Yurdun dört bir yanında işgaller başlamıştı
İtilaf devletleri bölüşürken vatanı..
Elde kazma kürekle düşmanı taşlamıştı,
-Binlerce şehit verdik unuttun mu atanı
-Yüzyıl önce yazıldı, Çanakkale destanı..
Her gece göklere çizsem resmini;
Ay geçer kendinden, yıldızlar ağlar.
Dağlara haykırsam güzel ismini;
Bülbüller ah çeker, kunduzlar ağlar..
Sevenin yüzünde açılır güller,
Benim de diyecek bir çift sözüm var,
Görürsen Feleği az bana gönder.
Sanma sakın başkasında gözüm var,
Gönlünden geçeni yaz bana gönder.
Sevmek garip bir duygu, yansan da bıkmıyorsun,
Gerçekten seven gönül, sevinçten atar takla.
Unuttum desem yalan, aklımdan çıkmıyorsun,
-Seni görmediğim gün, şeytan giriyor akla,
-Yaz gönül defterine, beni kalbinde sakla.
Yalvarsam yıldızlara, alsalar arasına,
Girdi bir acı çıkmaz, göğsümün şurasına,
Çare bulmak çok zormuş, bu gönül yarasına;
-Yazılanı yaşarsın, ne yapsan gelir başa
-Döküp de göz yaşını, akıtma artık boşa..
Nasıl anlatmalı bilmem ki nasıl,
Kirpiğin yanında kaşta gidiyor..
Arabeskle gider hüzzamdan fasıl;
Kurunun yanında yaşta gidiyor..
Kollar kırılırsa yende kalırmış
Ayrılığın acısı, nasıl koyar bir bilsen,
Yürek işleyen demir, atarken paslanır mı?
Ne olurdu karşıma geçipte hergün gülsen;
-Benim bu deli gönlüm, hiç sensiz uslanır mı?
-Ben gözyaşı dökerken, yanağın ıslanır mı?
Bin kere yürekten çağırdım seni,
Her feryat bağrımı paralar gibi.
Bilmeden nasılda üzersin beni,
Yüz yerden kalbimi yaralar gibi.
Senle tüm mevsimler bahar
Yaprak dökmez güzlerim var
Sevdan yüreğimi yakar
Tutuşacak közlerim var
Bir hayat yaşıyoruz, ne tadı var ne tuzu,
Sensiz geçen günleri, ömrümden eliyorum.
Yaz aylarında bile, Kaçkar’ın olur buzu;
-Ferhat oldum gönlümde, dağları deliyorum,
-Seninle ölmek için, yanına geliyorum.




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!