Çıksam Atakule’ye seyire baksam,
Şu Ankara’nın derdini içime yaksam.
Nazından usandım, yoldan yoruldum;
Bir gümüş dere olup ovaya aksam.
Cumhuriyet Kulesi’nden süzülür bakış,
Estergon Kalesi’nde tarih bir nakış.
Şelale çağlar da gönlümde akış;
Teleferik gibi gökte asılı kalsam.
Ankara Kalesi’nde dertleri savurdum,
Çiftlik yolunda eski günleri kavurdum.
Kuğulu Park’ta sustum, bir an duruldum;
Papazın Bağı’nda demli sızım bulsam.
Kızların nazı mıdır, şehrin ayazı mı?
Kime sitem edeyim, bu benim yazım mı?
Estergon’dan Kule’ye vursam sazımı;
Yine Ankara der, bu başka salim.
Salim Erben
Kayıt Tarihi : 21.04.2026 19:06:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!