'"Ademoğlu" Yazım Şiiri - Yorumlar

Ahmet Bektaş
829

ŞİİR


5

TAKİPÇİ

Ademoğlu

Havva dahil tüm insanlar, Ademoğludur! Bir yazılım var o da "İnsan" yazılımı ve adı "Adem" nasıl ki insanın erkek ve dişisi var bu ademde de erkek ve dişi birlikte var. Adem’in bedeni bu insan yazılımının donanımı gibi! Ve tüm insanlar "Adem" yazılımından ruhsal olarak çıkar bedensel olarak da ilk insan Adem, Havva'yı çıkarır içinden ve Havva diğer insanları çıkarır! Bu kısmı değişik anlatan olur; "Adem’in eğe kemiğinden Havva çıktı! " falan derler, ya da "Adem erkek, Havva dişi; birleşince..." falan derler ama bakın Ademde iki cins var, Havva dişi; Meryem, buna örnektir kime Adem'e örnektir! Eşeysiz olarak üremesi buna işarettir.

Ademoğlunun ilk aşamalarına bakınca “Evrim” konusu gündeme gelir ki buna “Tekamül” olarak bakıyorum. İnsanın topraktan, sudan ve balçıktan yaratılmış olması konusunda dini ve bilimsel literatürde çok bilgi var! “Hayat suda başlar! ” denilebilir! “Evrim Teorisi” olarak pek çok teori üretilebilir, hepsinin de ilk başlangıcı toprak ve suyun birlikteliğinden balçıktır! Toprak dişil, su eril; ikisinin cemi balçık! Evrendeki ikili sistem her aşamada gözlenir! Artı-eksi; pozitif-negatif; madde-anti madde olarak bu boyutta her alanda çalışır! Biri olmazsa diğeri de bilinmez! Evrimci görüş ile dini görüş arasında da çok ince bir çizgi mevcut. İkisi de insanın ilk maddesinde hemfikirdir. Toprak, su ve ikisinin cemi, balçık!

Evrimciler, sürece vurgu yapar ve süreci ayrıntısıyla anlatmaya çalışırlar, elbet kolay olmaz bu! Dini görüşte ise izah çok kolaydır; “Allah insanı, toprak su ve balçıktan birden, aniden yarattı! ” denir; aradaki aşamaların ayrıntısına girmeye gerek görülmez! Bakın zaman konusunda yazmıştım; zaman izafidir! Zaman, feleğin dönmesiyle açığa çıkan bir izafiyettir. Yani atomların dönüşleri de galaksilerin dönüşleri de kendi zamanlarını dönüşe ve kütleye izafi belirler! Mikro alemdeki “An”, makro galaksilerdeki milyar yıllara denk olabilir! Buna dikkat edelim! Bu nedenle insanın Dünya serüveni tarladaki tohuma benzer! İlk aşaması hızlı, sonrası izafi olarak yavaşlar. Yani ahiret boyutundaki terakki ile Dünya boyutundaki terakki ayı hızda olmaz! “Dünya, ahiretin mezrası, tarlası! ” olması nedeniyle ahretteki terakki de Dünya’dakine göreceli olacaktır! Yani “Ne ekersen onu biçersin! ”

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta