gelmis gecmis en sert Türkce rap sarkisi, klibi de ortaligi karistiran sarkilarilari:
F TİPİ DÜNYA
Parça parça hayatlar, asık nice suratlar. Karanlıklar içinde paylasılan yalnızlıklar. Nefes almaya çalısır boy veren bu çiçekler. Delinin tekinin attıgı kuyuya bu tasları çıkarmaya çalısır dört bir yanımdakiler. Didisip kapısarak. ‘Yok sizdendi bizdendi; yok benim dedemindi elindeki bu hırka’. Anlamsız hayaller bu, anlamsız iliskiler. ‘F Tipi’ bir dünya, hep içine debelendigim. Son nefesime kadar elim kolum baglı benim. Gözler tümden kapalı. Kapılar kapalı bana; pencereler hep kapalı; tüm sürgüler kapalı. * Hayat A, B, C ne de E Tipi; Herkes olmus aynı tip; iste ‘F Tipi’. Haydi sen de gel de ol Barikat gibi; Kendin gibi; düsünen gibi. * Yalanlar savrulur burada, maskeler takılır. İnsanlar birbirlerini daha çok çok kandırır. Kazılır kuyular; gerçekler topraklara gömülür! Sürülür bir bir kendi yolunu bu çizenler. Sürüden kopup kendi olmak ‘ölüm’ demek. Ölüm yalnızlık demek; yalnızlık ‘F Tipi’ demek. Oysa, karanlıga hep ısık tutan, aydınlatan, gökyüzünün yedi rengi dolasır. Uzaklasır hayaller hep; uzaklasır yarınlar. Geride kalan sadece benim gençlik yılarım. * Ben uslanmaz askların, kavgaların adamıyım. Barut kokusunda hep umudu ben aradım. Sevdam için nice kirli topraklara yatıp kalktım. Ve ben ki tek yarınım; umudun kendisiyim! Düsmanımın mermisinde adım kazılıdır benim! Varsın üstüme gelsin bu zurnalarla kör gece. Ates bende, ates binim direnen bu elimde. ‘F Tipi’ bu dünyada ben ezilen, ben yalnız; ben düstükçe hep kalkan. İste yine buradayım. Umudu isledim size. Ve de gelecegi yine: Harf harf, kemime kelime; Aynen kilim gibi; aynen kilim gibi; aynen kilim gibi.... * Hayat acımasız olsa da; atsa da bir tokat; derdini bir kenara at; yasamana bak. Bak da gör gelecek neler getirecek. Benim için gerçek olan senin içinde gerçek. Karanlık gecelere yazdım sözlerimi ısık olsun diye. Çıktım yükseklere, tepelere menfeze. Atladım en derine, diplere. ‘F Tipi’ bir dünyada insanların yüzüne düsen ifade Gözlerimin içindeki endise nereye kadar devam edecek bu böyle. Bu ne ilk ne de son. İste geldi Barikat her seye son.
Türkçe sözlü rap müziğinin en etkin grubu. Yaptıkları politik rap ile gerçekten de Türkçe rap tarihini değiştirdiler.
BARİKAT Bugün Türkiye’nin en çok tartışılan gruplarından biri olan ve 2002 yılında yayınladıkları ilk albümleri ‘Güneşin Çocukları’ ile Türkiye Hiphop hareketininin yönünü, tümden değiştiren Barikat, 1996 yılında Jöntürk öncülüğünde, sivil bir gençlik hareketi olarak Güneşin Çocukları adıyla Bursa’da kuruldu.
Uzun bir süre sonra, 40’ı aşkın kemikleşmiş kadrosuyla, 2001 yılına dek, yüzlerce söyleşi, konferans, tiyatro ve film gösterileri, müzik ve şiir dinletileri düzenleyerek toplumsal dönüşüme katkıda bulunmaya çalıştı. Bursa Amatör Yazarlar ve Sanatçılar Derneği’ni kurdu. Simurg Yayınevi’ni ve ‘Bursa Gençlik Merkezi’ni açtı. Sokak çocukları, uyuşturucu, aids, çevre kirliliği, rütük, paralı öğrenimi, savaş, terör ve şiddete karşı; ırk, din, dil, mezhep, sınıf, yaş, cinsiyet, cinsel yönelim ayrımcılıklarına karşı pek çok protesto eylemleri düzenledi. Uzun yıllar, Güneşin Çocukları adıyla bir kültür sanat / düşün dergisi yayınladı.
1996 yılından itibaren start verdikleri 1. Güneşin Çocukları Türkiye Dans Yarışması ile birlikte, tüm alternatif gençlik hareketlerine destek vermek amacıyla, rap, rock, punk, halk müziği etkinlikleri projelerini hayata geçirmeye başladı. Düzenledikleri yüzlerce organizasyonla, binlerce gencin sahne alarak kendisini ifade etmesine katkıda bulundu.
1997 yılında, Jöntürk, Mutlu, Ayhan, Kuş, Hasan, Alper kadrosuyla yolarına rap müzik yaparak devam etti. Türkiye’de hiphop kültürünün sağlıklı gelişimi amacıyla, Türkiye’nin ilk ve tek ‘Hiphop Kültür Merkezi’ni açtı. 1998 yılında Radyo Press’te, ‘Kuşlara Yem Veriyoruz’ adıyla Türkiye’nin ilk hiphop/rap programı yaptı. Bursa’da, Rapor2, Nefret, Umut Ertek, Lewo, Karakalp, Kanun, İzmir Youg Energy Crew, Takım 34, Bursa City B-Boys, Dream Night Breakers’ın gibi pek çok hiphopın pek çok kez konserlerini düzenleyerek sesini duyurmasına katkıda bulundu. Yeni rapperların seslerini duyurmalarına katkıda bulunmak amacıyla ‘Microphone Control Türkiye Rap Yarışması’nı; Türkiye’nin ilk ‘Hiphop Festivali’ni; ‘Boys Of Sun Türkiye Hiphop Oscarları’nı; beş yıl boyunca geleneksel ‘Güneşin Çocukları Türkiye Dans Yarışması’ düzenledi.
1999 yılında, kadro değişikliğine giden grup, 2000 yılına dek, Jöntürk, Elçi, Çığlık, Kuş olarak yoluna devam etti.
2000 yılında, Jöntürk, Murat Pakten, Yargı ve Refleks‘ten oluşan yeni kadrosuyla 2002 yılında Zihni Müzik’ten ‘Güneşin Çocukları’ adlı ilk albümlerini yayınlayarak, bu albümleriyle ortaya koydukları sosyal, kültürel ve politik tavırla, Türkiye’de caka satmak, böğürmek ve küfretmek olarak görülen ‘Underground’ ve ‘hard core’ rap anlayışını yeni baştan yazıp, Türkçe rap’in yurt genelinde kökten değişimini sağladı.
Egemen kültür karşısında, toplumun ezilen, dışlanan, dudak bükülen kesimin çığlığını haykıran Barikat, yazdıkları derin ve anlam yüklü balyoz gibi sert liriklerinde, devleti, hükümeti, başbakanı, faşizmi, militarizmi, ırkçılığı, milliyetçiliği, savaşı, şiddeti, terörü, her türlü ayrımcılığı, kokuşmuş eğitim ve sağlık sitemini, varolan geleneksel aile kurumunu, tüketime ve sömürüye dayalı müzik sektörünü korkusuzca topa tuttu. Sınırsız, özgür, eşit evrensel bir dünya için, albümlerinde, Yunus Emre, Hacı Bektaş, Jack London, Mevlana, Babailer, Spartaküs, Pir Sultan Abdal, Bruno, Dadaloğlu, Mustafa Kemal Atatürk, Şef Seattle, Aşık Veysel, Ruhi Su, Galilo, Yaşar Kemal, Einstein, Aşık Mahsuni Şerif’e selam yollayan Barikat, etnik enstrümanları hiphop rap müzikte kullanmayı küçültücü bulanlara karşın, kimi parçalarında bağlama, bendir, kavala, kanun, darbuka, ney ve zurna’yı cesurca (inatla) kullanarak, ilk kez ‘Anadolu hiphop’ kavramını ortaya attı.
Bu arda, grubun beyini olan Jöntürk’ün, ‘Kediler Cumhuriyeti’, Dünyaya Gelmeme Hakkı’, ‘Barışa Son Çağrı’, ‘Siyah Göldeki Genç Kırmızı Balıklar’ adlı kitaplarından sonra, Türkiye’de hiphop kültürü üzerine yazılan ilk kitap olan ‘Bir Gençlik Çığlığı Hiphop Kültürü’ adlı kitabını, 2003 yılında, Akyüz Yayın Grubu’ndan yayınladı. Sosyal, kültürel ve politik muhalif duruşlarıyla, Türkiye’nin ilk halk konserlerini, yardım ve dayanışma konserlerini veren grup olan Barikat, Kayseri, Sivas, Adana, Gaziantep, Konya, Çorlu, Isparta, Mersin, Çanakkale, Eskişehir, Denizli, Silivri, Kocaeli, Gökçeada, Yalova, Çınarcık ve İstanbul ve Bursa gibi yurdun dört bir yanında verdikleri yüzlerce halk konserleri, yardım konserleri, dayanışma konserleri, protesto konserleri ile yüz binlerce insana seslenen tek hiphop grubu olmayı başardı.
2003 yılı sonunda, 120 yıllık deneyimiyle, dünyanın en saygın müzik firmalarından biri olan EMI’den, Erol Büyükburç, Şahesnem, Anima, Turbo, Maho-b, Halil-b, Sentez, Tolga Aksoy, Buldozer featleri bulunan ‘Hava Su Toprak Ve Ateş’ adlı ikinci albümlerini yayınlayarak, gerek altyapısı, gerek başkaldırıcı edebi lirikleri, gerekse kullandıkları farklı vokal teknikleriyle tüm yurtta geniş ses getirmekle birlikte, alternatif müzik eleştirmenleri ve yazarlarının övgüsünü kazanarak tüm ulusal basında büyük ses getirdi.
Bu arda, Türkiye hiphop hareketinde, yeni yeni rapperların ortaya çıkmasını ‘wack mc’ söylemiyle engelleyen; farklı seslere, çok sesliliğe ‘çatlak sesler’ söylemiyle saldıran; hiphopı -böğürme, küfür, bıdı bıdı edebiyatı, ahkam kesme, caka satma, sidik yarıştırmalarla- halktan kopararak hafta sonu partilerine ve internet atışmalarına mahkum eden; hiphopın evrensel duruşuna karşın ırk, din, dil, mezhep, sınıf, cinsiyet ve cinsel yönelim ayrımcılığı yapan çıkar gruplarına karşı verdiği sıkı mücadeleyle de tanınan Barikat, bu girişimine karşı, bu çıkar gruplarınca uğradığı çirkin hakaret ve karalama kampanyalarına karşın, bu konudaki kararlılığını sürdürüyor.
İkinci albümlerinde bulunan Özbek sanatçı Şahsenem ile düet yaptıkları ‘Geceler Günlerimi Gömer’ adlı parçaya ilk profesyonel kliplerini çeken Barikat, ‘F Tipi Dünya’ parçasına da çektikleri son derece politik klip sansüre uğrayarak yayınlandı.
Şu an, 6 ekim 2004’te raportaj.com katkılarıyla, Maho-b, Doğa, Deli Mc, Makale Crew, Diriliş, Ghetto, Karamurat, Barış, Kan-ka, Gri, Canhür / Mc Zehir, Korkut, Kaptan, Sansar, Sektör2 gibi pek çok rapperın seslerini duyurmalarını sağlamak amacıyla ‘Anadolu Kaplanları’ adlı toplama albümü yayınlamaya hazırlanan Barikat’tan Jöntürk, şu an solo albümünün kayıtlarını sürdürüyor.
Rapçi grup
şahsenemle olan düet şarkısı mükemmel adıda gecer günlerimi gömer herkesin dinlemesini tavsie ederim
S ile başlayıp E ile biten bi kadın ismi :))))
gelmis gecmis en sert Türkce rap sarkisi, klibi de ortaligi karistiran sarkilarilari:
F TİPİ DÜNYA
Parça parça hayatlar, asık nice suratlar.
Karanlıklar içinde paylasılan yalnızlıklar.
Nefes almaya çalısır boy veren bu çiçekler.
Delinin tekinin attıgı kuyuya bu tasları çıkarmaya çalısır dört bir yanımdakiler.
Didisip kapısarak. ‘Yok sizdendi bizdendi; yok benim dedemindi elindeki bu hırka’.
Anlamsız hayaller bu, anlamsız iliskiler.
‘F Tipi’ bir dünya, hep içine debelendigim.
Son nefesime kadar elim kolum baglı benim.
Gözler tümden kapalı.
Kapılar kapalı bana; pencereler hep kapalı; tüm sürgüler kapalı.
*
Hayat A, B, C ne de E Tipi;
Herkes olmus aynı tip; iste ‘F Tipi’.
Haydi sen de gel de ol Barikat gibi;
Kendin gibi; düsünen gibi.
*
Yalanlar savrulur burada, maskeler takılır.
İnsanlar birbirlerini daha çok çok kandırır.
Kazılır kuyular; gerçekler topraklara gömülür!
Sürülür bir bir kendi yolunu bu çizenler.
Sürüden kopup kendi olmak ‘ölüm’ demek.
Ölüm yalnızlık demek; yalnızlık ‘F Tipi’ demek.
Oysa, karanlıga hep ısık tutan, aydınlatan, gökyüzünün yedi rengi dolasır.
Uzaklasır hayaller hep; uzaklasır yarınlar.
Geride kalan sadece benim gençlik yılarım.
*
Ben uslanmaz askların, kavgaların adamıyım.
Barut kokusunda hep umudu ben aradım.
Sevdam için nice kirli topraklara yatıp kalktım.
Ve ben ki tek yarınım; umudun kendisiyim!
Düsmanımın mermisinde adım kazılıdır benim!
Varsın üstüme gelsin bu zurnalarla kör gece.
Ates bende, ates binim direnen bu elimde.
‘F Tipi’ bu dünyada ben ezilen, ben yalnız; ben düstükçe hep kalkan.
İste yine buradayım.
Umudu isledim size.
Ve de gelecegi yine: Harf harf, kemime kelime;
Aynen kilim gibi; aynen kilim gibi; aynen kilim gibi....
*
Hayat acımasız olsa da; atsa da bir tokat; derdini bir kenara at; yasamana bak.
Bak da gör gelecek neler getirecek.
Benim için gerçek olan senin içinde gerçek.
Karanlık gecelere yazdım sözlerimi ısık olsun diye.
Çıktım yükseklere, tepelere menfeze.
Atladım en derine, diplere.
‘F Tipi’ bir dünyada insanların yüzüne düsen ifade
Gözlerimin içindeki endise nereye kadar devam edecek bu böyle.
Bu ne ilk ne de son. İste geldi Barikat her seye son.
albümleri
2002 Günesin Cocuklari
2003 Hava Su Toprak Ve Ates
2005 Yan Ankara Yan
2005 Anadolu Kaplanlari
kitaplari
Bir Genclik Cigligi Hiphop Kültürü
Barisa Son Cagri
Kediler Cumhuriyeti
Türkçe sözlü rap müziğinin en etkin grubu. Yaptıkları politik rap ile gerçekten de Türkçe rap tarihini değiştirdiler.
BARİKAT
Bugün Türkiye’nin en çok tartışılan gruplarından biri olan ve 2002 yılında yayınladıkları ilk albümleri ‘Güneşin Çocukları’ ile Türkiye Hiphop hareketininin yönünü, tümden değiştiren Barikat, 1996 yılında Jöntürk öncülüğünde, sivil bir gençlik hareketi olarak Güneşin Çocukları adıyla Bursa’da kuruldu.
Uzun bir süre sonra, 40’ı aşkın kemikleşmiş kadrosuyla, 2001 yılına dek, yüzlerce söyleşi, konferans, tiyatro ve film gösterileri, müzik ve şiir dinletileri düzenleyerek toplumsal dönüşüme katkıda bulunmaya çalıştı.
Bursa Amatör Yazarlar ve Sanatçılar Derneği’ni kurdu. Simurg Yayınevi’ni ve ‘Bursa Gençlik Merkezi’ni açtı.
Sokak çocukları, uyuşturucu, aids, çevre kirliliği, rütük, paralı öğrenimi, savaş, terör ve şiddete karşı; ırk, din, dil, mezhep, sınıf, yaş, cinsiyet, cinsel yönelim ayrımcılıklarına karşı pek çok protesto eylemleri düzenledi.
Uzun yıllar, Güneşin Çocukları adıyla bir kültür sanat / düşün dergisi yayınladı.
1996 yılından itibaren start verdikleri 1. Güneşin Çocukları Türkiye Dans Yarışması ile birlikte, tüm alternatif gençlik hareketlerine destek vermek amacıyla, rap, rock, punk, halk müziği etkinlikleri projelerini hayata geçirmeye başladı.
Düzenledikleri yüzlerce organizasyonla, binlerce gencin sahne alarak kendisini ifade etmesine katkıda bulundu.
1997 yılında, Jöntürk, Mutlu, Ayhan, Kuş, Hasan, Alper kadrosuyla yolarına rap müzik yaparak devam etti.
Türkiye’de hiphop kültürünün sağlıklı gelişimi amacıyla, Türkiye’nin ilk ve tek ‘Hiphop Kültür Merkezi’ni açtı.
1998 yılında Radyo Press’te, ‘Kuşlara Yem Veriyoruz’ adıyla Türkiye’nin ilk hiphop/rap programı yaptı.
Bursa’da, Rapor2, Nefret, Umut Ertek, Lewo, Karakalp, Kanun, İzmir Youg Energy Crew, Takım 34, Bursa City B-Boys, Dream Night Breakers’ın gibi pek çok hiphopın pek çok kez konserlerini düzenleyerek sesini duyurmasına katkıda bulundu.
Yeni rapperların seslerini duyurmalarına katkıda bulunmak amacıyla ‘Microphone Control Türkiye Rap Yarışması’nı; Türkiye’nin ilk ‘Hiphop Festivali’ni; ‘Boys Of Sun Türkiye Hiphop Oscarları’nı; beş yıl boyunca geleneksel ‘Güneşin Çocukları Türkiye Dans Yarışması’ düzenledi.
1999 yılında, kadro değişikliğine giden grup, 2000 yılına dek, Jöntürk, Elçi, Çığlık, Kuş olarak yoluna devam etti.
2000 yılında, Jöntürk, Murat Pakten, Yargı ve Refleks‘ten oluşan yeni kadrosuyla 2002 yılında Zihni Müzik’ten ‘Güneşin Çocukları’ adlı ilk albümlerini yayınlayarak, bu albümleriyle ortaya koydukları sosyal, kültürel ve politik tavırla, Türkiye’de caka satmak, böğürmek ve küfretmek olarak görülen ‘Underground’ ve ‘hard core’ rap anlayışını yeni baştan yazıp, Türkçe rap’in yurt genelinde kökten değişimini sağladı.
Egemen kültür karşısında, toplumun ezilen, dışlanan, dudak bükülen kesimin çığlığını haykıran Barikat, yazdıkları derin ve anlam yüklü balyoz gibi sert liriklerinde, devleti, hükümeti, başbakanı, faşizmi, militarizmi, ırkçılığı, milliyetçiliği, savaşı, şiddeti, terörü, her türlü ayrımcılığı, kokuşmuş eğitim ve sağlık sitemini, varolan geleneksel aile kurumunu, tüketime ve sömürüye dayalı müzik sektörünü korkusuzca topa tuttu.
Sınırsız, özgür, eşit evrensel bir dünya için, albümlerinde, Yunus Emre, Hacı Bektaş, Jack London, Mevlana, Babailer, Spartaküs, Pir Sultan Abdal, Bruno, Dadaloğlu, Mustafa Kemal Atatürk, Şef Seattle, Aşık Veysel, Ruhi Su, Galilo, Yaşar Kemal, Einstein, Aşık Mahsuni Şerif’e selam yollayan Barikat, etnik enstrümanları hiphop rap müzikte kullanmayı küçültücü bulanlara karşın, kimi parçalarında bağlama, bendir, kavala, kanun, darbuka, ney ve zurna’yı cesurca (inatla) kullanarak, ilk kez ‘Anadolu hiphop’ kavramını ortaya attı.
Bu arda, grubun beyini olan Jöntürk’ün, ‘Kediler Cumhuriyeti’, Dünyaya Gelmeme Hakkı’, ‘Barışa Son Çağrı’, ‘Siyah Göldeki Genç Kırmızı Balıklar’ adlı kitaplarından sonra, Türkiye’de hiphop kültürü üzerine yazılan ilk kitap olan ‘Bir Gençlik Çığlığı Hiphop Kültürü’ adlı kitabını, 2003 yılında, Akyüz Yayın Grubu’ndan yayınladı.
Sosyal, kültürel ve politik muhalif duruşlarıyla, Türkiye’nin ilk halk konserlerini, yardım ve dayanışma konserlerini veren grup olan Barikat, Kayseri, Sivas, Adana, Gaziantep, Konya, Çorlu, Isparta, Mersin, Çanakkale, Eskişehir, Denizli, Silivri, Kocaeli, Gökçeada, Yalova, Çınarcık ve İstanbul ve Bursa gibi yurdun dört bir yanında verdikleri yüzlerce halk konserleri, yardım konserleri, dayanışma konserleri, protesto konserleri ile yüz binlerce insana seslenen tek hiphop grubu olmayı başardı.
2003 yılı sonunda, 120 yıllık deneyimiyle, dünyanın en saygın müzik firmalarından biri olan EMI’den, Erol Büyükburç, Şahesnem, Anima, Turbo, Maho-b, Halil-b, Sentez, Tolga Aksoy, Buldozer featleri bulunan ‘Hava Su Toprak Ve Ateş’ adlı ikinci albümlerini yayınlayarak, gerek altyapısı, gerek başkaldırıcı edebi lirikleri, gerekse kullandıkları farklı vokal teknikleriyle tüm yurtta geniş ses getirmekle birlikte, alternatif müzik eleştirmenleri ve yazarlarının övgüsünü kazanarak tüm ulusal basında büyük ses getirdi.
Bu arda, Türkiye hiphop hareketinde, yeni yeni rapperların ortaya çıkmasını ‘wack mc’ söylemiyle engelleyen; farklı seslere, çok sesliliğe ‘çatlak sesler’ söylemiyle saldıran; hiphopı -böğürme, küfür, bıdı bıdı edebiyatı, ahkam kesme, caka satma, sidik yarıştırmalarla- halktan kopararak hafta sonu partilerine ve internet atışmalarına mahkum eden; hiphopın evrensel duruşuna karşın ırk, din, dil, mezhep, sınıf, cinsiyet ve cinsel yönelim ayrımcılığı yapan çıkar gruplarına karşı verdiği sıkı mücadeleyle de tanınan Barikat, bu girişimine karşı, bu çıkar gruplarınca uğradığı çirkin hakaret ve karalama kampanyalarına karşın, bu konudaki kararlılığını sürdürüyor.
İkinci albümlerinde bulunan Özbek sanatçı Şahsenem ile düet yaptıkları ‘Geceler Günlerimi Gömer’ adlı parçaya ilk profesyonel kliplerini çeken Barikat, ‘F Tipi Dünya’ parçasına da çektikleri son derece politik klip sansüre uğrayarak yayınlandı.
Şu an, 6 ekim 2004’te raportaj.com katkılarıyla, Maho-b, Doğa, Deli Mc, Makale Crew, Diriliş, Ghetto, Karamurat, Barış, Kan-ka, Gri, Canhür / Mc Zehir, Korkut, Kaptan, Sansar, Sektör2 gibi pek çok rapperın seslerini duyurmalarını sağlamak amacıyla ‘Anadolu Kaplanları’ adlı toplama albümü yayınlamaya hazırlanan Barikat’tan Jöntürk, şu an solo albümünün kayıtlarını sürdürüyor.