Ayasofya Garipti Şiiri - Bedirhan Gökçe

Bedirhan Gökçe
22

ŞİİR


255

TAKİPÇİ

Ayasofya Garipti

Dolaştım İstanbul'u sabaha karşı
Aşiyan, Eyüp Sultan, Kapalıçarşı
İçimdeki hüzünle durdum önünde,
Ayasofya garipti, ben ağlamaklı.

Şimdi Eyüp'teyim ben, sabah namazı
Hiçbir yerde bulamam burdaki hazzı.
İndim Sultan Ahmet'e bir hüzün sardı,
Ayasofya garipti, ben ağlamaklı.

Gözlerim kan çanağı, çıktım dışarı,
Caminin tam önünde simitçi hacı.
Kan kırmızı o çayda yine o vardı,
Ayasofya garipti, ben ağlamaklı...

Bedirhan Gökçe
Kayıt Tarihi : 23.11.2001 13:43:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • İdris Gündüz
    İdris Gündüz

    Ayasofya Camisi hassasiyetiniz için sağ olun...

    Cevap Yaz
  • Nazen Şahin
    Nazen Şahin

    ben sizi dinlemeyi çok seviyorum

    ses tonunuzu
    vurgularınızı
    şiirin getiridği duyguyu olduğu gibi yansıtmanızı
    üzüntü sevinç heycan gibi
    şimdilik sadece okusanız olmazmı

    MISRA (DİZE)

    Ölçülü ve anlamlı, bir satırlık nazım birimidir.


    BEYİT (İKİLİK)

    Aynı ölçüde olan ve anlamca bir bütünlük oluşturan ve iki dizeden oluşan nazım birimidir.

    ÖLÇÜ (VEZİN)

    Şiirde dizelerin hece sayısına veya hecelerin ses değerine göre bir uyum içinde olmasıdır
    HECE ÖLÇÜSÜ:

    Şiirde dizeleri oluşturan sözcüklerin hece sayılarının eşitliğine dayanan ölçüdür. Hece ölçüsüyle yazılmış dizeler okunurken belli yerlerde durulur.Durulan bu yerlere 'durak' denir. Durak sözcüğün sonunda yer alır.
    ARUZ ÖLÇÜSÜ:

    Dizelerdeki hecelerin uzunluk ve kısalığına göre, açık ya da kapalı oluşuna göre düzenlenmesidir.Kısa heceler nokta(.) uzun heceler çizgi (-) ile gösterilir.

    İmale: Aruz kalıbına uydurmak için kısa hecenin uzun sayılmasıdır.

    Zihaf: Uzun heceleri kısa okumaktır
    SERBEST ÖLÇÜ:

    Bu ölçüde hecelerin sayısı ya da uzunluğu kısalığı dikkate alınmaz
    REDİF

    Mısra sonlarında yazılışları, okunuşları, anlamları ve görevleri aynı olan eklerin, kelime ve kelime gruplarının tekrar edilmesine 'redif' denir.

    *........uzakta

    *........plakta
    KAFİYE

    Şiirde mısra sonlarındaki ses benzerliklerine denir. Kafiyeyi oluşturan eklerin ya da kelimelerin; yazılışları ve okunuşları aynı, anlamları ve görevleri farklı olmalıdır.

    *...........derinden.

    *...........kederinden.
    KAFİYE ÇEŞİTLERİ



    YARIM KAFİYE:

    Tek ses benzerliğine dayanan kafiyedir.

    *............dizildi

    *............yazıldı.
    TAM KAFİYE:

    İki ses benzerliğine dayanan kafiye türüdür.

    *.........karanlık

    *.........artık

    ZENGİN KAFİYE:

    Üç ya da daha çok ses benzerliğine dayanan kafiye türüdür.

    *........... yolculuk

    *........... soluk
    KAFİYE ÖRGÜSÜ



    DÜZ KAFİYE: 'a a a b' ya da

    'a a b b' olmalı.

    ÇAPRAZ KAFİYE: 'a b a b' olmalı.

    SARMA KAFİYE: 'a b b a' olmalı.




    Cevap Yaz
  • Mustafa Taskanat
    Mustafa Taskanat

    kalemin hiç susmasın ustad selam ve dua ile

    Cevap Yaz
  • Nezih Mekân
    Nezih Mekân

    İyi ki edebiyatımıza adınız yazılı hocam! Daima okunacaksınız ve dinleniceksiniz!

    Cevap Yaz
  • Ömer Taşoğlu
    Ömer Taşoğlu

    Yaslı İstanbul


    Neşelenmez İstanbul her zaman biraz yasta
    Secdeleri özleyen Ayasofyası hasta



    16 Nisan 2006 / Erzurum
    Ömer Mirza

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (12)

Bedirhan Gökçe