Ey Şâhım!
Yıllar semâh ede ede dönmekte,
Mâtem günü geldi İmam Hüseyin;
Kerbela yangını sanma sönmekte,
Acın bağrım deldi İmam Hüseyin..
Ey Ümmet!
Resûl'e ne deriz düşünün ümmet,
Emânet kalmıştı İmam Hüseyin;
Etmemiz gerekti oysa ki hürmet,
Katlolur olmuştu İmam Hüseyin..
Ey Hüseyin!
Nasıl kıydı size vefâsız ümmet?
Deden gönlüme yâr İmam Hüseyin;
Ehl-i Beyt olmuştu bizlere zimmet,
Yokmuş mâlesef âr, İmam Hüseyin..
Ey Sâlik!
Resûl'ün torunu, mazlûmlar şâhı,
Yezit'in kulunda İmam Hüseyin;
Ümmeti dağıttı ne yazık âhı,
Kerbelâ Çölü'nde İmam Hüseyin..
Ey Hüseyin!
Canımı acıtan ne mi dünyada?
Kerbelâ ânımdır İmam Hüseyin;
Yapan, sessiz kalan zirve riyâda,
Yerin sol yanımdır İmam Hüseyin..
Ey Gönül!
Arap Kültürüne bulanmak mı Din?
Sarık, cübbe, âsâ hâşâ imânın;
Film seyreder gibi seyredersin sîn,
Nefsini görerek taşa imânın..
Ey Sâlik!
Hak hukuk bilinci olmayan yavşak,
Yalakalık senin fıtratın imiş;
İşin gücün ancak putunu şak şak,
Zayıf karakterin fiyatın imiş..
Ey Gönül!
Bu Aşk dedikleri bağrımı yaktı,
Su öyle âcizki sönmem imkânsız;
Teselli verenler hep tuhâf baktı,
Akıl mı var deli denmem imkânsız..
Ey fâni sevgili!
Adını buğulu camlara yazdım,
Karşılıksız sevmek zor imtihânım;
Aynı dertli dertli çalan bir sazdım,
Hiç değilse selâm ver imtihânım..
Ey Gönül!
İnsanoğlu kadar dalkavuk var mı?
Menfaat nerdeyse kavuşur inan;
Allah'ın dışında mahlûkat yâr mı?
İşine gelmesin savuşur inan..




-
Hasan Türkyılmaz
Tüm Yorumlarhocam selamlar saygılar.. sanıyorum antolojide ilk defa gerçek bir şaire denk geliyorum. sanatınıza ve eserlerinize hayran olmamak mümkün değil.. Allah yolunuzu bahtınızı açık etsin.. kaleminizin mürekkebi hiç bitmesin..