7 Nisan 1932 - 7 Haziran 2012
Üzülme her hafta gelemem diye
Haftada olmazsa ayda gel canım.
Üç yüz altmış beşi böl on ikiye
Sırala otuzu say da gel canım.
Bekletme geciken müddet ziyandır
Güzele kin, öfke, hiddet ziyandır
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Şairin şahsını herhangi bir sebeble seversiniz sevmezsiniz,ancak üstadın şiirlerine toz kondurmak için
şiirden ya hiç anlamamak lazım ya da kıskançlık ya hasetlik damarı ile yorumlamak lazım.
Bazı şiirleri okurken sanki tuzu hiç konmamış yemek yer gibi oluyorum amma şairimizin şiirleri tuzu ayarlanmış leziz yemekler gibi... okudukça dahada okuyasım geliyor. kendisine saygılarımı sunarım böyle güzel şiirler okuttuğu için bizlere
BİR DÖNEMİN ŞİİR İDOLÜ
Abdurrahim Karakoç bir dönemin idol olmuş şairlerinden biridir.
Şiirleri elden ele dolaşmış, bütün toplantılarda, gençlerin kendi aralarında, siyasi sohbetlerde sohbete renk katmak için örnek dörtlükleri okunan bir şair olmuştur.
Şiirlerinde yiğitçe bir eda vardır. Korkusuzluğun, meydan okuyuşun timsali haline gelmiştir. Bir zamanlar “masaya yumruğu vurmalıydı” tarzındaki hayıflanmalarımızın, sözüyle, şiiriyle yumruğunu karanlık ruhlara indireni ve yüreklerin rahatlatıcısı olmuştur Abdurrahim Karakoç.
Şiirleri, dörtlükleri ezbere söylenen, misal olarak okunan, gönüllerin stresini boşaltan şiirlerin şairine daha hâlâ açık veya imalı insafsızca eleştirilerde bulunmak, özellikle de tutarsız ve siyasi benzeşmezlikten dolayı tenzil etmek, şiirle uğraşan, edebiyatçı olduğunu ima eden kişilere hiç yakışmıyor.
1-“Yeter Ki Gel” şiirinin neresinde zorlama var?
2-Sesli okunduğunda hangi kelime, hangi dize sizi zorluyor?
3- Konu bütünlüğü yok mu?
4- Sevgiliye seslenişin, özlemin, kavuşma isteğinin temel düşüncesini destekleyen yan düşüncelerde mi tutarsızlık var?
5-Genel anlamda “koşma” şiir tarzına uymayan hangi yönü var?
a) 11’li heceyle yazılmış. Neresinde aksama ve zorlama var?
b)Nazım birimi mi yanlış olan?
c)( abab – cccb – dddb – eeeb ) uyak düzeninde yanlışlık mı var?
d)Kafiyeyi ve redifleri oluşturan seslerde mi tutarsızlık var?
e)Açık anlaşılır halk Türkçesi, sade bir Türkçe kullanılması mı şiiri basitleştirmiş?
f)İşlediği konuda, öğreticilik unsurları mı yok ki (olması şart değil aslında) basit görülüyor?
g)Son dörtlükte adını, mahlasını kullanmadı diye mi eleştirilecek. Kaldı ki, kullanılmayabilir de.
Muhteva (içerik) ve şekil eksiksiz. O halde?..
*Benim aklıma, siyasi yönü uymadığından eleştirmek için eleştirilmiş oluyor, düşüncesi geliyor.
Özellikle de yorumlarını beğenerek okuduğum bir arkadaş tarafından, eleştirmiş olmak için eleştirilmesini garipsedim doğrusu.
**Bir tiyatro sahnesinde 3. Richard oyunun oynanmaktadır. Seyirciler büyük bir dikkatle oyuna kendilerini vermişler, salondan çıt çıkmamaktadır.
3. Richard’ı oynayan başoyuncu:
- Ahhh! Şimdi bir atım olsaydı neler yapmazdım ki… Gerekirse dünyayı…
Seyircilerden biri arka sıralardan bağırır:
-Eşek olsa olmaz mıııı?...
Başoyuncu hiç istifini bozmaz ve oyunun doğal akışı içerisinde:
-Neden olmasın… BUYURUN!…
Der ve biraz bekledikten sonra oyununa devam eder.
“BU YAZDIKLARIM, TEMSİLDE HATA OLMAZ MİSALİDİR EFENDİM. ZATINIZI HEDEF ALMAK DEĞİLDİR.”
Sülfürik asidi silen kahkaha tozudur sadece.
Bu arada herkes üzerine düştüğü kadarını da alır sanırım.
Güzel şiirlerin şairine gönülden teşekkürler.
Yıllarca yiğitçe seslendi, Türk şiirine Köroğlu, Dadaloğlu, Namık Kemal edası getirdi.
Sağ olsunlar, var olsunlar. Minnettarız kendilerine.
Herkese saygı ve dostlukla.
tarih bilmeyen, lisan bilmeyen, coğrafya bilmeyen, teoloji bilmeyen, felsefe, sosyoloji bilmeyen, eline doğru düzgün bir fikir kitabı alıp okuduğu günü hatırlamayan adamlardan sözde ''anlam'' şiiri okumaktansa, Abdurrahim Karakoç'tan, kafiyeli, ölçülü, dobra dobra aşk şiirleri okumayı tercih ederim :)
Yeter ki Gel
Üzülme her hafta gelemem diye
Haftada olmazsa ayda gel canım.
Üç yüz altmış beşi böl on ikiye
Sırala otuzu say da gel canım.
Bekletme geciken müddet ziyandır
Güzele kin, öfke, hiddet ziyandır
Varsa gurur, kibir, şiddet ziyandır
Onları orada koy da gel canım.
Kitap 'aşk masal' der, yıkar, bırakmaz
Akıl 'tedbir al' der çöker, bırakmaz
Korku 'gitme kal' der çeker, bırakmaz
Sen gönül sözüne uy da gel canım.
Yazı, güzü, kışı bahar zamanı
Yaşadın bilirsin ki her zamanı
Dinle rüzgârları seher zamanı
Uzaktan sesimi duy da gel canım.
Abdurrahim Karakoç
Duygulu, sevgi dolu, hos, dizelerin sairine Selâm olsun...
Tebriklerimi sunuyorum... Kaleminiz daim ömrünüz uzun olsun...
Saadet dileklerimle...
Harika şiirlerinden biri daha.....Kutluyorum değerli hocamızı...Seçici kurula teşekkürler...Saygılarımla...
Mektup yazdım Hasan'a
Ha Hasan'a ha sana
Abdurrrahım Karakoç , Cumhuriyet dönemi halk şairlerinin en iyilerinden birisidir..
Ona olan sevgilerimi sizinle paylaşmak isterim..
Bu şiiri onun doğal akışlı şiirlerine göre biraz zorlama olsa da kıymeti gönlümüzdedir..
Nihayet saygıdeğer üstadın güzel şiirlerinden birini bu sayfa da görme bahtiyarlığına erdik. Sayın yöneticilere çok teşekkür eder, devamını dörtgözle bekleriz!
Herkese ve Muhterem şair ağabeyimize hayırlı çalışmalar dileriz.
kutlarım günün şiirini
Her zaman şiirlerinden, görüş ve felsefesinde feyz aldığımız üstadımız Sayın, Abdurrahim KARAKOÇ hocamızın bir güzel şiirini daha 'Günün Şiiri' ünvanıyla okumaktan son derece bahtiyar oldum. Seçici kurula teşekkür ediyorum.
Bu şiir ile ilgili 36 tane yorum bulunmakta