Geldiğinde bitanem kışlarım bahar olur
Bülbül konmasa bile hazanda açar gülüm
Gõnlümdeki neşeyle yaşlarım akmaz olur
Bülbül konmasa bile hazanda açar gülüm
Közü olmasa bile aşkında yanar külüm
-hecesi uykusuzken yazılır şiir-
dilsiz seslere tutunur gece
kendi kendiyle konuşur suskunluğu
sobelenmeyi bekler saklıdaki hüzün
kirpiklerine yağmurunu salar.
beyazlığın karalığa kafa tuttuğu cesareti takınırdı yalnızlığın
kimi gün ateşte kül karıştıran..kimi gün külde ateş arayan bir silüettir hayat, geçip gittiğinden
güvertesinde el sallayan yolcu değildi gözlerin
gözyaşlarında donmuş ayrılığın korkusu, duyulmayan seslerin çaresizliği, dünde güvensiz bir merhaba,geleceğin bugününde büyüyen zakkum çiçeğiydi..
her koklayışında ayrıntılarında gizleneni gösteren
Aydınlığın karanlığa kafa tuttuğu cesareti takınırdı yalnızlığın
Kimi gün ateşte kül karıştıran...
Kimi gün külde ateş arayan bir gölgedir hayat,
geçip gittiğinden
Güvertesinde el sallayan yolcu değildi gözlerin
Gözyaşlarında donmuş ayrılığın korkusu
Neyi cevaplasam
Aynı şey soruluyor
Hiç sorulmamış gibi
Nerden başlasam
Hep sona geliyorum
Bitmeyen yolda
Güzelliğe göz dikmiş nazar eyleyen fani
Yağmaya yeter diyen sesler nerede hani
Şerre susup duruyor demiyor ki biz battık
Can boğaza dayandı sabır kalmadı artık
__ "Haksızlık karşısında susan, dilsiz şeytandır."
_____
Tahtına kurulmuş kibirle bakar
Hukukun üstüne emrini yıkar
Gerçeği görmüyor isyana sağır
Kendi yarattığı sularda akar
ucu yanık bir mendilden kalan izler gibi
hüzünlerimin gölgesi kadarsın içimde
gözlerinin çıkışı yok yitirdiğin aşka
özgürlüğünü hapsettim suskun yüreğimde
9 Şubat 2015
Şarkılarım seni anar
Her sözüyle aşkım ağlar
Anıları kalbe salar
Gel tez elden hasret yakar
Gözlerim hep yola bakar
Hastahane odaları, ahlar diyarı…
Kimi umutla şifa bekler, kimi gözlerinde yorgun bir hüzünle umutsuzluğunu gizler. Kimine yeni bir başlangıç sunar, kimine vedaların durağı olur.
Hasta yataklarında geçen zaman, insanı hem kendine hem de hayata karşı derin bir hesaplaşmaya davet edebilir.
Belki de bu yüzden bir ayak sesini hiç beklemediği kadar bekler.
Bir geçmiş olsun dileğinde birçok sevinci birden yaşar.




-
Işık German Ersoy
-
Abdulkadir Azaklı
Tüm Yorumlar* İçten hümanist duygular nota nota dökülmüş dörtlüklerle..*
Sonsuz kutluyorum..
* 10 Antoloji Yıldızı *
Sayın gülden hanımefendinin yazdığı şiirler çok anlamlı kendisini kutlarım Atatürk ilkelerini seven ve anlamını çok iyi bilen bir şiir dostumuzdur.Kendisine başarılar diler
mutlu ve hüzürlü bir hayat temenni ederim.Saygılarımla.
Abdulkadır azaklı.