Hem takva müslüman olacaksın
Hemde rahat rahat uyuyacaksın
Komşundan habersiz olacaksın
Girip yatağa uyuyacaksın
Sen Müslümansın öylemi kardeş
..
edi bese-yeter artık
kürt gençleri diyorlar ki,yeter artık-edi bese
dünyadaki baronlar sa,yetmedi kan,dolmaz kese
satılmış uşakları da,kulağı verse bu sese
yeter artık,artık yeter,yaptığınız zulüm dese
işte o an olanlardan,ben ümit var olacağım
..
Bir garibim Kenan ilinde
sapanımı atarken ateşlere
Düşlerimi çaldı koca,koca adamlar
Kardeş kardeşi öldürünce
Hüseyini yeniden vurdular
Savaş rengini kaybedince
..
Kardeş dediğin kardeş gibi olmalı
Küçük küçüklüğünü bilmeli
Büyük büyüklüğünü
Zamanı gelince özür dileyebilmeli
Kırgınlıkları bir kenara bırakabilmeli
Önyargıları paramparça edebilmeli
Ve canından kanından olan kardeşe
..
Biz kardeşiz dediler...
Dilimiz yasak,kültürümüzü günah kıldılar
Biz kardeşiz,
taş, toprak, rüzgar kardeş...
Dersim’izi vaazlarıyla,
günahkar baazlarıyla verdiler.
..
Güzel olan her şeyi severim
Sevgi,dostluk,hoşgörü benim
Sevdim mi inan gülüm tam severim
Kara sevdadır inan diğer adım
Dilersen sevgili,eş hayatınım
Dilemezsen bacı,kardeş olayım
..
BÖLÜNE BÖLÜNE BİTTİ GÜCÜMÜZ
Kardeş kardeş derken pişman olmuşuz
Bir bilinmezlere gidiyor yolum
El ağzına bakıp düşman olmuşuz
Kardeş kurşunuyla ne de zor ölüm
..
Dünya malı geçici aldanmayalım
Aldanıp ta mahvolmayalım
Kinle hesap yapmayalım
Kardeşlik kutsal vazgeçmeyelim..
Gel dost olalım kardeş kalalım
Kalalım da paylaşalım..
..
Göçebeydim bir zamanlar
Kardeş kardeş yaşıyordum
Doğaydı tek sorunum
Yıllar sonra baktım ki
Savrulmuş bir baharda
Küresel ağlardayım
..
Çocuklar, çiçektir, "Bir çiçekle yaz olmaz!"
Çiçekler, renk renktir, bir çiçek vazo doldurmaz
Bunun için işte biz de ikinciye karar verdik
İyi mi ettik, kötü mü ettik? Hayırlısı olsun dedik!
Kızıma kardeş, bize bi'bebek, bu sefer erkek, olsun dedik
..
Pamuğa yaptırdı hallaçla tarak
Tara pamukları penyeye bırak
İstedim iplik olum yollar çok ırak
Penyede tarada sen cere bırak
İpliğim ipliğim penye ipliğim
Penyenin yanında karde ipliğim
..
Çal hırsız kardeş
Bilezikleri takıları
Çal hırsız kardeş
paraları çabaları
Değerli olan herşeyi
Geriye kalsın maneviyat
Kalmasın geride ne yat ne kat
..
Yüzüme söylemedin sen arkamdan konuştun
Rabbimin sevmediği kötü huyla buluştun
Kardeş eti yemekti,bu Kitabım Kur'anda
Aldırmadın aymazca,mukaddesle vuruştun
Cennete inanmayıp,cehennemden korkmazsın
Diline sahiplenmez,hatır gönül saymazsın
..
Kardeşim!
Ahmet Mehmet Barış Asker Türk biberi yakar yakar
Değme taşa değer başa adı sade göğe yazılıdır
Dokuz ayın çarşambası bir araya gelse
Düşman ağzınla asla ölmez çiçekler
..
biz kayıp şehrin insanları olarak bu etnik mezarlığında gölgelerimizi kaybetmedik sadece güvenimizi de kaybettik.en büyük ihtilal milliyetçilik ihtilali oldu.(ihtilal mi yoksa bir ihlal mi bu konuya girmeyeceğim) milletler birbirlerine üstünlük kurmak için çiğnedi zayıf bedenleri hep.yığılan cesetler üzerinde yükseldikçe boyumuzun uzadığını sandık durduk.azdık durduk.kudurduk durduk.velhasılı son gün,yapraklar gibi savrulduk.ilahi adaletin tecellisi tabut ardındaki kalabalıkların yüreğinde çığa dönüşürken akıllarımızdaki sorulara cevaplar uydurduk ama hiç bir cevap sorunun yanıtı olmayı başaramadı.tek gerçek oluklardan boşalan kanlar ve ardında yitirdiğimiz canlardı.
biz gülmeyi haketmedik,ölmeyi hakettiğimiz kadar.ayrılıkların ardında hep gözyaşları vardı ama sevişmeleri beceremedik.sevemedik birbirimizi.araya hayali sınırlar girdi hep.dikenli tellerle çevirdik kalbimizin duvarlarını ve kapadık gönlümüzü sevda iklimine.
çiçek tarlalarında mayınlar,minik yüreklerde kurşunlar yetiştirdik.bahçemiz zencefil kokusuna hasretken kan kokusundan bıktık.geceleri aydınlatan yıldızlar değildi.izli mermilerdi bazen bazen de patlayan bombalar.yemyeşil üniformaların altında çelikten bir kafesin içinde kardeş acısıyla kavrulan bir yürek taşıdık dağ bayır.silahlar patladı,bombalar patladı.kim kazandı.iki cephede de ölenler kardeş değilmiydi?
kimdi bu tabutlarda hakka yürüyenler.
ahmetle mehmet değilmiydi?
ah memleket,
ah memleketim.kana doymadı bu topraklar.
..
Benim yok, sul kardeşim,
Bizle sizin farkı ne.
Yoksa bizim kimisiz,
Varırsızmı farkına.
Okula giden çocuk,
Rüşvet verir bir azcık.
..
Gel kara derili kardeş sevgimi önce sana sunayım
uzat çikolata renkli yanağını bir öpücük kondurayım
durmadan itilip kakıldın hor görüldün yıllar yılı
suçunu biliyordun renk değişikliği ırk ayrılığı
sen de gel sarı kardeş sevgimi sana da vereyim
haydi gülsün artık o çekik gözlerin göreyim
biliyorum sen de çok acı çektin hep itildin kenara
..
1/:
Hey küçük kuş, minik kuş
Sen kanatlarını ver bana
Ben sana vereyim kollarımı
Kuş kardeş kanatlarla kolları
Edelim mi değiş tokuş
2/:
..
Vakit geç olmadan uyan
Anadolu uykudan uyan
Ayrılıkları bırakalım
Hepimiz bir kardeş olalım
Anadolu aç kulağını
Dinleyin bu sözlerimi
..
Halk, sosyolojik değişmeleri, sembolik somutlamalarla, ritüelleştirip ayin ve ibadet hali, biçimine dönüştüremeden anlayıp hazım edemiyordu. Bu, olayın kökeninde, İki farklı etnik yapının birleşip; toplumlaşmanın gereği vardır. Geçiş ritüelleri, ya da geçişme sebolleri üzerinden yeni birlikler kurallaştırılıp kurumlaştırılıyordu. Yani ittifaklar düzeni sıklıkla geçiş ritüelleri düzenlenen bir sosyal toplumsal yapı idi. Birkaç totem aidiyetli etnik yaplar karışıp etnik ata totem, sosyal yapılanışlar enteğre edilip halklaştırılıyordu. Halk yeni kurallarını, toplumsal yansımadan icbarla, riayet ve ağırdan sindirimle, ancak benimsiyordu.
İki gereklilik, yapıları ittifaka zorlayacaktı.Toplumsal ekonomik biçimlenişlerin diğer grup yapılarla girişip, gelişir, büyür, organize olur olmanın takas ve işbölüşümü yapmaları. Ve tarımcı çoban toplumların, kısmen savunmada pasif kalmasıyla, bu tür yapıların savunma güç birliği içinde bir araya geleceklerdi. İki farklı totemist etnik kültür. Kendi içindeki meşru evliliği yasaklayıp, karşı toplumdaki kız ve oğlanlarla evlenmeyi yüküm etmişti. İlk meşruti kurumsallaşma kararlarından birisi budur. İki ayrı ata totem, etnik aidiyet; belkide ilk kez sosyolojik gen karışma zenginliğini ve kültürler etkileşimini gerçekleştiriyor olmalıydılar. Hem birbirini benimseyip kabulleneceklerdi (hiç kolay olmuyordu) , hemde yeni kırma bir etnik yapılar karışması, halk feno tipi doğuyordu. Şimdi olası ilk ittifaki kural kararlarına biraz daha yakında bakalım.
Yani bu tarafın üyesi kız ve oğlanları karşı tarafa, karşı tarafın üyesi kız ve oğlanları bu tarafa kaderdi. Kutsal kılma söyle idi: meşru olmayan, yasaklanan ve lanet olan, kendi topluluğunun içinde evlenme tutumuydu. Bu bir ittifaklık anlaşması ve toplumsal ilişkileniş sözleşme düzenlenmesidir. Böylece karşı tarafla evlenerek, kardeşleşme kuralı getirilmişti.
Kardeş deyince, karşı taraftan evlenebilmek için kardeşleşmedir. İlk ata totem sistem kendi aralarındaki ata totem kardeş evliliği idi. Yeni aidiyetlik evlenmeside, yine kardeşlik geçiş ritueli üstünde yapılacaktı. Ama iki ayrı ata toteme ait üyeler arası karşılıklı evlenmesiydi.
..