İBN SİNA'NIN VARLIK HİYERARŞİSİNDE AKIL,akıllılar olarak en üst aşamayı ifade eder.Bu da insana tekabül eder.Diğer aşamalar iniş sürecinde hayvanlar,bitkiler,cansız varlıklardır.Bu aşamadaki varlıkların YETİLERİNİ zaten kendinde barındıran insana artı olarak akıl yetisi verilmiştir.Farkımız; aklımız ve eylemlerimizi bu yönde şekillendirmemizdir.AKLI BAŞINDA (İNSAN) DEMEK İSE ZATEN KENDİSİNE 'HAZIR' OLARAK SUNULMUŞ AKLINI DOĞRU EYLEMLERE DÖNÜŞTÜREN,DÜŞÜNEN,MUHAKEME EDEN AKTİF İNSANDIR.İBN SİNANIN HAYY KARAKTERİ BUNA İYİ BİR ÖRNEKTİR.
Uğruna delirecek şey mi kaldı şövalye.. Herkes alim..herkes bilirkişi..herkes şair.. Herkes şarkıcı..
En iyisi olan aklımıza mukayyet olmak.
Kutupta yaz
Çölde su
Cepte para gibi bişey
Aklı başında adam bulmak
:)
İBN SİNA'NIN VARLIK HİYERARŞİSİNDE AKIL,akıllılar olarak en üst aşamayı ifade eder.Bu da insana tekabül eder.Diğer aşamalar iniş sürecinde hayvanlar,bitkiler,cansız varlıklardır.Bu aşamadaki varlıkların YETİLERİNİ zaten kendinde barındıran insana artı olarak akıl yetisi verilmiştir.Farkımız; aklımız ve eylemlerimizi bu yönde şekillendirmemizdir.AKLI BAŞINDA (İNSAN) DEMEK İSE ZATEN KENDİSİNE 'HAZIR' OLARAK SUNULMUŞ AKLINI DOĞRU EYLEMLERE DÖNÜŞTÜREN,DÜŞÜNEN,MUHAKEME EDEN AKTİF İNSANDIR.İBN SİNANIN HAYY KARAKTERİ BUNA İYİ BİR ÖRNEKTİR.
İnsaların yaşlarına, o çağa göre düşünceleri ve davranışları peşin hükümlü olmayan karşıdaki kişi ve olayları önyargısız değerlendirebilendir.
Derler benim için.
Ama ben pek emin değilim :)
ben...yani ZALİM..
ama çoğu zamansa cebinde