Sevdaya düşeli sanki ölüyüm
Ben ölünce K@ys’ın çölüne gömün
Ben Leylâ’nın solmaz birtek gülüyüm
Ben ölünce K@ys’ın çölüne gömün
Diyar diyar gezdim dolaştım durdum
Beni öldürmekse muradın GÜLÜM!
Kerem eyle şurda hemen öleyim
Sürünerek yâr’im kapına geldim
Kerem eyle şurda hemen öleyim
Gelenden geçenden hep seni sordum
Nedir felek senden bunca çektiğim?
Kurumaz gözlerim yaş sile sile
Şu çileli bağrım birgelse dile
Bütün ümitlerim savurdun yele
,,,,Kesildim yemeden ekmekten aştan
,,,,Medet umar oldum gök’deki kuştan
Bir şiir yazayım olsun bayramlık
Okuyanlar duysun ona hayranlık
Bu sadece duygu değil kurbanlık
Kâğıt bilmem,Kalem bilmem,Dil bilmem
Hüzünlü,neşeli demem yazarım
Vuslatsız bir Aşka düştü yüreğim
Yanışım birbaşka tütüşüm başka
Yâr ile murada ermek ereğim
*** Dilekler birbaşka gerçek birbaşka
*** Benim neler çektiğimi kim bilir
*
"Bin dokuz yüz, yirmi yedi" yılında
"İki yüz bin" #Yahudi,
"Sekiz yüz bin" #Ermeni’ye kimsenin ruhu duymadan
isim-soyisimleri Türkçe’ye çevrilerek Türk kimliği verildi.
Aslında bu pek önemli bir konu değil.
*
Boş yere harcama gençlik varını
Aklını başına al deli gönül
Arama bulaman gönül yârını
Bin atın yokuşa sür deli gönül
Kim tanırda seni alır selâmın
Ya da günlerce görüşmek için uğraşırsın,
muhakkak önemli bir işi vardır.
Tamam dersin beklersin.
Sonra ararsın, hem de defalarca...
Açmaz...
Bir şeylerin ters gittiğini hissedersin,
Özledim huzuru tatmadım hazı
Hep dertli çaldırdın sevda'da sazı
Türlü derde boğdun zeh'rettin yazı
Nere gidip kime derdim yanayım?
Bu bi-çare yürek ararken deva
Seninle başlardı her gün dönümü
Bir Sana çevirdim bütün yönümü
Senin için yaktım geçen günümü
____Bükülmez belimi büktürdün bana
____Gözlerimden yaşlar döktürdün bana




-
Alâttin Kaya
-
Hayrullah Cırık
Tüm YorumlarMerhaba Durak bey ! benim adim Alattin Kaya . Bir siiriniz ile ilgili Beste calismam var ve bu konu ile ilgili sizinle gorusmek istiyorum, Ben yurt disinda yasamaktayim ve sizinle irtibat kurabilecegim Telefron yada E-mail adresiniz varsa bana bildirirseniz memnun olurum. Sizden cevap bekliyorum,. ...
tebrikler