'-bu Lele(ğ) in Imız,
bi de bizim o(ğ) lan
Belik Güneyden toplamışlar dağeriklerini
gelip kağnının gölgesinde oynayokan,
has erikler koyun,
dağ erikleri geçi,
Ova bahçeleri
gün geldi bizimde
üç evlek yerimiz oldu Çamırlıkta
üç metrelik bir kuyu kazdık,
tarlanın bir köşesine
motor gürültüsü içinde bağırarak konuşan,
hatta türkü söyleyenler
ve elini suya daldırmak isteyenler
üç taşı sacayağı yapıp
bir dığan “domatiz gavıracan
üsdüne yımırta gıracan
eşeğin yemini artırmaz anırmak
köpeğinse işi-gücü havlamak,
kuyruk sallamak
yalakalanmak
ıslık çalarak,
“-gıdı-ğidi, gidi-ğidi”
“-pekii hinci söz temsili
bizim köyünen, Aşşa Melle’den
deyelim bizim köyden Güççük Boladınan,
Aşşa Melle’den Efe Durmuş
aynı anda biribirlerine doo(ğ) ru yola çıkıyorular
farz-ım(uh) al dakkada yüz metire süratınan”
Türkiye Radyoları
radyoda cuma sabahları dini sohbet,
herkes radyonun başında
doktor Faruk Ermemiş’den
ardından “halk hikayeleri” proğramına
haftanın belli günlerinde belli saatlerinde
Moskovanın Sesi Radyosu, Buda-peşte
Almanyanın Sesi Radyosu Doyça Velle
Sofya, Kıbrıs Bayrak radyoları
kısa dalgadan yayın yaparlardı,
Meteoroloji ilçelerin bile hava durumlarını
sonra
“-başınızdan geçen ilginç bir anınız var mı? ”
oysa anlatılanların ilginç bir tarafı olmazdı
üstelik anlatılanlar üç aşağı-beş yukarı aynıydı
proğramı sunanlar da “evet çok ilginç” derlerdi
dinlemedikleri,
bazar zaba(hı) erkenden gakdım
saşlarımı sabınnadım
tıraş olayın derkene
yeni ciletinen barna(ğı) mı do(ğ) radım
favilimi düzeldeyin derkene de
şaka(ğı) mı cızdım
“-anam ırazı gelmedi
yurda verilmeme
Zedefçe bile Yaşar’ı yurda vermedi
“-bi o(ğ) lumu okudamayacan mı deye”
ben gedemezsem o ğeli




-
Ayşe Okur
-
Sevilay Şahbaz
-
Ayşenur Yazıcı
Tüm YorumlarHer insan özeldir ve onun doğduğu günde kendine ve ailesine özeldir. Siz iyiki doğmuş iyiki bu güzel şiirleri yazmışsınız bizlerde okuyabiliyoruz....ben ara sıra sayfanıza bakarım şiirlerinizi merakla bekliyorum bu da öncekiler gibi çok güzeldi kullandığın yöresel kelimelerin bir çoğu bildik gelir b ...
insanlığın tüm vasıflarını taşıyan bir kimlik.Hiç mi kötü düşünmez o kalbi bilmem..Dost dediklerimden..İşi rast gelsin
Görmedim.tanışmadım,şiirlerini bilirim sadece ve duyarlı olduğu hüzünleri...
.Ama dünyada hala nezaketi ve insanlığı derisinde taşıyan insanların olduğuna dair son kanıtlardan biri İbrahim bey...