sorarım, bu nasıl kardeşlik böyle.
ne siz efendisiniz, nede biz köle.
kardeş kardeşi ezermi söyle.
ne siz efendisiniz, nede biz köle.
kardeş kardeşin hakkını yemez.
girdik seninle yıllarca cenge.
bırak inadı gel sulha varalım. varalım.
çok ceng yaptık kar eylemedik.
her cengte gördük zararla ziyan..
gel arkadaş seninle sulha varalım.
yağmur yağıyor damla damla.
kurumumuş toprağın her zerresine.
seni içime haps ettim.
bütün hayatımın her karesine.
sevdamın kölesisin mahkumusun.
sen gönlümü ettin kara
sen kalbimi ettin yara.
dillerim kurudu benim.
gülüm sana yalvara yalvara.
gülümü diken eyledin.
esiyor bir rüzgar esiyor.
batıdan doğuya doğudan batıya.
esiyor bir rüzgar esiyor.
güneyden kuzeye kuzeyden güneye.
deliyor böğrümü bir kör kurşun.
dünya dedikleri ne garip dünya.
kimini ağlatır kimini güldürür.
adaletri bozuk bir kral gibi.
kimini yaşatır kimini öldürür.
günleri olur acı hüzün doludur.
anlaşılır gibi değil okumuş avukat olmuş, çeşitli kurumlardan görev almış bu şahıs hamile olanların dışarda gezmesi ayıptır günahtır terbiyesizliktir diyor.bakarmısınız anlayışa. bunuda getirip müslümanlığın islamiyetin içine koyuyorlar.en önemliside kadına olan bakış açısıdır. böyle sığ böyle dar görüşlü böyla gerici kafalarla toplu muhendisliğine soyunuyorlar bu tür insanlar. inanaçları dinleri yaşam tarzını herşeyi cinsellik üzerine inşa eden bir kör inanaçla oturup kalkıyorlar. her şeyi günahtır diyerek bunuda dinin gereğiymiş gibi sunmak gericilikten ve dini aanlmamaktan başka bişe değildir. islamiyetin neresinden böyle bişe yazıyor. hamile kadınların dışarda gezmesi ayıptır günahtır diye islamiyetle ne alakası vardır. kuranı kerimin hamgi ayetinden hangi suresinden yazıyor.. tamamen kendi bağnazlığını kendi cahilliğini islamiyein gereğiymiş gibi topluma angaje ederek aklınca dini mesaj vermek istiyor aklınca topluma terbiye öğretiyor.
Eğer hamilelik terbiyesizlikse önce kendiside bu terbiyesizliğin neticesi sonucu bu dünyaya gelmiştir.önce kendi varlığını inkar etsin bir insan bu kadar kör inanca sahipse. ve kadınlara karşı saygısız olabiliyorsa okuduğu hukukta bişeye yaramamıştır demekki.
ünlü düşünür hünkar bektaşı veli diyorki EKSİKLİK YOKTUR KADINLA ERKEK ARASINDAN.EĞER EKSİKLİK VARSA ODA SENİN GÖRÜŞÜNDENDİR.
bu zatın savundukları aslında kadınları aşağılamak kadınlara hakeret etmek için söylemiştir.kadınlara değer vermeyen kadınları sadece cinsel bir obje gören bu tür anlayışarın ve bu tür insanların kadına bakış açısı budur. kadına sadece köle gözüyle bakan kendilere hizmetçisiymiş gibi bakan sapık zihniyetten başka bişe değildir.kınıyorum bu tü insanları ve toplumun bu tür insanlara değer vermemeleri gerekiyor. eğer bu tip insanlar toplumda saygıda görürlerse iler,de bu anlayışlar tamamen topluma hakim olurlar ve toplum bir afgan modeline dönüştürmeye çalışırlarsa o zaman kimse bunun önüne alamaz..bütün toplumun ve herkesin bu anlayışa mücadele etmesi ve bu kanuda hassas olması gerektiğine inanıyorum.
hayran kaldım senin gibi geline.
sana olan sevdam dönüştü bahar seline.
ne olur elimi versem senin eline.
beraber gidelim uzak ellere.
hastayım senin gülüşüne gamzelerine hastayım.
dini imanı dolamış diline.
kutsal kitabı almış eline.
kelepçeyi copu bağlamış beline
işine geleni kullan başbakan.
vatandaşa sıktın biberi gazı.
sayın şafak paveyin konuşmasına aynen katılıyorum.yrinde ve çok duyarlı bir konuşmaydı. şafak hanımı eleştirenlere bir bakıyorum dünyadan haberi olmayan ve demokrasinin ne olduğunu bilmeyen klişeleşmiş mantıkla değerlendiren yaklaşımlarla karşı karşıyayız.
Türbanı özgürlük sorunu olarak görenlerin başkalarının özgürlüklerine müdahale etmekten geri kalmıyorlar.türbaın özgürlük sorunu olarak görenler, şafak paveyin pantolun giymesine müdahele edenlerdir.okullardan zorunlu din dersi getirip alevi çoçuklara zorunlu din dersi veren zihniyettir.cem evlerini cümbüş evi olarak gören zihniyettir.cem evleri ibadet yeri değildir. ibadet yeri camidir diyerek alevileri zorla camiye sokmaya çalışan zihniyettir.oruç tutmayanları işten kovan hatta zaman zaman katliam yapan zihniyetir.kapalı kadınları överken açık kadınlara sürekli hakaret eden anlayıştır.türbana özgürlük diyenler insanların yaşam biçimine müdahale eden, insanların yemesine içmesine karışan giyimine kuşamına karışan zihniyetin temsilcileridirler. başkalarını özgürlüklerini yok ederek kendi yaşam biçimini o yok etmek istedikleri yaşam biçiminin üzerinden inşa etmeye çalışan bir siyasi hereketle karşı karşıyayız..toplumu tek tipleştirme operasyonuyla karşı karşıyayız. eğer böyle devam ederse gün gelir herkesi başını kapatmaya zorlayacaklardır.bütün insanlar baskı altına alınarak sünni inancın dışındaki bütün inançlar yok edilerek cezalandırılabilir. çünkü gidişat böyle göstermektedir.
Devlet insanların ne giyeceğine karışmasın diyorlar. evet devlet insanların ne giyeceğine karışmasın bizde diyoruz karişmasın. ama devlet insanların neye inanacağına neye inanmayacağında karışmasın insanların nerede ibadet edeceğine yada etmeyeceğine karışmasın. insanlara zorla inanç aşılamaya kalkmasın.insanların içki içmesine karışmasın. açık giyenmesine karışmasın.. insanların düşüncelerinin şekillendirmesine karışmasın.devlet dini kuralları hukuk sisteminin içine koymaktan vaz geçsin.alevi köylerine zorla cami yapmaktan vaz geçsin. ve şu anda bütün özgürlükleri yok eden bütün bunları yapann bir iktidarla karşı karşıyayız.iktidarın istediği tek özgürlük kendi siyasal düüşncesine ve siyasal tabanınadır. başka alanların özgürlükleri iktidarı ilgilendirmediği gibi ayrıca yok etmeye çalışan zihniyette olan bir iktidar var karşımızda. türbana özgürlük diyeceksiniz ama diğer tüm alanların özgürlüklerini yok edeceksiniz bu tamamen iki yüzlü bir politikadır.
Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!