.Ama bu Allah rızası için degil de,sadece şekilcilik olsun diye takılıyorsa bence bu en büyük günahtır...
neden allah erkeği kadının saçından tahrik olacak şekilde yaratıp kadına örtünmesini söyledi. yoksa yarattıklarıyla dalga mı geçiyor? yoksa başka türlü yaratmak aklına gelmedi mi? kıldan tüyden tahrik olan bir insanın kadına vereceği değer nereye kadardır?
Türbanı da ilk kez, Sümerlilerde, tapınaklarda tanrı adına genel kadınlık yapan rahibelerin-tapınak fahişelerinin taktığını (kullandığını) , Bu tapınak genel kadınları “Türban”ı bir kutsallık simgesi, bir üstünlük göstergesi olarak kullanmaktadırlar. Kendilerinin diğer kadınlardan farklı, tabii daha üstün, daha değerli ve tanrı hizmetinde oldukları için daha kutsal olduklarının bir belirtisi, bir işareti olsun diye başlarına örtmekte-bağlamaktadırlar.
Sümerlilerdeki bu adet daha sonra Asurlulara geçmiş:
“Daha çok sonra İ.Ö. 1600 yıllarında bir Asur kralının yaptığı kanunla evli ve dul kadınların da başlarını örtmesi şart koşulmuş. Böylece bu kadınlar da yasal seks yapan mabet fahişeleri gibi kabul edilmiş oluyor. Bu gelenek önce Yahudi kadınlarına geçmiş daha sonra da İslam kadınlarına uygulanmış.” (M. İ. Çığ, Vatandaşlık Tepkilerim, s.163)
Kilise rahibelerinin başlarını örtmeleri de bu Sümer geleneğinin Yahudilerden Hıristiyanlığa geçmesiyle olmuştur. Zaten Hıristiyanlık başlangıcında Museviliğin bir mezhebi biçiminde ortaya çıkmıştır. İ.S. 69’da yazılan, bilinen en eski İncil olan “Yuhanna’ya Gelen Vahiy” adını ya da başlığını taşıyan “Yuhanna’nın Vahiy Kitabı” bu gerçeği net olarak gösterir.
Musevilikten veya Yahudilikten, Arap töresine girmiştir türban. Oradan da İslama geçmiştir. Yani türban, bir Sümer âdetinin dinlere girerek kutsallık kazanmasından ve tanrıcıl bir giyim eşyası şekline sokulmasından başka bir şey değildir(sümerolog İ.çığ)
Allahü Tealâ'nın tesettür emrinin gereklerindendir. Bayanlarda eller, ayaklar ve yüz hariç, bütün vücudun örtülmesi, Allah'ın emridir. Başörtüsü de başı, saçları örtmek için kullanılan bir kumaş parçasıdır. Tesettür için murtlaka gerekli, fakat tek başına yeterli değildir. Hıristiyanlarda ve Musevilerde de inanç gereği kullanılmaktadır. Türk kültüründe de İslamiyet öncesinden beri vardır. Güzel bir aksesuardır.
YA ARASINDAKİ? ? ? ...
Cenin de örtülüdür Cenaze de... Ya arasındaki? ? ? ...
Kadın geçmişte baş örtüsünü, çarşafı erkekten korunmak için bir zırh olarak kullandı belki ama günümüzde en güçlü zırh eğitimdir.. Kadını bir kumaştan çok daha iyi korur; o yüzden çarşafın da, baş örtüsünün de gereği yoktur.
başörtüsü yada türban. hiç farketmez. bir kişinin ne giyeceğine ne takacağına kimse karışmamalıdır.türban laikliğin önüne engel değildir. laiklik din ve devlet işleri ayrımıdır. din toplum ilişkisi ayrımı değildir. laikliği topluma indirgemeye çalışanlar büyük hata yapıyorlar. başörtüsüne cumhuriyeti yıkmak için bir araç gözüyle bakanlar. laikliği savunmaktan çok insanların inançlarına saygısızlık yapıyorlar.
atatürk ilkelerini benimsemiş biri olarak üzerine çok düşündüğüm kafa patlattığım ve gerçekten hiçbir çıkış noktasının bulunmadığını üzülerek gördüğüm konu..
*** bu müslüman ülkede herkesin takmayı istediğim şeydir ama insanlar dini kalbin temizliğine bırakıyorlar ALLAH için bişeyler yapmayalımmı bence kalp temizliği yetmez. insanlar kendileri dine uyacaklarına,dini kendilerine uyduruyorlar bişeyler yapmanın zamanı değilmi.?
'Evet,vatan kutsaldır...Ama vatanı kutsal yapan şehitlerin kanıdır...Şehitlerin kanı toprağa döküldükçe o toprak kutsallaşır...Şehitler kendi çocukları yaşasın diye,oynasın diye şehit olmazlar...Ya? Şehitler kendi değerleri yaşasın,yaşatılsın diye şehit olurlar...Peki,bahsedilen değerler nelerdir? Milletleri millet yapan değerlerin en başında din gelir! ..Bu değerlerin en müşahhas misallerinden biri de başörtüsüdür...'
kanımca hiç gerek yok; saçlarımızı böyle rüzgarda güzel güzel açmışız yürüyoruz,saçlar dalga dalga,ahenkle dans ediyor.hatta böyle reklamlar bile var biliyosunuzdur; park yerindeki son yeri etkileyici saçları sayesinde kapan kız falan ;) yararlı şeyler bunlar..ayrıca dinle ilgili konuların bence insanın içinde yaşattığı kadarı önemli,dışavurduğu kısmın fazla bir önemi olduğuna inanmıyorum.
ama özgür bir ülkede yaşıyorsak tabi ki de kişilerin tercihlerine saygı gösterilmeli,benim başörtüsüyle ilgili kaygılarım tamamen siyasal boyutuyla ilgili olanlar, yoksa estetik,insanların inançlarını nasıl yaşayacağı falan bunlar tercih meselesidir.
ya söylemeden geçemeyeceğim; saçı görünmesin diye türban takan tiplere hastayım! :) :)
başörtüsü yada türban. hiç farketmez. bir kişinin ne giyeceğine ne takacağına kimse karışmamalıdır.türban laikliğin önüne engel değildir. laiklik din ve devlet işleri ayrımıdır. din toplum ilişkisi ayrımı değildir. laikliği topluma indirgemeye çalışanlar büyük hata yapıyorlar. başörtüsüne cumhuriyeti yıkmak için bir araç gözüyle bakanlar. laikliği savunmaktan çok insanların inançlarına saygısızlık ediyorlar..
1. Din insan içindir.
2. Dolayısıyla, tüm dini emir ve yasaklar Allah’ın değil, insanın çıkarı içindir.
3. İşte bu yüzden, tüm dini emir ve yasaklar uygulanırken, onu uygulayan insanın bundan elde ettiği çıkarı iyi bilmesi gerekir. Bu çıkarı bilerek emre uymak, insanı “tatmin eder” ve imanı “sorumluluk bilincine” dönüştürür.
4. Bunun için de ilahi mesajı ve buyrukları maksadını gözeterek okumak şarttır. Çünkü Allah amaçsız düzenleme yapmaz, hikmetsiz iş buyurmaz.
Kişilik ve dişilik arasında kadın..
İnsanların önüne çıkaracak bir erdemi, bir kimliği, bir kişiliği bulunmayan bir kadın ille de farkedilmek istiyorsa, insanlara “dişiliğini” gösterecektir; kişiliği yerine dişiliğini. Yani tesettürü emreden Kur’an’ın kadına verdiği açık mesaj şudur: Dişiliğinizle kendinizi görünür kılmak yerine kişiliğinizle/şahsiyetinizle erkek egemen dünyada hak ettiğiniz saygın yeri alın. Onun için tesettür, kadının insan kimliğini teninin önüne koymak demektir.
Tesettür emri, ancak bu yaklaşımla doğru anlaşılabilir. Tesettüre karşı çıkanlar, bilerek veya bilmeyerek kadını kimliksiz ve kişiliksiz yapmak isteyenler, onun teninden haksız kazanç sağlamak isteyen, onu metalaştıran, onu hep edilgen ve zevkine hitap eden bir nesne olarak görmek isteyenlerdir. Neden böyle isterler? Dikkat ederseniz, kadını kimliksiz ve kişiliksiz görmek isteyenlerin hemen hemen tamamına yakını nefsine kul olmuş erkeklerdir. Neden? Çünkü kimliksiz bir kadının bedenini, estetiğini daha çabuk istismar edebilirler, örseleyebilirler, ondan yararlanabilirler. O sebeple kadının örtüsüne yönelik her düşmanlık, farkında olunsun ya da olunmasın, aslında kadının bedenini istismara açmak isteğinden başka bir şey değildir.
Sami Hocaoğlu
Bu ülkede başörtüsüne karşı olan bir kişiye desekki siz bizim hanımlarımızın başörtü veya türban kullanmasını istemiyorsunuz bizde sizin hanımlarınızın mini etek giymelerini istemiyoruz makyaj yapmalarını istemiyoruz.Size o kişinin cevabını sölim 'SANANE ÖZGÜR BİR ÜLKEDE YAŞIYORUZ' be insafsız yobaz özgür bir ülkede yaşıyorsak neden sen başörtüsünün kullanılmasına karşısın.BU ÖRNEĞE EN İYİ UYAN KİŞİDE ŞU ANDAKİ REİSİ CUMHURUMUZDUR.
Özgür bir ülkede yaşıyorsak eğer herkesin herseyi giymeye,takmaya hakkı vardır.Ama bu Allah rızası için degil de,sadece şekilcilik olsun diye takılıyorsa bence bu en büyük günahtır...
neden allah erkeği kadının saçından tahrik olacak şekilde yaratıp kadına örtünmesini söyledi. yoksa yarattıklarıyla dalga mı geçiyor? yoksa başka türlü yaratmak aklına gelmedi mi?
kıldan tüyden tahrik olan bir insanın kadına vereceği değer nereye kadardır?
türbanin Islama sokulmasi Sümerlerden gelme.
Sümerlerin mabedlerinde 'tapinak fahiseleri' türban takmaz zorundaydi.
Türbanı da ilk kez, Sümerlilerde, tapınaklarda tanrı adına genel kadınlık yapan rahibelerin-tapınak fahişelerinin taktığını (kullandığını) ,
Bu tapınak genel kadınları “Türban”ı bir kutsallık simgesi, bir üstünlük göstergesi olarak kullanmaktadırlar. Kendilerinin diğer kadınlardan farklı, tabii daha üstün, daha değerli ve tanrı hizmetinde oldukları için daha kutsal olduklarının bir belirtisi, bir işareti olsun diye başlarına örtmekte-bağlamaktadırlar.
Sümerlilerdeki bu adet daha sonra Asurlulara geçmiş:
“Daha çok sonra İ.Ö. 1600 yıllarında bir Asur kralının yaptığı kanunla evli ve dul kadınların da başlarını örtmesi şart koşulmuş. Böylece bu kadınlar da yasal seks yapan mabet fahişeleri gibi kabul edilmiş oluyor. Bu gelenek önce Yahudi kadınlarına geçmiş daha sonra da İslam kadınlarına uygulanmış.” (M. İ. Çığ, Vatandaşlık Tepkilerim, s.163)
Kilise rahibelerinin başlarını örtmeleri de bu Sümer geleneğinin Yahudilerden Hıristiyanlığa geçmesiyle olmuştur. Zaten Hıristiyanlık başlangıcında Museviliğin bir mezhebi biçiminde ortaya çıkmıştır. İ.S. 69’da yazılan, bilinen en eski İncil olan “Yuhanna’ya Gelen Vahiy” adını ya da başlığını taşıyan “Yuhanna’nın Vahiy Kitabı” bu gerçeği net olarak gösterir.
Musevilikten veya Yahudilikten, Arap töresine girmiştir türban. Oradan da İslama geçmiştir. Yani türban, bir Sümer âdetinin dinlere girerek kutsallık kazanmasından ve tanrıcıl bir giyim eşyası şekline sokulmasından başka bir şey değildir(sümerolog İ.çığ)
Asma Assad, Suriye Devlet Başkanı’nın Eşi
Ürdün Kraliçesi, Kraliçe Renia
Mısır Devlet Başkanının Eşi Bn. Mubarek
Fas Kralı Muhammed (VI) ve Eşi Lalla Salma
Tunus Devlet Başkanı ve Eşi Laila
Malezya Devlet Başkanının Eşi bir hastane açılışında
Pakistan Devlet Başkanı
Pervez Musharraf ve Eşi Sehba Musharraf
Saddam Hüseyin, Eşi
Lübnan Devlet Başkanı Lahoud un Eşi
Bu İslam ülkelerinde saç kapatan yok..
hayırdır acep..
Osmanlı hanedanından halife kızı Dürrüşehvar’ın hiç TÜRBAN takmaması, acaba bugün Türkiye’yi yöneten kafalar için ne anlam taşımaktadır?
Halife’nin kızı ve ailesinin dini inançları az mıydı, yoksa bugünkülerin çok mu?
Yoksa bugünküler türbanla başka şeyleri mi örtüyorlar?
başörtüsü kutsaldır okuma hakları ellerinden alınamz buna kimsemin hakkı yokk
başörtüsü kutsaldır.....türbanı siyasi obje yapanlar utansın.........
Allahü Tealâ'nın tesettür emrinin gereklerindendir. Bayanlarda eller, ayaklar ve yüz hariç, bütün vücudun örtülmesi, Allah'ın emridir. Başörtüsü de başı, saçları örtmek için kullanılan bir kumaş parçasıdır. Tesettür için murtlaka gerekli, fakat tek başına yeterli değildir. Hıristiyanlarda ve Musevilerde de inanç gereği kullanılmaktadır. Türk kültüründe de İslamiyet öncesinden beri vardır. Güzel bir aksesuardır.
YA ARASINDAKİ? ? ? ...
Cenin de örtülüdür
Cenaze de...
Ya arasındaki? ? ? ...
Onur Bilge
Kadın geçmişte baş örtüsünü, çarşafı erkekten korunmak için bir zırh olarak kullandı belki ama günümüzde en güçlü zırh eğitimdir.. Kadını bir kumaştan çok daha iyi korur; o yüzden çarşafın da, baş örtüsünün de gereği yoktur.
simdi biliyonuz ne oldugunu hala takacakmisiniz
eşarp
çember
yazma
tülbent
şal
vs...
Eger medeniyet acmaksa bedeni,o zaman afrikalilar en medeni.. :)
genellikle kare yada dikdörtgen olan oyalı oyasız desenli desensiz türleri bulunan dini amaçlı yada aksesuar olarak kullanılan nesne
başörtüsü yada türban. hiç farketmez. bir kişinin ne giyeceğine ne takacağına kimse karışmamalıdır.türban laikliğin önüne engel değildir. laiklik din ve devlet işleri ayrımıdır. din toplum ilişkisi ayrımı değildir. laikliği topluma indirgemeye çalışanlar büyük hata yapıyorlar. başörtüsüne cumhuriyeti yıkmak için bir araç gözüyle bakanlar. laikliği savunmaktan çok insanların inançlarına saygısızlık yapıyorlar.
bence başörtüsü dinin senbollerinden birisidir bu konuda herkes serbestir ama müslümam bir bayanın bunu yapmasının gereki olduğunu düşünüyorum
atatürk ilkelerini benimsemiş biri olarak üzerine çok düşündüğüm kafa patlattığım ve gerçekten hiçbir çıkış noktasının bulunmadığını üzülerek gördüğüm konu..
Başörtüsü siyah olmadığı sürece katlanılabilinir....
müslümanlarda geleneksel bir alışkanlık..
başörtüsü asla türban değil!
zira türban, (sıkma baş) ne yazık ki, 'şeriat bayrağı' haline getirilmiştir.
yaniii;
laik muhafızların koruduğu 'cumhuriyet kalesinin' kapısını yıkmaya çalışan bir koç boynuzu!
Türkiye'nin kanayan yarası... :(((
*** bu müslüman ülkede herkesin takmayı istediğim şeydir ama insanlar dini kalbin temizliğine bırakıyorlar ALLAH için bişeyler yapmayalımmı bence kalp temizliği yetmez. insanlar kendileri dine uyacaklarına,dini kendilerine uyduruyorlar bişeyler yapmanın zamanı değilmi.?
'Evet,vatan kutsaldır...Ama vatanı kutsal yapan şehitlerin kanıdır...Şehitlerin kanı toprağa döküldükçe o toprak kutsallaşır...Şehitler kendi çocukları yaşasın diye,oynasın diye şehit olmazlar...Ya? Şehitler kendi değerleri yaşasın,yaşatılsın diye şehit olurlar...Peki,bahsedilen değerler nelerdir? Milletleri millet yapan değerlerin en başında din gelir! ..Bu değerlerin en müşahhas misallerinden biri de başörtüsüdür...'
İdris Arslan
Sultan-ı Sulh; Hacı Bektaş-ı Veli diyor ki;
'Kadının yüzünün peçesi,kadınlık iffeti ve haysiyetidir...'
faruk el furkan...
Müjdecim,Önderim,Peygamberim
SANA uymayan Ölçü
Hayat OLsa teperim. N.F.K.
Başörtüsü bir bez parçasıdır aslında ama amaç Rabbimizin emri olduğu için takmayı BİLMEKTİR..
sümerlerde..
tapınak fahişeleri takarmış...
muazzez ilmiye çığ beraat etti..
En inançlı geçinenlerin..........siyasi bir obje haline getirdikleri..........
kapalı bizden açık sizden..........niyetli bizden niyetsiz sizden........müslümanlık bu değildir........
baş örtüsü bence gericiliğin simgesi hapsedilmiş kadınları çağrıştırıyor kadınlarınsa niye gönüllü köleliği seçtiklerini anlamış değilim