Eylül Topragina Düsüp Dökülen Sarmal

Seyfi Karaca
5083

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Eylül Topragina Düsüp Dökülen Sarmal

Insani yasadigi dünyaya topluma cevreye ve hatta kendine yabancilastirip yalnizlastiran her seyin basinda yasama sevincini artiran ilgi ve istahini köreltip,hayatta var olma ihtiyacini karsilayan topyekün sorulara ve sebeplere aciklayici anlamlarda kaynaklik eden egilimini istegini duygusunu hevesini hakkini ilkesini kuralini heyacanini hazzini bilincini duyarliligini köklü damarlardan uyandirip yönlendiren; ve dengeleyen huzura varmanin bütün aidiyet baglarini sag ve diri tutan varligi yokluguyla ilgili KARSILIKLI GÜVEN ve LIYAKATLiLiK esasidir.

Buradan degerini ve dengesini bulmussa akli fikri inanciyla itibarli kisilik karakterin özgür ve özgün öznesidir insan. Yine burdan hic kimsenin güdümlü soytarisi, rezillik rüsvasi ve bagimli kuklasi olmaksizin degerini dengesini kisiligini ve karakterini cevrelenip büyüyüp bulmussa insan, deneyimli birikimli akil fikir vicdanda dogma büyümeyi sapasaglam iradelerle kendine islemis kaydetmis onur haysiyet ve INANCIN sahsiyet sahibidir insan. Bu kisilikte özgür aslini özgün nesline cogaltan toplumsal yapi ve doku, KISI KEYFIYETINE kul köle dalkavuk yahut nice ilkesiz onursuz veya omurgasiz ufalip kücülme düsüklügünde ezilip bükülen hayat ömür itibar ve bel baglama iradesiz yetkisizliginin kuklasi köpegi olmaz asla. Orda kimsenin özeli ve zevkine doyumsuzluguna hirsina ihtirasina bencilligine görgüsüzlügüne hizmetkar ganimet mülkü veya sorgusuz sualsiz her türlü hinligin haydutlugun kesinlikle yargilanip sorgulanmaz temeline esas hirsiz yolsuz gammaz harami capulculugunun üstünü kapatip örtüp koruyup kollayarak sabikasini sicilini sucunu ayiklayip temize cikaran yapay ilah yapmacik hükümdar uydurma tanri kutsayicisi degildir isleyen cark yürüyen düzen. Ünkü orada adalet vicdan hak; esit vatandaslik onuruyla degerini kiymetini bulmus HUKUKUN ÜSTÜNLÜGÜNE dayanir ve güvenir insan hayati ve toplumsal düzen.

Bunun böyle olmadigi yerde kayirmacilik ve tarafgirligin önemsenip ön pilana cikarildigi, yolu kaynagi sebebi azanimi bütün kirli dolambaclardan, kisiliksiz iliskilerden, karaktersiz köksüz ve ruhsuz carklardan gecen; ulasacagi servete sermayeye mala mülke saltanata gösterse dair hic bir insani sorumluluk aidiyet akil fikir vicdan tasimayan,cikar avantasi disinda herkese robot herseye acimasiz umarsiz mahluklasmis her firsata düskün her eristirip ulastiran sebebi kutsal ve mübah görüp sayan; istismarciligin devleti ortadan kaldirip ve tüm devlet imkanlarini kisi ve gürüh keyfiyetinin suikastci tetikcisi olarak kullandigi basi bozukluk sarmali hakim olur hükmeder.

Ve burada artik bir zamanlar evlere odalara sigmayan cocuklariyla sevginin sayginin dogurup dünyaya getirdigi; her dünyaya gelen cocuga toplumsal aidiyeti güclü kuvvetli ortak yasama rahmi esigi kapisi dagi bagi ormani kültürü topragi alani cevresiyle kucaklayip bagrina bastigi insan akli fikri birikimi kaynagi ve kalbinin en orta yerinde; herkesin ayni degerle vazgecilmez sayilip bilinerek onca isin gücün arasinda birbirini avutup sevindirip zoru kolayi tüm yönleriyle paylasarak bilgi beceri sahipliligine büyüdügü ne insandan ne toplumdan kalma hicbirsey yoktur artik.

Hukukun üstünlügü yerine kisi keyfiyetinin erafini ayni benzer bozukluklarla donatip dokuyup örerek, hic bir aksi ses aykiri davranis tersine itiraza tahammülü olmayan, özenti gösteris lüks ve sükse bagimlisi; haksizi haramiyi haydutlugu tanrilastirip kutsayan ve tanidik bildik dünyasi yanmis yikilmis yagmalanmis; ice sinik iradeden yetkiden kopuk, üstüne yagip cullanan bütün MAFYALASMAYA alismis uyusmus kaniksayan tüketim piyasasi kulu kölesi ve müsterisine terk ve teslimdir hersey.

Birbiriyle yarisan bogusan didisen dalasan siddetli gecimsizliklerin en basta tüm karakteristik sosyal siyasi kültürel ve ekonomik ortak kazanim ve degerleri ( dini dili kimligi hukuku egitimi güveni ilgiyi saygiyi sevgiyi aidiyeti sorumluugu vicdani onuru tarihi toplumsal hafizayi sosyal cevreyi devleti adaleti sefkati dogayi aileyi bireyi …) bu ve böylecede sahsi cikar mülküyetine eritip cürütüp islemez calismaz carkita cikarir.

Askerligi ödeyene muhafligi serbest ödemeyene mükellefiyeti mecburi, `bu fakir burda sizi idare ettikce `….gibilerle güttügü kalabaliklari kurtulusu olmayan ablukaya sarip, bagimliliga raflayip, esarete sindirip, tepkisiz duyarsizliga korkutup, kafa bulup, dalga gecen ve kendi yarattigi sorunlarin yapay tanri formatina sürekli yokluktan sefaletten yasam kalitesi hayat güvencesi iletisim itibari ve inanci yerlerde sürünmeye alcaltip incitip düsüren sabirlarla sinanmayi okuyup üfleyip, bangir bangir her firsatta her yoldan her kanaldan her saat her saniye hayatini kararttigi toplumsuzluga kendini dayatip gererek ezberden konusan tahsil sabir telkinli afyon taksim ve nakarat, cürümenin kaplayip fiskirdigi hastalikli sorunlu yapay zeka ile dolasimini saglayan izdiham ve intihar cöplügüdür artik.

KI orada bir cocuklu olmaya bile sabri tahammülü bilgisi becerisi akli vicdani sevgisi saygisi hic olmayan veya danismanci reklamci dizici oyuncu pisikologlardan ücretli danisarak dlim gidim uyusup afyonlanip avunmaya ayri gayri kafada, aliskanlikta ve bir arada kopuk iliskisiz yasamlarin hergün hersaniye ayrilip bosanip tekrar baglanti kurdugu sinyal sirenlerle, hic bir seyle doyumu kanaati hazzi ilgisi iliskisi cevresi toplumu kültürü saygin dili ögzür ve özgün kisiligi yahut mutlulugu olmayan, birbirine artizlesmenin yilgin bitkin bezgin igrenik gerilimli bunalimli ve MAFYA mabetli siddet bagimliginin ÖZENTI toplumu beton bloklu sahralarinda mutsuzluk yüzdesi yüksek zirveli tavan yapmaya yerlesir mezarlasir.

KI artizler, herseyi abartili farkli yapay gardoraplarda filimlere sardiran makaralarin begenisini doyurup kandirmak icin, kazandiginin yarisini katologdan secme poza renge sükseye yedirip giydirmek zorunlulugu olan tutsakligin esaretiyle mecbur mükellefti..

Ordan buyana siyasi ekonomik kültürel felsefi idari inancta itibarda devlet millet hak hukuk onur akil duygu düsünce vicdan tanimaz umursamaz simdi herkes, korkunc bir abartinin hep kendi tarafinin saldirgnligini hukuksuzlugunu zulmünü ayibini sucunu sabikasini kirini zehrini siddetini pisikomanyak ihtiras egilim amac ve niyetiyle öncelikli imtiyaza herkesten degerli sayip secen yücelten ayiran koruyan kayiran bozuklugunu artizlesip süslenerek devleti ortadan kaldirmanin her yolunu hünerini irini iltihabi üstünden fiskiran kirli karaktersiz yollarla satin alip, insanlik yorgunu yasam bezgini ve eylül sarmali ülke topragina cöküp cöreklenen güruh keyfiyetini hakim ve hükümran kilmakta..

Eylül / 22

Seyfi Karaca
Kayıt Tarihi : 2.9.2022 14:41:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!

Seyfi Karaca