Yaşadığımı işitmek istiyorum
Bir ses uzaktan yakından ya da içimden
Düşen yaprak örneğin
Kağıt hışırtısı olsun
Ya da eski tahtaları içten kemiren bir kurdun çıtırtısı
Bir inilti derinden
Damlayan su
Bir elektrik düğmesi çıt diye
Çok uzaklardan yankılanan duyulur duyulmaz
İçimdeki mağaralarda besler büyütürüm
Her ne olursa olsun bir ses
Yeter ki bana ispat etsin yaşadığımı
Yaşadığımı görmek istiyorum
Bir ışık uzaktan yakından ya da içimden
Sesindeki pırıltıya
Gözündeki ışıltıya benzer
Bir kibrit çakımı
Bir yanıp sönse yeter
Sabahın yağan toz mavisi göğsünde çıplak
Ya da gün batımı pembesi dudak
Bir yıldırım hızında çizilsi
..........
..........
Kayıt Tarihi : 16.9.2002 12:03:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Aziz Nesin](https://www.antoloji.com/i/siir/2002/09/16/acili-gecenin-bitiminde.jpg)
Şunu da ilave edeyim ki eski zamanlarda bazı insanlar mal mülk ile ilgili yetimlerin mallarını korumak konusunda velisini görevli (yetkili) kılmış yuce Allah. İşte peygaberimiz sonrası asırlarda bahsettigim bazı insanlar çok açık bir hataya duşerek bu ayete kıyaslama yapıp çocukları velileri evlendirebilir demişlerki bu ayet sadece onların mallarını korumak idare etmek ve buyuduklerinde teslim etmekle ilgilidir.
İslam kolelik ve cariyeliği bir anda kaldırmamıştır. Büyük ihtimalle köle ve cariyelerin bir anda ayakları üzerinde duramayacakları için. Ancak dondurmuş
zamanla sona ermiştir.
Şoyle ki: Savaşta esir aldıklarınızı (köle ve cariye) ya fidye alarak yada karşılıksız serbest bırakın der ayette yüce Allah.
Yani köle cariye yapmayı haram kılmıştır
İkinci eleştirisi hırsızlık ve devlet malını çalmak büyük günah kabul eder dinimiz verilen ceza malum. Peygamberimizin bir kişinin cenaze namazını kalmadığı rivayet edilir. Çünkü o kişi devlet malından çaldığı için.
3.eleştirisi 6 yaşında kız çocuklarının evlendirilmesi böyle birşey islama kurana kesinlikle aykırıdır. Böyle hüküm uyduranlar var ancak afedersiniz halt edi
yorlar.
Kuran da yüce Allah buyurur ki evlenmek üzere anlattığınız kadınlara mihirlerini ödeyin buyurur. Çocukla anlaşma yapılamayacağına göre ve kadınlar dedigine göre çocukla nikah yapılamaz.
TÜM YORUMLAR (13)