Ey arkadaş dinle beni
Ölüm vardır turda bir gün
Dünya sana kalır sanma
Yeller eser bur’da bir gün
Bu çağın hiç kaygısı yok
Bir sabiyim yeni doğdum
Hayat derdim pula benzer
Ondokuzda bi’ kız gördüm
Merhametli kula benzer
Aşıkların derneğinde
Biz kalemi sert şairiz
Mürekkepli dal bizdedir
Çoğu zaman acı söyler
Yeri gelir bal bizdedir
Her engele göğüs gerdik
Sıcaktır suları gülleri derttir
Yağan bir avuç kardır bu gece
Gülüyle dert çeken aşığı merttir
Ateşler korukla hardır bu gece
Gözümden bin damla aksa ne yaza
Neden böyle dertli dertli ötersin
Kimler deşti de yaranı bülbül
Sapan ile yüreğinden vurmuşlar
Açmışlar yar ile aranı bülbül
Derdin aç bu kul bir derman bula
Çok vakit geçti saf muhabbetinden
Başında bir beyaz tülsem ağlarım
Pek vakit sızlıyor yaram derinden
Sen temiz ben kara külsem ağlarım
Kurudur yaşımdan simsiyah gözler
Dedi güzel kırmızı ne
Dedim bilmem gülüne sor
Dedi şerbet tadı nedir
Dedim dilde balına sor
Dedi senin kaşın kalem
Dert köyünde bir şanım var
Tartılamaz pişmanım var
Onursuz bir düşmanım var
O da yârdır ağlayandır
Gözümden bin düşmüş gibi
Şu dünyaya geldi isem
Yatıp kalkıp diyem Allah
Şu dervişlik hırkasını
Ben sırtıma giyem Allah
Nefsim aramızda kunduz
Kul idim kederle koşturup durdum
Üstünde dört nala atın var dünya
İlimde onlarca mertebe gördüm
Senin kaç tane katın var dünya
Havada uçmadın felek uçurdu




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!