Öyle Bir Tilsimdir Ki Sevgi; Bize, Her Varliga Sevgi Ile Bakma Suuru Kazandirir..En Umulmadik Seylerde Bile Bir Güzellik Yakalama Sansi Verir
Ey iman edenler birimiz diyerinizi cekistirmeyiniz.
Nefsinizin muhasebesini iyi yapin yil sonu geldi....
Vakti gecmeden namaz kilmadan ölmeden önce tövbe etmede acele edin.
Ne sen bakisin ne yasadiklarin geriye dönüp bakarsan anlarsin,
çünkü geriye pismanliklar ve günahlar kalir...
ALLAH'im Senden baska sey yazamaz oldu kalem...
Kalbe Çöken Sis! ...
Günah, kaoslu karanlik bir iklim.
Günah, ruh kentine düsen nötron bombasi.
Günah, seytanin nefsi bir ajan gibi kullanarak ruha hazirladigi komplo igrenç bir skandal.Nefs ise bir aldatan puttur:Seytan serre melekse hayra programlanmis birer görevlidir aslinda.Fakat,insan akil ve iradesiyle sorumlu bir varliktir.Insan bu yüzden hata yapmaya meyilli bir varliktir.Oysa asil
günah ümitsizlik iklimine yelken açmaktir.Allahtan ancak kafirler ümidini keser.Dinimizde meyus olmak ümitsizlige kapilmak yoktur.. Günah kararmanin, solmanin, sararmanin, ölmenin ilk adimi.,bilmeden bir günah isledigimizde hemen tevbe ve istigfar selalesinde yikanip arinacagiz.
Zira islamin asli arinmaktir.bizler istigfar edip tevbe edip ona yöneldigimizde o bize gufran sifatiyla tecelli eder.Yeter ki yüz çevirmeyelim hata da israr etmeyelim.Intihar büyük affedilmez bir günah sapikliktir.Allah bizi taatle ve nimetle sereflendirdiginde sükretmeli,bizi günah bela ve musibetle imtihan ettiginde ise hemen tevbe istigfarla temizlenmeliyiz.Sirk ise günahlarin en büyügüdür bu yüzden manevi bir abdest ile sirk yani ikilik günahindan arinmaliyiz.La ilahe illallah bu günahi siler.Kelimeyi Tevhidin gerçek anlami ise Allahtan baska hiçbir varlik yoktur demek ve bu gerçegi zevk edip yasamaktir.Nefsi yedibin yil yüce Allah cehennemde yakmis yine sen sensin bende benim demis diye bir rivayet vardir aslinda bu ne ayet nede hadistir ama gerçektir.Nefis seytanla isbirligi yapan ve bizi içimizden vuran en büyük düsmanimizdir.Nefis hasa ortakligi dahi kabul etmeyen ve ilahlik iddiasinda bulunan negatif nötr zit bir varliktir.Bu yüzden önce sirkten bir gönül abdestiyle arinmak temizlenmek sarttir Allah yolunda.çünki ben bana sirk ile yapilan ibadetleri kabul etmem buyuruyor.Secdeye vardigimizda üç kez subhane Rabbiyel ala diyoruz içimizden de ya Rabbi biz yokuz sen varsin ben yokum sen varsin diye onun varligina imanin yaninda birligine essizligine de iman etmeliyiz.Bu anlamda bir hakikat mürsidi söyle demistir ilahisinde
Nefs ile dikildim hak karsisina
Bu melamet hali geldi basima
Melamet Allahtan baskasina varlik vermeden cenabi Hakka gerçek anlamda iman etme yoludur.Melamet hirkasi ise kendinde Allahtan baska varlik barindirmamaktir.Hz.Adem yaratildigi zaman yüce Allaha yakarir ya Rab
her nereye baktiysam La ilahe Illallah yaziyor disarida bir cesedim kaldi diye yalvarir Hak Teala ona da Muhammeden Resulullah de.arada ayri gayri kalmasin demis ve ademe esmanin hakikatini böylece ögretmistir.
Bakin, bir büyük düsünür bu hususta ne diyor:
'Günah iradenin yüzüne atilmis bir tükrük ve ruha içirilmis bir zakkumdur.'
'Nefis ister günahi ilk kez.
Seytan üfler onu nefsin kulagina.
Emri Iblis verir.
Nefis sadece dinler ve itaat eder.
Fakat polat iradeliler bundan müstesna.
Onlar yönelmezler seytanin bu tuzagina.
Seytan saskin ve perisan, yalniz ve mükedder kalir tuzagiyla basbasa..
'Günah kezzab gibi dökülür kalb çiçeginin yapraklarina. Bir sam rüzgâri, ölüm öpücügü kondurmus gibi solmaya meyleder artik bu çiçek.
Günah sis ve dumani çökünce kalb aynasina artik her seher bir batis her safak bir gurub çizgisi tasir...
'Bakin Zilzal suresinde günah ve sevap için nasil ezeli ve ebedi bir hüküm koyulmus 'Zerre kadar hayir isleyen ve zerre kadar ser isleyen bunun karsiligini görecektir.'
'Mümin günahini basi ucunda bir dag gibi görür ve üzerine yikilacagini zanneder. Münafiksa günahini hemen uçurabilecegi burnuna konan bir sinek gibi görür.' buyururken Nebiler Nebi'si, nasil bir tezadi tablolastirmis ve iki zit kutbu gözler önüne sermis degil mi?
Günah bir girdab bir vakum.
Kisinin bütün iyiliklerini içine alip yok eden bir karadelik... Nice sevap nebülözleri ve iyilik kehkesanlari,nice hayir yildizlari onun görünmez
meçhul midesinde erir gider ve yokluga karisir.
Bu hususta Mark Twain söyle der:
'Günaha karsi en tesirli korunma vasitasi günahtan korkmaktir.'
Evet günah korkusu insanda üstün bir ruh derecesinin isaretidir.(Günah korkusu takvanin bir kanadiysa öteki kanadi ise hayir ve hak yola kosmaktir.
sadece serde pasif olmak yetmez hayirda da aktivite gerekir.Sevginin geregi sevdigiyle her an bir ve beraber olmaktir.Allahi sadece günde bes vakitte kildigimiz namazlarla degil her an aklimizda fikrimizde tutmali ve namazi daimi kilmaliyiz.Öyle bir namaz kil ki ancak öldügün zaman selamlayasin iste bu namazin adi hakikat namazi yada namazin hakikati diyoruz.gönül bir kez bu abdest alip bu namaza durdumu artik huzurdan ayrilmaz.bir padisah düsünelim onun huzurunda sürekli bulunan bir insan hata yapar mi yapmaz yapmamalidir.Huzurda bulunmanin geregini yapar gel derse gelir git derse gider artik onun kendine ait bir iradesi kalmaz.iste islamin ve imanin hakikati de bu sirlara erdikten sonra ancak gerçeklesir.)
Hatta ve hatta F.Füller' bu konuda enteresan bir tesbiti var;
'Günah isleyen insandir. Buna üzülen evliya olabilir. Bununla övünen bir seytandir.'
Akilli midir günah isleyenler.
Vicdanlari duru, kalbleri mücella midir?
His ve duygulari göz ve gönülleri pürhuzur mudur?
Hayir asla... 'Aklin nuru kalbten gelir' diyor bir büyük mütefekkir.. Kalb küflü ve pasli ise, karanlik kaoslu, zindanlik bir iklime sahipse, ondan nasil nur ve isik sudur edecek ve aksedecek akla.
Elbette kalbin önce kendine yetecek nuru olmadigindan böylelerinin akli da küsufa ugramis, karanlik girdaplara yuvarlanmistir. Iste bir baska iblis karadeligine çekilis..
Yalniz günahkarlarin çogu kendilerini akilli ve kurnaz telakki ederler. Her firsatta bir baska günah islemek onlar için böbürlenecek ve caka satilacak bir husustur. Fakat Ibrahim bin Ethem Hazretleri onlar için Islâm'in hükmünü bir tek cümleyle özetleyivermistir:
'Günah irtikap eden akilli degildir.'
Insan günah isledigi nisbette vicdani huzursuzluk içinde kivranir. Ve ruhu bir yangin seline düsmüs gibi kavrulur. Niçin mi? Fitrata zit bir iklime girmistir günah isleyen. Esyayla cedellesmeye, kendisiyle savasmaya düsmüstür. Nefsin sesini dinleyip özünü hançerlemistir. Fakat hançer zehirlidir.
Ancak bu zehri tevbe ilaci söküp atar, bünyeden. Tevbenin de bu hastaliktan ruhu kurtaracagi Hak tarafindan tam belirli bir zemine oturtulmamistir
Eger tam kesin çizgilerle günah isleyenin tevbeyle hemen günahi silindigi açik bir sekilde ortaya dökülseydi, o zaman günaha ragbet artardi. Kul, günah isler ve ardindan tevbe eder ve bu yükten kurtulur, fakat kurtulus kolay oldugundan hemen bir günaha daha girisirdi.
Bu tevbeyi kabuldeki Hakk'in belirsizlik iklimi kisiyi epey dilgir edeceginden,
'Acaba günahim affoldu mu? ' gibi bir düsünceyle hayiflanacagindan dolayi o günahi terketmeye meyledecektir.
'Bir günah, bu kadar sikinti çekmeye degmez' deyip yolunu degistirecektir.
Hz.Ömer bu meseleyi söyle dile getirir:
'Günahtan sakinmak tevbe ile ugrasmaktan kolaydir. '
Belki de bu Hakk'in bize büyük bir lütfudur. Yüce Mevla kullarinin aci çekmesini istemedigi için günahlari yasaklamis ve onlardan sakinmayi bizlere emretmistir. Belki de yasak olmasaydi bizler yasadigimiz iç hafakanlarinin sebebini anlayamayacak ve her isledigimiz günah ile bir izdirab seline düsecek, fakat asla çektigimiz sikintilarin kaynagini kesfedemeyecektik.
Hani mayin tarlasina girmis bir çocuk nasil mayinlarin patlamasindan muzdarib olur, fakat sebebini bir türlü anlayamazsa insan da böyle bir çile iklimine sürüklenebilirdi ikazsiz ve tebligsiz bir günah silsilesi zemininde. Goethe bu sirri kesfetmis bir mütefekkir olarak söyle der:
'Günah yasak oldugu için aci vermez,
aci verdigi için yasaktir.'
Yalniz günahin en dehsetlisi günahin günah oldugunu idrak etmemek çizgisinde baslar.
Günah isledikçe kendini ferih u fahur hissetme düsüncesi ve kendini yalanci zevk ve eglencelerle aldatma meyli, insan için tasavvuru imkansiz bir hamakat ve dibi bulunmaz bir bosluga yuvarlanma tablosu çizer.
Daima günah isleme fakat hiç tinmama.
Vurdumduymaz davranma. Iç sizisi duymama. Vicdan sarsintisi geçirmeme. Kalb ve ruh ürpertisi hissetmeme.
Ne düsüstür bu Ya Rabbi; ne sükuttur!
Zaten Beahumarchais'e 'En az merhamet gösterenler en büyük günahlari isleyenlerdir.' sözünü söyleten his ve düsünceleri küsufa ugramis ve kalbleri adeta bir granit gibi sertlesmis böyle kisilerdir.
Artik onlarin gönüllerinde küçük bir canlilik eseri, bir hayat emaresi yoktur.
'Her günahtan küfre giden bir yol vardir' dedigi gibi Kudsi Mürsidin; her bir günah kalbe bir siyah nokta koyar.
Bu noktalar çogaldikça kalb bir gün kapkara bir renk alir. Günahin siyah izlerinden olusan siyah noktalar kümesi yahut küçük bir karadeliktir artik bu kalb. Bütün iyilik, güzellik, iman, ihlas, hosgörü ve sevgi isiklarini yutan bir karadelige benzer.Bakiniz müminle münafigi kafiri fasigi ayiran en önemli özellik müminin pisman olup hemen Rabbine siginmasidir.Bir ambar dolusu temiz bugdayi bir fare ve onun pisligi nasil murdar ederse sirk ve kul hakki da bir ambar hasenat bugdayimizi berbat eder ve yenilmez hale getiririr.
selam ve saygilarimla
Not:Facebook ta Hekim rumuzlu dostun meilime gönderdigi bir yazidan derlenmistir.
NİHAT GÜLLE
(spartakuss23)
Yasal Uyarı
Kayıt Tarihi : 29.9.2010 02:49:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Yasal Uyarı ISLAMIN ASI ARINMAK,IMANIN ASLI ALLAHI BIRLEMEKTIR NIHAT GÜLLE NİHAT GÜLLE tarafından 29.06.2010 19:58:41 tarihinde sitemize eklenmiştir. Aksi ispat edilmediği sürece, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği eserin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde 'alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu' belirtilmeden ve yazarın sitemizdeki sayfasına link vermeden kullanmak hırsızlıkla eşdeğer suçtur. İlgili Kanun gereği Eser sahibi şikayetçi olduğu taktirde cezai müeyyidesi 3 yıldan 6 yıla kadar paraya çevrilemez hapis, 150.000/300.000 TL ağır para cezasıdır. Yine İnternet yasası gereği de her hangi bir sitede yazıların kullanılması halinde site sahipleri sorumlu olup, sistemlerini Cumhuriyet Savcılıklarının incelemelerine açmak durumundadır. Gelişen teknoloji sayesinde yapılan incelemeler; IP tespiti ve yazının gönderildiği bilgisayarın bulunmasına imkan vermektedir. Şikayet halinde, sitemizin avukatları da konu ile ilgileneceklerdir...
![Nihat Gülle](https://www.antoloji.com/i/siir/2010/09/29/islamin-asli-arinmaktir-imanin-asli-allahi-birlemektir.jpg)
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!