geçti zaman geçti dem,
kalan vakit bir dirhem,
ve kalmadı o görkem,
gençliğe veda olmaz.
zamana geda olmaz.
Hayata böyle başlar, dertsizdir çoçukluğumuz
Zaman zembereği durmadan işler ki işler
Sonra zaman testeresi nihayet yokluğumuz
Hayatın cilvesidir daldıkça düş genişler
Borçalı ağlasın, Baku ağlasın
Duyanlar, ağ üste kara bağlasın...
Üreği kabarsın, ağlasın duyan
Sessiz el salladı,getti Zelimhan...
Sözün kervanında söz yazardı o
Zülf-i yare dokunsak da...
bayram kuyruğunda sıraya girmiş...
el öpen, alçalmış yağcılar gördüm....
menfaat uğruna cuk-ka kemirmiş...
sahtekar solcular, sağcılar gördüm...
"yürekler vardır ki: aşka aşına
yürekler vardır ki: korkaktır zaten
yürekler vardır ki: girmiştir kına
sevgisine bende, çıraktır zaten...
yürekler vardır ki: tınısı türkü
olmadı güzelim sendeki vefa
bu kadar mı cılız aymazcasına
sevgimi sunmuştum saysan kaç defa
böyle mi gidilir ? saymazcasına..
yüreğin tıkalı sağır kulağın
sapsız üzüm derler doğru olsa da
sana asma bahçeleri vere bilirim
hayatın gerçeği eğri olsa da
güllerden en gülü derebilirim...
sıkma yüreğini kurban olduğum
sevgice yağ gönlüme yağmurum ol cisem ol
sevdası sen olanın aşıkı ben olayım
aşıkarımsın artık gizlenme sen gizem ol
aç gönlünü aç haydi, yüreğine dolayım..
Yüreğini sevginin yelkenlisinde açanlar...
Sevgi diyince coşarcasına koşanlar...
Yalan da olsa, biteceğini bilse de,
Sevgiye sevgisini esirgemeyenler...
Yüreğini evlek evlek sevgi tohumlarına adayanlar...
Şayet o haz ve hissi,
I
Yedi deniz yetmiş ırmak,
Geçtin,içtin dostla ancak
Dost şerbetiyle kanarak,
Sarıştığım Yunus için….




-
Gürsoy Solmaz
-
Gürsoy Solmaz
-
Gürsoy Solmaz
Tüm Yorumlar"yarası saklıyım sen sen ol sorma
yarası saklılar gizli ağlarmış...
har vurup canıma harman savurma..."
sevdalar yürekte kanlı çağlarmış..."
Garibim namına kerem diyorlar...
Garibim namına kerem diyorlar...