Aksine Firdönüm Şiiri - Yorumlar

Seyfi Karaca
5099

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Cok gercekligi ve dogrusu olanin kisiligi karakteri inanci itibari hassasiyeti vicdani kültürü cevresi aidiyeti duyarliligi emegi sevecenligi sayginligi toplumu ve hicbir toplumsl degeri yoktur. Bu yüzden her firsatta kolayciligi secer ve istismar isine geldigi gibinin secenegini kullanir. Görsellik düskünlük haysiyetsizlik kendini bildirimleme ve duyurma pahasina her yolu mübah saymanin harac mezatidir. Siddete yatkinligi, acimasizliga egilimi, bencillige meyli, kolayciliga asalakligi, zorbaliga meraki, aciya ilgisi doyumsuzluga yüksen yogunlukta meram sahibidir. Duruma göre vaziyet takinir.Sürekli dönen degisen seyler korku salip belirsizlik yaydikca onun en güvenilir gecim kaynagidir. Alintilar, calintilar, yamalar, tekrarlar onun üretkensizliginin zerresine kadar tüketim ve sömürü aracidir. Kaygi keder endise kusku gecimsizlik kargasa yozlasmislik cürümüslük tekdüzelik tekseslilik ve yetersizlik onu yükselise kalkindiran en verimli sagma ve övüsleme kaynagidir. Ne kadar hic dogrusu ve gercek degeri olmamazlik varsa, kurulumunu kurumsallasacaginin temel dayanagidir.
Oysa akil fikir bilgi kavram deger yogunlasma ilgi yönelim maksat niyet algi icerik ihtiva yaklasim ve KULLANIM ölcüleri acisindan naden nicin nasil sorularinin her bir karsiligini nerden ve hangi boyuttan bakarsan baksin kisi, karsilayan degeriyle alti altidir, dokuzsa dokuz, Kisi altiyi alti olarak kullanacaksa dokuz gibi görüneni siler yerine alti azar bu kadar basit akil yürütmesine insan hem hak sahibidir hem de dahil olma yetkisi vardir. Dokuz gibi görüne tabelaysa cevirip degistirir veya kaldirir maksada ve icerige uygun altiyi koyar. Bu kadar basir mantik ve düsünce yürütmenin önerme sahibi degilse, insan yasadigi hayatin isaretlerle konusan esyasi bile degildir. Bu bakimdan tehlike ucurumunun basindan asagi düsme tehlikesi bildiren sürünme cagindaki cocuga müdahil olup onu oradan cekip almanin TEK veBiRiCiK dogrusu vardi iki degil. Pek coksa hic degil. Ayni zamanda ucurumlasmasina vurdumduymaz olmaninda yanlisi tektir iki degil. Yasadigimiz bastan sona bütün bir hayatin tüm dogurucu doyurucu besleyici koruyucu sagiltici ve devamini saglayicilariyla yarini bulailmesinin her kosulda TEK DOGRUSU vardir. Yanlisi yine tektir. Secenegini ona göre yapmis insanin sikayeti sorunu mutsuzlugu derdi davasi agiz dolusu kalabaliklarla dur durak bilmiyorsa, yalnizca ve agirlikli olarak ylan-yanlisa saplanip inanip tapinigi herseyi yanlis-yalana meyillenmeyi tutsak edindigi icindir.
Bu yüzden YENI ZELANDA kiraik katilini atesleyip kullanan yeryüzü sülükleri ve PATRON TANRILARI, korkuyu karanligi zindani acimasizligi soguklugu siddeti kafatasciligini yikimi ölümü yagmayi caresizligi catismayi sömürüyü ayrismayi vurgunu afyonu tacizi savasi zulmü sürgünü vahseti dehseti mümkün oldugunca OLAGAN ve SIRADAN hale kaniksatip kabul gördürerek, dünyaya ve insanliga salgiladigi RUHSUZLUGU ayni yapi bozukluguyla kalabaliklastirip,kiskirtip, gerip, atesleyip doldurarak kendilerine ayni yapisal carpiklikla hücre hücre hissedar olan MEDYAYI,Edebiyati, Müzzigi, Süpermarketi, Mafyayi, Bankayi, Borsayi Sanati veya Sinemayi tipki ISIDI, PEKAKAYI kullandiklari gibi ayni piyasa malin mülk sahibidirler. Yani Yeni Zelanda kiralik katil yaratigini kullananar ayni zamanda Isid, Fethulmetal ve Pekaka`nin da mal, mühür, imtiyaz, icat, kumanya, mühimmat ve PATRONTANRISIDIRLAR.
Hal böyle olunca tipki bugünleri gergef gergef isleyip ÖDÜL BAGIMLISI ve dünyada her ne nasil olup bitenleri kendi haline koymaya INSAN AVANAKLAYIP oynattigi yahut parlattigi nesnellige `hayatin bir cok gercekligi ve PEK COK DOGRUSU vardir`…amigoculuguyla Türk Toplumuna yedirip FiKiR KAKMASI calkalattiran sanat müzzik moda gida sipor mimari ulasim iletisim edebiyat poz ve Piyasa, özellikle Sinema alaninda, Duvara Karsi, Uzak, Küf, Tepenin Ardi, Bal, Buyday, Karinca Kapani, Gnese Yolculuk, Bir Zamanlar Anadolu,Yeralti, Ahlat Agaci, Yasamin Kiyisinda, Pandoranin Kutusu, Üc Maymun, Süt.. her ne im neydilerdiyse, Hükümet Kadin, Vizyontele, Dondurmam Gaymak, Yahsi Bati, Recep Ivedik, Eyvah Eyvah, Organize Isler`..giller ayni seyin av pesinde kosan; ve kopardiklari gise hasilatli hisseye birarada kimildayip da hic bir ilgisi bagi iletisimi olmayan TOPLUMSUZLUGUN herseyi olup bittigi gibi herkesin kendinden baska kanun kitap ilgi alan ve inanci olmadiginin sonsuz mutsuzluklar, bitmeyen yalnizliklar,ickimseyle hicbir aidiyeti ve paylasimi olmayan tükenis ve kopuslar, hickimsenin herseye akim olma acligini kirn kirana kin nefret dögüs kabus ayrisma soguma sevgisizlik kavga katmanlariyla hicbirseyle doyup kanmayan TüKETIM esyasina atölyecilik ediverdi.
Bu yüzden de siporda ulasimda iletisimde saglikta gidada modada ilgide iletisimde caginin en zavallisi sayilip bilinen insan, YETKIYE ELE GECiRENLERiN kendi bildigi dogrusuna ( yoksa bil yanlisin gücüyle dogruyu satin aldigina) tüm yetki hukuk hak alaninin diledigi gibi kullanarak en büyügü ve yenilmez yikilmaz kendini ve kendinden baska hic kimse diye bildigi herkes, günden güne derinligini kazidigi YAPAY ZEKA cukurundaki yasamini sürümünün herseyi zehirle zikkimlasarak kayiplara kacaklastigi, algisi-ilgisi uygun karakterle cok bilinmezli ve pek cok belirsizligin herseye ve herseye en muhtac, mecbur, mahkum ve düskününde her türlü akil, fikir, moral, yol, bilgi,huzur, güvenlik, saygi, sevgi, aidiyet, söz,sadakat, liyakat, güven paylasim arayan soran yalvaran yakarislar külliyatidir.

Mart / 19

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta