Gülhane Güzellemesi Şiiri - Hüseyin Keri ...

Hüseyin Kerim Ece
88

ŞİİR


5

TAKİPÇİ

Gülhane Güzellemesi

1.
Ufukta gezerken tatlı bir serap
Bütün çiçeklerden bir hoş demet yap
Bana o gül yüzlü zamanı anlat,
Bana gülden yapma ıtırlar koklat
Can dostlara içten bir selâm söyle
Yüreği güldüren bir kelâm söyle
Bir güneşle yıkanırken İstanbul
Orada batmayan berrak bir tan bul
Bu, vefasız evlâdın merakıdır
O mühürden kalan zafer takıdır
Anlat o toprağa dokunan eli
Zemine atılan sağlam temeli
Bana göster orda kale burcunu
Belki de öderim torun borcunu
Göreyim izini her bir sokakta
Bulayım resmini ‘eski konak’ta

O konağın alnı kardan beyazdır
Harcını yoğuran derin niyazdır

2.
Boğazda yüzerken hayallerimiz
Uykumuzu bölsün çırpınan deniz
Gültepe’de demlenirken çayımız
Şu Okmeydanı’nda gümüş yayımız
Marmara’ya vedâ ederken gündüz
Gülhâne’de eyerlenir tayımız
Karacaahmet’de ağlar ruhumuz
Beyoğlu’nda karışmasın yolumuz
Dolmahçe’de sararırken yapraklar
Pişmanlığı söyler eski sokaklar
Atların izi var Sûr’un önünde
Gün insanı sarar Eminönü’nde
Seyrederken ruhu bir pencereden
Bir ağıt geliyor Dolapdere’den
Fatih’te minare, Eyüp’te kabir
Hayali ufukta yine bekletir

Onunla oturur dertleşiriz biz
Bize mavi yoldaş olur bir deniz

3.
Üsküdar’da Gülfem Hatun’a selâm
Aksaray’da dönen devrana selâm
Mihrimah Sultan’da bir akşam vakti
Boğaz yüreklerden sonsuza aktı
Her ufukta doğan mavi bir çizgi
Taşların dilinde yaşlı bir ezgi
Tarih düğününe Vefa’da davet
Eyüp’te kaderin mührüne evet
Teslimiyet nedir ey can yoldaşı
Buna şahit midir Şehzâdebaşı
Bayezid kitaba dalarken her an
Galata’da geçer bilinmez devran
Haliç’te diniyor suların dili
Kâtipler sallarken ipek mendili
Derdini deşiyor Dolmabahçe’nin
Değeri kalmayan gümüş akçenin

Sirkeci’de trenler hep gurbet taşır
Taksim’de gözlere kir (mi) bulaşır

4.
Ey can, Yıldız ağlarken bir hazin tefekküre
Şehzâde dolunayı gökten indirir yere
Haseki’de yeniden canlanır İbni Sina
Fatih’te gülümseyen şu mağrur eski bina
Tarihin dili ve coğrafyanın kilididir
Ona düşman olanlar elbette en âdidir
Unkapanı önünde uzun-siyah kemerler
Ezanı zikrediyor camilerde mermerler
‘Saadet Dairesi’ mahzun mazi adresi
Buradan yükseliyor faniliğin son sesi
Boğaz öğretiyorken seyyahlara bilmeyi
Derin ve münzevi bir çığlıktır Beylerbeyi
Zaman sarı kehribâr tanesi gibi soluyor
Haydarpaşa’da hergün bin ayrılık oluyor
Bakırköy’de kararan akşam bahtın mıdır
Yerde sürünen cevher; sen misin, tahtın mıdır

Eminönü hergün yorulur, lâkin mecnun olmaz
İstanbul’a yolu düşen gariban mahzun olmaz

5.
Haliç’te yıkanırken tarihin sayfaları
Orda hâlâ diridir Fatih’in tayfaları
Denizden yine sesi geliyor leventlerin
Sinan yine nabzını dinliyor bu bentlerin
Denizle buluşurken hilâl Beykoz koyunda
Hafızamız bekliyor Topkapı Sarayı’nda
Tophane’den hâlâ top sesleri duyulur (mu)
Yeniçeriler yeniden isyana koyulur (mu)
Gülüm, Yerebatan’da asırlardır susan su
Bil ki Sultan Ahmed’in eskitilmez tapusu
Hayaller âleminde yüzerken Babıâli
Sormalısın, kimindir bu ağıtın vebâli
Bir zamanlar ufukta süreyya dolaşırdı
Kıtalara bağlardan gül rengi ulaşırdı
Süleymaniye’de bir kıvama ulaşan dil
Gece sabaha kadar olurdu zümrüt kandil

Bu, asırlarca süren sıcak bir özlem midir
Ya da tarihte kalan kadîm bir görkem midir

6.
Güllü dibâ giyeni gördün kordon boyunda
Zamanı mı seyrettin Mecidiyeköy’ünde
Hangi asil mektepte bir Gülistan okunur
Ruhuna çiçeklerin damlası mı dokunur
Bir sabah aydınlığı müjdeler Gülşen-i Râz
Yedi tepede, yedi âşık dilinde niyaz
Yorgun Kapalıçarşı mahşeri hatırlatsın
İste, Topkapı sana da tarihi anlatsın
Boğaza düşüyorken Harbiye’nin gölgesi
Gülmez Ayasofya’nın hüzünden elbisesi
Sultan Ahmed ihtişam sarayında bir mahzun
Bu öyle bir hüzündür ki, hikâyesi pek uzun
Çamlıca’da demlensin bu kederli hâtıra
Gökkuşağında seyran geliyorken hatıra
Marmara’da denizi öpüyorken güneşler
Gönlüm tepe üstünde son yolcusunu bekler

Bu yolcu İstanbul’dan gitti, yine gelecek
Onu da rahmetten bir bulut gölgeleyecek

7.
Hey Üsküdar Üsküdar!
Yeni İstanbul sana dar

Tanburî sustu, şimdi konuşan kemancıdır
İstanbul, seni anlamayan sana yabancıdır
Ufkunu kirletiyor çok bigâne çığlıklar
Aydınlatmıyor seni loş ve yapay ışıklar
Sırtında seni yoran hangi yüke hamalsın
Sen, gönülde ümide açılan ihtimalsın
İncitir rengi kara olan bir giysi seni
İnandırmak zor olur, seni hiç görmeyeni
Seni bilmez, taşının nabzını bilmeyenler
Seni bilmez, Sinan’ın tarzını bilmeyenler
Sen ki İstanbul’da her semtin uygun adısın
Bu kadim arayışın vakti geçmez tadısın
Sadâbât yolunda gölgen geziyor
Tarihler yeniden seni yazıyor
Yeditepe’de tam yedi işaret
İstanbul yine de gülden bir demet

Ben seni gül satarken gördüm
Bütün çiçek dükkânlarında
İstanbul’un meydanlarında
Denize gül atarken gördüm

(8.4.2005
Zaandam/Hollanda)

Hüseyin Kerim Ece
Kayıt Tarihi : 28.4.2005 16:59:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Sinem Hun
    Sinem Hun

    Siir bana su soruyu sordurtuyor hemen:11li hece olcusunu bu kadar uzun bir siirde kullanmak acaba dogru bir tercih midir?bir okur olarak bana pek isabetli gelmedi.ilk baslarda hosa giden bu olcu belli bir muddet sonra siiri cok yapaylastiriyor.oyleki artik siire degil dize sonlarindaki -cidir/-cidir ya da -ler/-ler turu kafiyelere odaklaniyorsunuz.gerci siirin anlamsal cekiciligi saglam olsa bicim bu kadar ilgi cekip rol calmazdi diye dusunuyorum.sairin istanbulu ararken,anlatirken sectigi temel duygular hayiflanma ve ovunme( ovgu).kimi zaman 'bu sehir boyle degildi' cigligi, kimi yerlerde de 'bu sehirde yasamayan bilemez' yargisi goze carpmakta.ve ovgu, ovgu, ovgu...

    elbette 'istanbul guzellemesi' baslikli bir siirden bu cercevede bir anlatim beklenir.itirazim israrla ayni noktaya:anlatilan istanbulla- diger siirlerde anlatilan istanbullari da buna ekleyelim-sanli soygunlarin mekani, tekinsizligin bassehri, simdiki 'kanli' istanbul arasinda bag kurmaktan israrla niye kacinildigi?canli canli yasamakta bu 'istanbul', niye yuzlesmekten bu kadar kaciyoruz?eskinin mirasi ve retorigine sirtimizi dayamak daha mi kolayimiza geliyor?

    bununla birlikte beni her bolumun sonundaki beyitler daha cok etkiledi.ozellikle sondaki dortluk, siirden kopuk bir ada gibi kendini daha cok sevdirdi.kutlarim sairi.baska siirlerini de okumak isterim.basarilar.

    Cevap Yaz
  • Akal Günay
    Akal Günay

    İzlemeye devam ediniz.
    Burada bir şair arkadaşımın güzel sözünü yazıyorum.

    '''İstanbul'un dışın'dan İstanbul'a Gazel Okunmaz'''''

    İZZET EFENDİ



    (18. Yüzyıl)



    Kaside der vasf-ı İskele-i İstanbul....



    İskele vasfına biz de virelüm âb ile tâb

    Ola mahzuz şehenşah-ı kerimü’l ensâb



    Hazret-i zıll-ı Hüda bahr-i atâ kân-ı sehâ

    Ya’ni Sultan Selim Han-ı humâyun elkâb

    .......



    Galata döndü heman tekye-i sûfiyâna

    Kalmadı katre-i mey saz ile söz çeng-i rebâb



    Fâsikânın söyünüb şem’a-i ikbali temam

    Şimdi Mumhane’de rindân bulamaz şu’le-i tâb



    Kufl-i meyhanelere kurşun akıtdı cümle

    Kapanup mahzen-i bâbı dökülüp bâde-i nâb



    Dopdolu sahil-i Tophanede mahbûb ammâ

    Söylese falya virir âşık-ı nâ-şer’i cevâb



    Salıbazarına var uyduragör bazârı

    Vasıta istemez ol şûh işin kendin yâb



    Pist-lebler çoğimiş sahil-i Fındıklı’da

    Varub ol gözleri bâdem ile nûş it vişn-âb



    Kaba-taş olsa dayanmaz yüreği uşşâkın

    Taşcı-zâde yine hicran ile eyler bi-tâb



    Dolma-bağçe ne güzel oldu makarr-ı şâhân

    Bir taraf sahn-ı çemen bir tarafı sahil-i âb



    Feyz-i rûhânîyi Hak virdi Beşik-taş’a temâm

    Bâ-husus anda ola padişeh-i âli-cenâb



    Bir şeker-leb güzele geçdi yine uşşâkî

    Kara-bali’de ne ballar yedi şeyh-i kezzâb



    Ser-i a’dâyı kat’a Kılıç İskelesi

    Ne güzel makta’dır eylemeye darb-ı rikâb



    Ortaköy’de bulagör bir güzel-i mûy-miyan

    Bir miyancı araya girmeye vir redd-i cevâb



    Ab-ı didem tükedüp hep benüm ol çeşm-i gazal

    Bir Kuruçeşme’ye döndü gözümüz kalmadı âb



    Arnavudköyü’ne geldikde yanaşdı dellak

    Arnavud şerbetin içdi ciğerin itdi kebâb



    Tıfl-ı dil gahi Bebek seyrine ister seyri

    Mâh-ı Nisân-ı safâdır gicelerde mehtâb



    La’l-i dilber gibi gül-nâr-ı Hisar’e söz yok

    Bağ kirasın virelim mani olursa bevvâb



    Bir teber-dar güzeli balta olub ayağıma

    Mirgune komuyor eyleyelim zevka şitâb



    Çıkarub evc-i hüseyniye sadâsın uşşâk

    Var ise oldu Hasankalfa o şehnâza meâb



    Kayalar’dan tutamazsın ol kebk-reftârı

    Zâhidâ bin yıl uçarsan sen eğer hem-çü gurâb



    Şimdi Şeytan Akıntısı’na düşdü ağyâr

    Çıkmasın semt-i necâta hemân olsun gark-âb



    Saragör sineye İstinye’de tenha yâri

    Gice gündüz ne kadar olsa vücûdun bî-tâb



    Yeniköy’de idemez rind olan eski âdet

    Çalamaz kimse Kalender gibi nây ile rebâb



    Tarab-efzâ olagör sahn-ı Tarabya’da müdâm

    Gâhice seyr-i Büyükvadi’ye de eyle şitâb



    Kefeli karyesine var bağa yat leyl ü nehâr

    Bir Kırım tazesi bul işte sana kâfi cevâb



    Sarıyer içre sarıl bir sarışın mahbûbe

    Sırma perçemle rûhi göstere altun gibi tâb



    Karataş altına girsin dileriz düşmen-i din

    Gice gündüz çekeler nar-ı cehennemde azâb



    Yoksa başında Fener mi yanıyor uşşâkın

    Bir Değirmenliğe düşmüş dönüyor misl-i habâb



    Bî-edeb varsa rakîb İskele-i Hünkâr’a

    Bir iki Tokat ile itmelü te’dîb ü itâb



    Yalı-köyü ne güzel cây-i ferahdır baksan

    Her Soğuk su olamaz âb derûnunda habâb



    Beykoz’un çeşme başı hayli müferrih yerdir

    Paşabağçesi Çubuklu o dahi başka hisâb



    Aşıkın şimdi Kavak yelleri eser başında

    Yelkovan gibi ider sahil-i deryada şitâb



    Kavunu karpuzu çok sahil-i İncirli’nin

    Hayli zen-dost yeridir azm idiyor şeyh ile şa’b



    Hele şâhâne makam sâhil-i Sultaniyye

    Mâ-i zemzem gibi anda akıyor lüleden âb



    Kanlıca bir gözü cellâd elinden feryâd

    Gamzesi tîgi edip bî-dili her dem bî-tab



    Sahn-ı Körfez yeridir zümre-i zen-pârelerin

    Gece gündüz dalıyorlar suya misl-i mürg-âb



    Anadolu’yu dolaşsa yine olmaz kânî

    Zâhidin gûşuna cerreyleyecek dense sevâb



    Şem-i dil rûşen olur sahil-i Kandilli’de

    Varalım Göksu’ya anda idelim âlem-i âb



    İşi yoğ ise dolaşsın Vaniköy’ün ağyâr

    Ana hiç menzil olur mu ne kadar gezse kilâb



    Cism-i a’dayı göstere bize Çengel’de Hüdâ

    Kuleler’de yiyeler kellelerin cümle kilâb



    Sanki Beylerbeyi’dir bendeleri pâdişehin

    Mîr-i Mirân gibidir herbirinin re’yi sevâb



    Vakt-i nevruz olucak mevsimi İstavroz’un

    Vakt-i hayvâne bedel Çamlıca’da nûş ile âb



    Bir pilav pişse eğer sahil-i Kuzguncuk’da

    Bal açub misl-i azgan azm ider idi tullâb



    Zâhide hoşça çerâ-gâh Öküz Limanı

    Gah çemen üzre yatub gahice itsün pertâb



    Üsküdar bağları hayli safâlı amma

    Şemsi-Paşa’yı makarr itdi gürûh-ı ahbâb



    Oldu güya Balaban çorba yemekden zâhid

    Nûş ider bulsa Ayazma’da eğer var ise ab



    Salacak’dır yine gûş eyledi sûfi ihsan

    Eylemiş sahil-i İhsaniye’yi şimdi meâb



    Tevbe it varma Harem İskelesi cânibine

    Saklasun herkesi nâ-mahrem olandan Tevvâb



    Ehl-i irfana safâ sahil-i Haydarpaşa

    Kadıköyü’nde pişirsin kuzu lahmiyle kebâb



    Hak bu kim sahn-ı Fenerbağçesi cây-i ferâh

    Eylemiş cây-ı müluk anı Hüda-yı Vehhâb

    ........

    Saygılarımla..... ''Sultan'ların Diyar'ı İstanbul''

    Cevap Yaz
  • Nihat Malkoç
    Nihat Malkoç

    HECENİN YETİM ÇOCUKLARI
    M.NİHAT MALKOÇ

    Bilindiği gibi şiir hece ölçüsüyle,aruzla ve serbest tarzda yazılır.Hece ölçüsü bin yıldan beri özellikle halk şiiri geleneğiyle günümüze kadar gelmiştir.Bu süreç içerisinde binlerce büyük halk şâiri yetişmiştir.Yunus Emre,Karacaoğlan,Aşık Veysel bunlardan bazılarıdır.Bu ekol çok köklü bir geleneğe sahiptir.
    Hece ölçüsüyle şiir yazmak sanıldığı kadar kolay bir iş değildir.Çünkü hece,şiirde bir disiplinin adıdır.Öncelikle dizelerdeki hece sayılarının eşit olması gerekir.Ardından durakların da baştan sona kadar aynı düzende devam etmesi şarttır.Yani meselâ 11’li ölçüyü tutturmak yeterli değildir.Bunun durakları da vardır ve olmalıdır.İlk mısranın durakları 6+5=11 ise ötekilerin de öyle olma mecburiyeti vardır.
    Bunun yanında kafiyelerin kusursuz olması gerekir.Beytin veya dörtlüğün aynı kafiye türüne sahip olması lâzım.Dörtlüğün tamamı aynı kafiyelenmelidir.Bir dize başka,öbürü başka olamaz.Bunun yanında bir de kafiye örgüsü vardır.Düz kafiye,çapraz kafiye,sarma kafiye diye…Buna da uymalıyız…Kafiyeyle redifi de birbirine karıştırmamak gerekir.Meselâ iki çekim eki kafiye olmaz;redif olur.Tunç kafiye ve cinaslı kafiye de ayrı bir ustalık gerektirir.Kısacası heceyle şiir yazmak bazılarının sandığı gibi kolay bir iş değildir….Bunu başarmak hüner ve çaba ister.
    Bazılarının heceyle ilgili klasik yakınmaları vardır.Neymiş efendim heceyle yazarken duygular kısıtlanıyor.Çok güzel bir benzetme buluyorsun ama hece ölçüsüne uymayınca terk etmek zorunda kalıyorsun.Şiir yazmayı alelâde bir iş olarak mı görüyorsunuz?Marifet bu kısıtlamalara rağmen güzel eserler vücuda getirmektir.Türk şiirinde bunu başarmış pek çok mümtaz isim mevcuttur.
    Hece bir söz disiplinidir.Yok neymiş,hisleri prangalara vurmamalıymışız…Git o zaman deneme yaz…Hikaye yaz….Kelimeleri leblebi gibi beyaz sayfalara savurmak mıdır şiir?....Bu mu sizin sanat anlayışınız?Benim soyut hikayelerim var(Bazıları bunlara postmodern hikâye diyormuş…) Alın o hikayeleri; sıralayın cümleleri alt alta…Alın size serbest şiir…Bundan sonra ben de hikâyelerimdeki cümleleri yan yana değil de alt alta mı yazsam?Bunu hiç düşünmemiştim.Hay aklımı seveyim…İyi fikir…Kim tutar beni!!!!!
    Bir de aruzla yazılan şiirlerimiz var.Osmanlı devleti zamanında zirveye çıkan aruz şiirinin de kendine mahsus pek çok kuralı vardır.Yok işte aruz kalıplarına uyacaksın;imale,zihaf,med,ulama yapacaksın gibi…Bu şiir altı yüz yıl boyunca yaşamıştır.Çok da mükemmel eserler ortaya konulmuştur.Fuzulî,Bakî,Nef’i,Nâbî,Nedim,Şeyh Galip bu tarzın üstatlarıdır.Dil inkılabıyla beraber bu şiir de tarih olmuştur.
    Divan şiirinin son büyük üstadı bir Mevlevi şeyhi de olan Şeyh Galip’tir.Divan şiiri maalesef bugün müzeye kaldırılmıştır;esamesi okunmamaktadır.Bu ayrı bir tartışma konusu…Ben bugün bu şiirin tekrar canlandırılması gerektiğini savunmuyorum.Onu bir kenara bırakalım ama asla yok saymayalım.Onu yok sayarsanız edebiyatımız kuşa döner.
    Gelelim serbest şiire…Ben serbest şiirin varlığını inkâr eden bir insan değilim.Şiirde ne kadar çeşitlilik ve alternatif söyleyiş tarzı olursa bu edebiyatımız için o kadar kârlıdır.Fakat serbest şiir derken bazıları bu serbestliği başıboşluk olarak anlıyorlar.Serbest şiir demek,ne söylersen şiir olur demek değildir.Onun da kendine mahsus söyleyiş ilkeleri vardır.
    Önüne gelen ne idüğü belirsiz imajlar icat ederse bu yazılanları,o eseri yazandan başkası anlamaz…Biraz daha da ileri giderek şunu söylemek istiyorum..Serbest şiir yazdığını söyleyen bazı aşırı serbestler(!) ne dediklerini kendileri bile bilmiyorlar.Ben atayım,onlar mânâlandırsınlar.Nasıl olsa şâirlerin hayal dünyası sorgulanamaz.
    Hatta ne idüğü belirsiz şiirler bugün daha çok tutuluyor.Vay be….Adam ne biçim yazmış…Hiçbir şey anlamıyorum bu dizelerden…Ben de ne cahilmişim…Hele bu şiiri bir çözsem kim bilir ne harika mânâlar çıkar altından…Gelsin övgü dolu yorumlar….”Yüreğine sağlık…” diye başlayan samimiyetten uzak dilekler…Sormalı o kişilere anlamadığın,çözemediğin şiirin güzel olduğuna nasıl karar veriyorsun?Güzelliğin ve mükemmelliğin ölçüsü anlaşılmazlık mıdır?Bu kanaat akılla ve mantıkla bağdaşır mı?Kerameti kendinden menkul diye bir deyimimiz var ya….Aynen uyuyor bu anlaşılmaz şiirlerin hayranlarına…
    Şiir üzerine konuşulsun...Herkes yazıyor ama şiir teorisi konuşulmuyor...Şiir tahlilleri yapılmıyor...Herkes üstât...Ama niçin? ...Güzel şiir nedir? ....Şiir değerlendirmelerinde kıstaslarımız neler olmalıdır? Bunlar konuşulsun...Şiir tabu olmaktan çıkarılsın.Şiir özneldir deyip işin kolayına kaçılmasın....Kimse iyi şiir yazıyorum diye kendini kandırmasın.....Bu, şiirin geleceği açısından hayatî öneme sahip bir mevzudur..Ben biraz da bunun peşindeyim...
    Kurumasın söz ağacı....Gelişsin,serpilsin,yeşersin,gürleşsin...Serbestlik serbestlik de bu kadar mı? ...Bunun bir sınırı olmalı...Pek çok şâir ne yazdığından kendisi bile haberdar değil...Şiirlere methiyeler dizilince kendisi de şaşırıyor...Tabiki,argo tabirle söylemek gerekirse çaktırmıyor da! ..Şiirde anlaşılmamak marifet olarak telâkki edilmemeli….
    Başımızı kuma gömmekle hakikatleri görmezlikten gelemeyiz. “Güneş balçıkla sıvanmaz” demiş atalarımız...Herkes bir yol tutturmuş gidiyor.Bu başıboşluk hayra alâmet değil..Ben bir kıvılcıma vesile oldum.Bu ateşi korlaştıracak sizlersiniz...Tartışmaktan zarar gelmez...Fikirler tartışılarak gerçeklere varılır.
    Son yıllarda ülkemizde bir serbest şiir furyası esiyor.Bin yıllık heceye kimse itibar etmiyor…Serbest yazmak moda oldu….Hatta heceyle yazanlar çağa ayak uyduramamakla suçlanıyor…Hatta bir Şâir(!) benim heceyle yazdığım şiirleri eleştirirken “Siz Yahya Kemal’i bile aşamamışsınız…Neyin peşinde koşuyorsunuz?…” diyordu.Yahya Kemal sanki sıradan bir şâir de ben onu bile aşamamışım…Soruyorum şiirle uğraşanlara: “Bugün Yahya Kemal’i aşan bir isim var mı?” O büyük şâiri aşsam sen benim şiirimi eleştirmeye cesaret edebilir misin?Yani sapla saman karışmış bir durumda…
    Ben bu hece düşmanlığına bir anlam veremiyorum…Heceyle yazanlar,bazı aşırı serbest şiir üstatları(!) gibi makinalaşarak vatanlarına mı ihanet ettiler?….Peki niçin hece şâirlerinin karşısına dikiliyorsunuz?Onların da hislerini ifade etme hakları yok mu?Hececiler niçin üvey evlât muamelesi görüyor?
    Son yıllarda yapılan şiir yarışmalarını hep takip etmişimdir…Bu müsabakalarda birinci seçilenler hep serbest tarzda yazan şâirlerdir.Madem öyle,bu yarışmalar “serbest ve hece ölçüsüyle yazılanlar” diye ayrı kategorilerde değerlendirilsin…Olmazsa şartnamelere “Bu yarışmaya ölçülü ve kafiyeli şiirler katılamaz” diye bir hüküm konsun!….
    Bunlar da olmazsa Kültür Bakanlığı’na bir teklifle giderek heceyle şiir yazılmasını yasaklayın…Konuyla ilgili kanun hükmünde kararnameler çıkarttırın!…Yine de heceyle yazanlar çıkarsa büyük Divan şâiri Nef’î’yi boğdurdukları gibi siz de bu asi herifleri darağacında sallandırın…Hem heceyle şiir yazmak Kopenhag kriterlerine de aykırı!!...Bizi Avrupa Birliği’ne almazlarsa bunun asıl suçlusu hece şâirleridir.Hecenin bu yetim çocuklarının bu ileri çağda yaşamaya ne hakkı var ki!.....

    Cevap Yaz
  • Ahmet Nural Öztürk
    Ahmet Nural Öztürk

    Kutlarım.
    Bana daha içten geldi.

    Ahmet Nural Öztürk

    Cevap Yaz
  • Mehmet Şah Erincik
    Mehmet Şah Erincik

    sevgili şair kardeşim

    tebrik ederim.

    baki selamlar.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (16)

Hüseyin Kerim Ece