Kimyasalsiz hormonsuz zehir zikkimlarla doyup beslenip gübrelenmeden nasil ki ismi cismine özgün kurulu düzenli doyum ve mutluluk kaynagi degilse artik sogan marul bulgur elma kiraz erik patates bugday ceviz nohut veya mercimek vesairleri ekip bicmelerin, ayni piyasa dönüm dolasim baglantisinda dogasiz dünyasiz üreme rahminin yapay dogurganli, suni yöntemli,sert müdahaleli ve kimyasi karakteri ugradigi talan tecavüzleri sebebiyle kökten bozulup degismis dünya topraginda kuslar karincalar kelebekler sürüler sigirlar hic bir canlinin kendini yasayip tanimlayabildigi vadisi vahasi dagi deresi cimenligi caliligi kalmadigi gibi, insanlarda yine ayni üreme -cogalma hormon cifliklerinin zehir zikkimlarla örülü, kavga nizah hirs yarislarla harap zindan ve her santi gram yasam alanlari cehennem kusatmalariyla cevrilmis soygun sömürü tarifelerine uygunlugun esaret külliyatini ve künyesini yasamakta.
Cünkü yasadigi cevresel ve toplumsal kosullar icinde varolanlara veya olmayanlara göre insan dahil her bir canli inandirici özgür ve özgün gercekliginin karsiligi olan bilgi beceri kayit algi ilgi ve aliskanliklariyla kendini tanimlayan karakteri edinerek aynagina tutundugu hayatini sürdürür. Insanlardaysa dogruyla yanlisin ayirdimina varan deneyimlerinden cikardigi akil fikir bilinc bellek sayesinde mantigiyla sorguladigi bir basamak yukarisi olan bilgi beceri zenginligi kazanarak yasama cesitliligini, arac gereclerini, iletisim toplumunu ve ortak paylasima dönük kural kaide kanun ve kültürünü gelistirir.
Bu okyanuslardan kutuplara, ekvatorlardan balta girmemis ormanliklara veya sahra cöllerine her yer kendi dogasinda var olana göre huy beceri bilgi aliskanlik kisilik ve karakter sahibidir. Bugday olmayan yerde hindistan cevizi, hindistan cevizi olmayan yerde bugday yöresine ve töresine göre aklin yolun kültürün bilginin becerinin akil fikir sahibi olmaya dair topragin suyun cevrenin karakteristik özelligine göre yol verir yön gösterir. Bu yüzden de yeryüzündeki dogal cesizlilik hayati önemi bakimindan insani doyurup besleyip barindirip yasatan karakter ve kisiligi dogurdugu yordugu ve özgün mayada yogurdugu sebebiyle asla vazgecilmez deger kiymetin dünya zenginlik kaynagidir.
Fakat burda degil artik tabi zenginlikleriyle dogal dengelerde dönüp dolasmasi engelli arizali sakat yapay müdahale ve saldirilarin GANIMETI KURTARMA önceligi eksenlerinde yagmaci vurguncu soyguncu sömürücü tecavüzlerle yalpalayip yamuldukca sag salim diri hic bir iler tutar yani kalmamama yanmis yikilmis ve kimyasal üreme yahut üretme ciflikciliginin hurda harabe zindanina evrilip cevrilen tüketim piyasa süslüsü dünya.
Orada artik paketlenmis ayrisma ve kutuplasmalara servis edilen dili suskun, duyarliligi kisitli, kültürü cöp, okuma yazmasi sadece kiskirtilmis tüketim piyasasinin afyonladigi bagimliliklara gösterislere kibirlere acimasizliklara fitnelere ahkamlara ve ihtisamlara kin ve öfke kudurarak öldüresiye birbirini yiye bitire satasan saldiran sövüsen dövüsen yarisan kopuklugun kurulu esaret carkindan asla cikisi mümkün olmayan kacak bozuk ve sapkinlik birikintisine sürekli itirazsiz tepkisiz talan ve tecavüz kulluk köleligini kaniksayip kabullenmis yenilerini ilaveleyen elverisli yalnizliklar eklenir. Bu bakimdan birbirine doyup beslendikleri kadar hayati zehreden ilgisiz cevresiz dogasiz iletisimsiz kopuk rezil rüsvalara kavgali nizahli ayrismis gurup veya topluluklara katilmak, yalnizligini derinlestiren ölmle esdeger kelepcelere ve kilitlere kimlik kisilik birakip kendini terkederek celenlesmis bir hayatin yapay igreti suni sahte samimiyetsiz ve birbirini tiksintiyle karsilayip girdaplara ceken sürüklenisine celenklesmeden baska bir sey degildir.
Hic bitmeyen savruluslarin carptigi yerde ölüsünü kendi yerine cöp bidonlarinda biriktirip atip terkeden, özgürlük irade tepki tavirlardan yoksun, eklenip esaretine girmeyi sart kosan karsi konulmaz topluluklarla ve guruplarla katilmayinca hücrelestigi hayatin disinda zibil muamelesi gören; kaliplar icinde öldürdügü ve cikisi kacisi mümkünsüz beraberce intihar etmeye zorunlu kalin katmanlar ve kabuklar altinda kisa cümlelerin mahkumu, sembollerle davranip düsünen kullanisli dalkavukluk tutsagi, hap ilac denegi, hastalikli illetli ve sorunlu yasamanin kendini imha ettikce önemsenen tüketim bagimlisi, soygun sömürü özenti ahmagi, patron tanrilarin vazgecilmez uyumlu ayarli uysal kulkölesi, haktan hukuktan sevgiden saygidan duygudan düsünceden sanattan kültürden ilgisi bagi kesik haraba mahrum, öldügü buldugu her yerde kutuplasmis kali ve gruplar halinde derinesmis yalnizligin kimsiz kimsesizidir artik insan.
Cevresi dogasi gaspa talana harama haramiye cirolanarak yanmis yikilmis, yasam bilgisi becerisi akli fikrine dair genetigiyle kurcalandikca bozulup dagila; ve olmayan dogasi bozulan akli fikri bellegi iliskisi kendini vermeyen, kendi etmeyen, kendini tartip dengelemeyen, tutum davranis aliskanliklariyla ESKI DÜNYANIN kodlarindan karakterinden bilip cikarip tanimadigi yeni NORMALLERiN tercümani cevrimcisi avukati danismani kayirani kollayani koruma zirhi ve korunakli kumbarasi yahut imtiyazli cevresi olmaksizin hic kimse kendisiyle müsait vakitli dengeli ve degerli olmaya ve bulusmaya dair konusup söylesip anlasip uyusan ve tanisan dili hali yolu tahammülü samimiyeti huzuru sözü yazisi mutlulugu ve memnuniyeti olmayan ve kavga gürültülerinin ardi arkasi kesilmeyen öfkenin kinin fitnenin ihtirasin gösterisin siddetin yalanin yanlisin alismis uyusmus müptelasi olarak, kokusmus cürümüs yozlasmalarla kirli duvarlarinda ezen sömüren patrontanrilari ezilen sömürülen sefil yoksul yalnizlik topluluklarini ayni raf sunumlarinda sirtartip somurtturmaya süslü sekiller posterlenip pozlanan hayli isimsiz sifatsiz kelepir ürünüdür bundan ayri ve gayriya insanlk.
Bu sebeple de dogasi harap, iliskisi talan, sahibi haydut harami gecim düzeni ve satin alma gücü varlikla yokluk arasinda sinirsiz sorgusu makas acip aralayan dengesi dairesi devleti makami dirayeti düzeni bozuk caginin ve zamanin bindirip yükledigi her türlü celiskilerine, acmazlarina, sorunlarina, dertlerine, bunalimlarina, kisa kontaksiz cümlelerle cereyan verip gaz püskürtüp afyon asilayarak , hayata topuma dünyaya insanliga ve kendine kayitsiz ilgisiz kalmanin her yollu sinnek hünerini , laf lakirtisini, lacka gürültüsünü, zibil kalabaligini bosaltip aktaran corak dilde düsüncesiz iddada köksüz duygusuz duyarsizlikta ne ilim hasildir ne bilim olasidir ne edebiyat mümkündür ne sanat.
Yapip ettiginin bahsine tutusansa dilsiz duyarsiz kildigi dolasimin ünlü katina yükselten etiket ve getiri piyasasi asagiligina insani kendisiyle dahi ilgisi alakasi kesilmisligin islah ciflikcisi gibi kul kölelestiren daktilodanan kagida, ezberden matbuata yahut ekrana, ölü yasam derinligini her yikinti döküntü kusuntusuyla tartip ölcüserek yoklayan ölü nabzin servis sinyalciligini ve istifade yayinciligini rtam sahibi patron tanrilarin ferman buyrugu üzere alfabeye dilsizlesmeyi harfe heceye de insan ve toplum tasarimlama tetikciligi ögretip yaptiran düzen usagi ve kapi kulu aksam parcaciginin ta kendisidir.
Eylül / 22
Kayıt Tarihi : 8.9.2022 14:21:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!