Gözlerin hâlâ arar, sorar beni, bilirim;
Ararsan nazlı nazlı esen yelde bul beni.
Ben ne ezel-ebed ne eski-yeni bilirim;
Bir gâye, bir ülküde, bir emelde bul beni.
Ömrünce beklediğin hazineni bilirim;
Bakma yüksek katlara, gel temelde bul beni.
Masum görünmek de marifet olur.
İğne batsa yaygaraya başlarlar.
Nâmert olan belâsını tez bulur.
Kuduz ite yal verilmez, taşlarlar.
Türkçe, gönlümün kandili...
Sönmez ki göz göre göre.
İşgal ederlerse dili;
Ne il kalır ne de töre.
Yol gösterir elbet sana
Sevgiden hicrâna hiçbir fayda yok
Dem süren şâdâna hiçbir fayda yok
Bî-vefâ dünyâda seyrân eylesen
Özge candan câna hiçbir fayda yok
11.7.2014
(Atsız Beğ'in "Kader" şiirine nazire)
Vîrânelikte kalsa da her bir diyârımız;
Çoktur şu gönlümüzde yıkılmaz hisârımız.
Derdin oduyla yanmayı nîmet sayar zevât,
Meclis-i ehl-i gamda bilinmez figârımız.
"Korkmadımız, süngüşdümiz"*
Her yarışın mâliyeti;
Dinlenmek de yorulmak da.
Ölümse ömrün diyeti
Vardır sonra dirilmek de.
Bre isteme her şeyi;
Olacaksa olur elbet.
Arayanlar dermanını
Bulacaksa bulur elbet.
Yüreğine sorduğun an
İnsanlığa aldanma, bak insan da zavallı;
İnsanları eşref diye ansan da zavallı.
Binlerce cihân, hepsi acep böyle midir ki?
Dünyâ dönedursun, sen uyansan da zavallı.




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!