Allah ile Öyle Bir Zamanım Olur ki Oraya Ne Melek ül Mukarrep Ne de Mürsel Nebi Bir Peygamber giremez Kutsi Hadis
Kulun tam fenaya ermesi ve Hakkın kendisinde bekası makamıdır. Hakkın kulda tam manasıyla hükümranlığını kurması kalbine,ruhuna sırrına hafi ve ahfasına hükmetme halidir.Hadisi şerifte geçen Melek ül Mukarrep peygamber efendimizin ceberrut nurundan yaratılan melekut yönü ruhani yönü,Mürsel Nebi ise peygamber efendimizin lahut nurundan yaratılan Sav.beşeri yönüdür ki Allah ile olan o özel anda ne meleklerin en yücesi olan peygamber efendimizin ruhu nede alemlere rahmet olarak gönderilen yüce peygamberimizin beşeri yönü asla giremez.Oraya ceberrut nurundan yaratılan meleğe de lahut nurundan yaratılan Nebiyede izin yoktur.Tam vahdet makamıdır ki o makamda kul yoktur.O öyle bir alemdir ki madde ve manadan oluşan melekiyet ve cismaniyet oraya girse derhal yanar.Keza cibril aleyhisselam sidre tül müntehada bir adım daha ileriye gidecek olsam yanarım buyurarak peygamber efendimize miraçta bu makamdan ileriye izni olmadığını sidreden öteye geçemeyeceğini ifade etmesi bu manayı ifade eder.Ne felek ne melek o makamdan ileriye bir adım dahi atamaz.şiirde;
devran odur ki devrini devri felek bilmez ola
seyran odur ki seyrini insü melek bilmez ola
aynı manayı ifade etmek için söylenmiştir.
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,