Yaşam Gerçeği Şiiri - Yorumlar

Hamit Korken
293

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

Hayat ırmağında,bir sal misali
Zaman kemiriyor,ruh kafesimi
Bu seyrü seferin,bir gün visali
Yitirdiğim an dır! son nefesimi

O an ki! gerçekle, yüz göz anıdır
Efsunlu rüyadan, uyanmak gibi

Tamamını Oku
  • Arap Naci
    Arap Naci 08.03.2012 - 20:02

    bakın Osman Bey..
    biz hangi şiddeti ,hangi kadına şiddeti konuşuyoruz allahaşkınıza..hangi insana şiddeti..hangi ölümü..hangi ölüm şiirini..hangi dini..hangi milleti..

    ülke nüfusumuzun resmi rakamlara göre%10 dan fazlası özürlü insanlardan oluşuyor..

    yahu bunlara şiddet var aile içinde..aile dışında..

    bu insanların yarıdan çoğuna şiddet uygulandığı yazılıp çiziliyor..

    insanlar yaşarken ölü gibi yaşıyor bu memlekette..anlatmaya çalıştığım budur..

    hangi dize en iyi anlatabilir bu durumu

    iyi akşamlar diliyorum.

    Cevap Yaz
  • Xalide Efendiyeva
    Xalide Efendiyeva 08.03.2012 - 20:01

    Hece şiiri gelmiş bu gün sayfaya, hoşgelmiş...
    Teknik yönden dört dörtlük bir şiir
    Kafiye, ölçü, hece yerinde
    İmla hataları var, ekler ayrı yazılmış, ki, da, de, ekleri ayrı yazılırsa bağlaç olur...

    an dır, Ney di, sende ki - birleşik olmalı değil mi?



    Gelelim anlam meselesine

    Hayat ırmağında,bir sal misali
    Zaman kemiriyor,ruh kafesimi - burda ikinci dize birinciyi anlamca bağlamadı, ' bir sal misali zaman kemiriyor' demiş şair, sal kemirmez ki


    O an ki! gerçekle, yüz göz anıdır - burdaki 'ki' yi bağlaç gibi kabul edebiliriz

    Bu hataların dışında şiir güzel
    Tebrik ediyorum Gün'e gelen şiirin şairini








    Cevap Yaz
  • Hüseyin Demircan
    Hüseyin Demircan 08.03.2012 - 19:14

    son nefesimiz yittiği an yani öldüğün ana dek zaman ruh kafesin olan bedene.. acı veren kemiren bi kılıf..
    işte son nefes anı.. hakiki gerçeğe kavuşuyor.. efsunlu bir rüyadan kalkıp.. bedenin gerçek sahibi toprağa kavuşuyor.. sılayı rahm eyliyorsun.. hasret visal ile sonuçlanıyor.. enfes saptamalar ilk iki kıta.. 3- kıtada..
    -öyle yatıp durma der iken .. şair onun dirilip hareket edemeyeceğini biliyor..hatta düşünüp idrak edemeyeceğinin bile bilincinde.. burada aslında bir kişiyi diri imiş gibi varsayıp kendi ile tartışma var.. yoksa şair -orda sen yatarken kimdedir miras
    hani nerde malın gücün kudretin.. diyede yazabilirdi.. gerçi o zaman yine ölü ile konuşuluyor gibi olurdu fakat.. esas vurgu burda işte.. kımıldayıp hareket bile edemiyorsun demek isteniyor.. müthiş bir ifade.. ben bu yönü çok sevdim.. 4. kıta mefta halen sal üzerinde bir hükmü yitmiş kral.. soydukların da bu kısım çok önemli.. çok kimse burayı ben dahil ilk okuyuşta.. üzerinden kral elbiseni soyacaklar gibi algıladım.. sonra tekrar okumalarımda fark ettim.. yaşarken soydukların bitecek demek isteniliyor.. insanları soydun soğana çevirdin.. şimdi artık son saltanatı süreceğin elemli çukura deniliyor.. bu çok önemli.. her cenazede elem duyulur.. elemle çukura konur cenaze.. ama kabir azabı sebeb toprağın çukuru elemli.. fakat insanlar adet yeri bulsun diye geldiği besebelli burada elemsiz insanlar.. müthiş kalem gücü.. son kıtada ise.. vebali ile başbaşa kalınan hayatın kendisinin vebali anladığım kadarı ile.. sana niye kandım hayat deniliyor.. nihayet bir hiç olunacak ve sorgu gömleği ile soru ile başbaşa kalınılıyor.. tek kelime ile enfes bir anlatım mükemmel bir şiir.. tekrar tekrar okudum akıcılığı mana derinliği harika bir şiir.. kutlarım bu güzide kalemi ve kutlarım bu güzel tercihi günün şiiri için..

    Cevap Yaz
  • Arap Naci
    Arap Naci 08.03.2012 - 18:38

    şimdi sayın Korken de bu şiiri neden kuru bulduğumu,bu şiirin,ölüm hakkında hiçbir mana ifade etmediği noktasında dün gece yazdıklarımı haklı bulacaktır umarım....

    Cevap Yaz
  • Arap Naci
    Arap Naci 08.03.2012 - 18:29

    ''...BU AYAK OYUNLARINA PABUÇ BIRAKARAK, güya LAİKLER 'karşısında RÜŞDÜNÜ ispat için 'Müslüman Türk Aile Yapısına Kezzap dökecek' KADINA ŞİDDETİ ÖNLEME YASASINI çıkaran AK PARTİ hükümeti kendi ayağına KURŞUN SIKMIŞTIR.'

    Osman Nurani


    oSman Nurani bey bu kadar açıktan kadına şiddet bitecek diye üzüldüğüne göre vay haline kadınların bugüne değin başına ne çoraplar örmüşler...

    her açıdan ibret duyulacak bir gün..tarihi bir gün bugün Türkiye Laik Cumhuriyeti açısından ve şiddete yıllardır maruz bırakılmış kadınlar açısından..

    Cevap Yaz
  • Muzaffer Akın
    Muzaffer Akın 08.03.2012 - 15:19


    Sevindim Hamit bey, güne yakıştı bu eseriniz.

    Tebriklerimle.

    Cevap Yaz
  • Nazan Yazıcı Kalcı
    Nazan Yazıcı Kalcı 08.03.2012 - 15:03

    Duygular güzel ifade edilmiş,mısraları anlamlı doldurmuş tebrik ediyorum şairi..

    Cevap Yaz
  • Serhat Ertaş
    Serhat Ertaş 08.03.2012 - 14:10

    Harikaydı. Işte yaşam gerçeği. Işleniş, anlam ve anlatım enfesti. Güne düşmeyi hak etmiş. Saygılar sunarım.

    Cevap Yaz
  • Orhan Balkarlı
    Orhan Balkarlı 08.03.2012 - 13:50

    Hamit ağbi dik duruşu olan ve bunu hem şiirlerinde hem yorumlarında sergileyen bir şair.


    Şiiri şeklen ve anlatım olarak son derece başarılı bir şiir. Salt gerçekliği kafamıza balyoz vurur gibi işlemiş.Her yiğidin bir yoğurt yiyişi varmış derler. Yine de şiir biraz el sallamalı okuruna diye düşünüyorum.Günün şiiri köşesinde şiiriin yayınlanması bendenizi son derece mutlu etti.

    Şaire, eşe dosta, hısım akraba, kavim kardaşa(türkü söyler gibi oldu biraz ya neyse.) selam ve saygılarımla

    Cevap Yaz
  • Hüseyin Çelebi
    Hüseyin Çelebi 08.03.2012 - 13:26

    Yaşam Gerçeği Şair şiirin de ölür nasıl tek taraflı yazarsa ölmüştür objektif bakar şair dünya vatandaşıdır panatonik aşk insanı üzer ben şahsen ayırmıyorum emperyalist maganda veya ülkemizin magandası insan her yerde insandır gülmemiz ağlamamız dünyanın her yerinde aynı bu yüzden ülkemizi suç vadisi yapmayalım güzel şeylerde oluyordur mutlaka

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 98 tane yorum bulunmakta