Sayın Tuğlu, o kelimenin yazımı konusunda haklısınız. gerçekten ben de şaşırdım niye öyle yazdım, diye. Siz de taktir edersiniz ki, benim o kelimenin yazımını bilmediğimden değil, bir anlık dil sürçmesi olsa gerek. Demek ki, o kelimeyle ilgli olumsuz bir düşünce var zihnimde. Ünlü bir davranışbilimc ...
İnsanların dinini, inancını sorgulamaya kalkışanlar, şimdi de şairin adını, sanını sorgulamaya kalkışıyorlar... Bu, düpedüz bir acizliktir! RAN sözcüğü, dilimize Farsça'dan girmiş bir sıfat olup; süren, yapan, sevkeden: Hükümran anlamına gelmektedir. Nasıl ki bir çiftçi tarlasında; bir bahçıvan bahç ...
Din sömürüsü sanata da sirayet etti galiba. Daha en basitinden soru ekinin; bağlaçların bile nasıl yazılacağından bihaber birileri, kendisine birtakım sıfatlar yakıştırarak ikide bir zırt pırt ortaya çıkıp onun bunun dinini, inancını sorgulamaya kalkışıyor! Sen kimsin, kendini ne sanıyorsun ki, onu ...
Gerçek bir şiir, okurken yormaz insanı! Bu ise yoruyor. - Uzun olup da yormayanlar da vardır-. Ne kadar uzatırsanız o kadar uzaklaşırsınız şiirden. Meselâ, Divan Edebiyatı'nın en uzun nazım türleri kaside ve mesnevîlerdir. Fakat şiirsellik açısından en zayıf olanlar da onlardır genellikle. Ayrıca te ...
22-23 yaşlarımda çiçeği burnunda bir öğretmenken tanışma ve yakından tanıma fırsatı bulduğum Bahattin Karakoç, Cumhuriyet Dönemi Şiirimizin mihenk taşlarından biri. Benim şiirde kalmamda katkı ve emekleri olduğunu belirtmeyi de, bir borç biliyorum ayrıca. Kendisine saygı ve selâmlarımı iletiyor ve u ...
Bu arada şunu da söyleyeyim: ''Deniz'' rumuzlu üye kimse; bir cümlesinde, ''güzel sanatları edebi sanatlardan ayıramayan...'' şeklinde bir söz sarfetmiş... Ki, edebiyat, güzel sanatlardan ayrı bir sanat değil, güzel sanatların ''fonetik sanatlar'' dalına giren bir alandır.
Maalesef, şarlatanlığı şairlik sananlar bile var bu ülkede. Günde kimbilir kaç kez kendisini gördükleri nesnenin isminden bile korkuyorlar üstelik. Nasıl ki tıpta ayıp yoksa, sanatta da ayıp yoktur. Haa! vardır diyorlarsa, o onların bileceği iştir. Korkmaya, gocunmaya devam etsinler.
Bir şairi anlayabilmek, en azından o şair düzeyinde olmayı gerektirir. Bir şiiri kavrayabilmek ise o düzeyde şiirler yazmayı... Aklıma ne geldi biliyor musunuz? Halide Edip Adıvar'ın ''Vurun Kahpeye'' romanı!
Şiirde yumuşak bir doku; sımsıcak bir ses söz konusu. İmgelerde ise derin anlamlar gizli. Tabii anlayabilene. Ayrıca; kopmadan, sekteye uğramadan sonuçlandırılmış şiir. Ki, bu durum; şairin, şiir bağlamındaki ruhsal bütünlüğünden ve içsel tutarlılığından kaynaklanır... Ben beğendim doğrusu.
Bir şiirde önemli olan; ele alınan konu ve temadan çok, o konu ve temanın nasıl ifadelendirilip, nasıl işlendiğidir. Anne duygusu da kurtaramamış bu şiiri. Başta giriş olmak üzere birçok anlatım bozukluğu söz konusu. Bu da gösteriyor ki, şairin dile olan hakimiyeti; dili kullanma beceri ve kabiliyet ...
Herkes, şeklen ve fiziken insan olarak dünyaya gelmekte. Fakat bütün mesele, yüksek insanî duygulara ulaşabilmekte! Değilse, diğer yaratıklardan bile alt düzeylere düşebilmekte kişioğlu. Tebrikler.
İlk bendin üçüncü ve dördüncü dizelerinin bağlantısında gramatik bir ifade bozukluğu mevcut. Küçük bir operasyonla ya da bir imle düzeltilebilirdi aslında. Fakat şair bunun bile farkına varamamış... Ayrıca; 'Markuuuut! Torbanı sarkıt.'' benim bildiğim, böyle bir dizeye, amatör bir şair bile yer verm ...
Sevdam Kale/m/den Düşüyor
Mustafa Erkenekli
05.09.2009 - 01:24Geleneksel tarzda güzel şiir! Tebrikler, selamlar.
Düş ün emi yorum
Yakup Icik
01.09.2009 - 01:23Ne diyelim. sonunda yazmak düşüyor şairlere. Tebrikler, saygı ve selamlar.
Takıntı 1
Yakup Icik
01.09.2009 - 01:19Kutluyorum Yakup Bey, saygı ve selamlar.
Böyle gelirdi
Muharrem Akman
01.09.2009 - 01:16Nereden, nereye değil mi? Tebrikler Muharrem Bey, selamlar.
Ben Bir Tanrıça Sevmişim Meğer
Ahmet Zekai Yıldız
01.09.2009 - 01:11Kutluyorum, tebrikler, selamlar.
-((S/ayıklamalar)) -(18) -Ben Kimim?
Ercan Kurt
29.08.2009 - 00:21Güzel! Tebrikler, saygılar.
İçimdeki Yabancı
Osman İnci
28.08.2009 - 22:35Geleneksel tarzda güzel örnekler sunuyorsunuz okuyuculara. Duygular gayet içten ve samimi. Tebrikler, saygılar.
İçimdeki Yabancı
Osman İnci
28.08.2009 - 22:35Geleneksel tarzda güzel örnekler sunuyorsunuz okuyuculara. Duygular gayet içten ve samimi. Tebrikler, saygılar.
İnsanlar
Osman İnci
28.08.2009 - 22:30Koşma tarzında güzel şiir! Tebrikler Osman Bey, saygılar.
23 Sentlik Asker
Nazım Hikmet Ran
28.08.2009 - 21:51Sayın Tuğlu, o kelimenin yazımı konusunda haklısınız. gerçekten ben de şaşırdım niye öyle yazdım, diye. Siz de taktir edersiniz ki, benim o kelimenin yazımını bilmediğimden değil, bir anlık dil sürçmesi olsa gerek. Demek ki, o kelimeyle ilgli olumsuz bir düşünce var zihnimde. Ünlü bir davranışbilimc ...
23 Sentlik Asker
Nazım Hikmet Ran
28.08.2009 - 15:26İnsanların dinini, inancını sorgulamaya kalkışanlar, şimdi de şairin adını, sanını sorgulamaya kalkışıyorlar... Bu, düpedüz bir acizliktir! RAN sözcüğü, dilimize Farsça'dan girmiş bir sıfat olup; süren, yapan, sevkeden: Hükümran anlamına gelmektedir. Nasıl ki bir çiftçi tarlasında; bir bahçıvan bahç ...
Biliyorsun
Hafız Osman Saraç
28.08.2009 - 00:05Din sömürüsü sanata da sirayet etti galiba. Daha en basitinden soru ekinin; bağlaçların bile nasıl yazılacağından bihaber birileri, kendisine birtakım sıfatlar yakıştırarak ikide bir zırt pırt ortaya çıkıp onun bunun dinini, inancını sorgulamaya kalkışıyor! Sen kimsin, kendini ne sanıyorsun ki, onu ...
İstanbul'la Dertleşmek / Çığlık
İrfan Karapınar
11.08.2009 - 23:11Gerçek bir şiir, okurken yormaz insanı! Bu ise yoruyor. - Uzun olup da yormayanlar da vardır-. Ne kadar uzatırsanız o kadar uzaklaşırsınız şiirden. Meselâ, Divan Edebiyatı'nın en uzun nazım türleri kaside ve mesnevîlerdir. Fakat şiirsellik açısından en zayıf olanlar da onlardır genellikle. Ayrıca te ...
Ihlamurlar Çiçek Açtığı Zaman I
Bahaettin Karakoç
02.08.2009 - 13:4722-23 yaşlarımda çiçeği burnunda bir öğretmenken tanışma ve yakından tanıma fırsatı bulduğum Bahattin Karakoç, Cumhuriyet Dönemi Şiirimizin mihenk taşlarından biri. Benim şiirde kalmamda katkı ve emekleri olduğunu belirtmeyi de, bir borç biliyorum ayrıca. Kendisine saygı ve selâmlarımı iletiyor ve u ...
Üzünç, Sevgilim ya da Nane Otları
Lale Müldür
31.07.2009 - 15:04Bu arada şunu da söyleyeyim: ''Deniz'' rumuzlu üye kimse; bir cümlesinde, ''güzel sanatları edebi sanatlardan ayıramayan...'' şeklinde bir söz sarfetmiş... Ki, edebiyat, güzel sanatlardan ayrı bir sanat değil, güzel sanatların ''fonetik sanatlar'' dalına giren bir alandır.
Üzünç, Sevgilim ya da Nane Otları
Lale Müldür
31.07.2009 - 14:26Maalesef, şarlatanlığı şairlik sananlar bile var bu ülkede. Günde kimbilir kaç kez kendisini gördükleri nesnenin isminden bile korkuyorlar üstelik. Nasıl ki tıpta ayıp yoksa, sanatta da ayıp yoktur. Haa! vardır diyorlarsa, o onların bileceği iştir. Korkmaya, gocunmaya devam etsinler.
Üzünç, Sevgilim ya da Nane Otları
Lale Müldür
31.07.2009 - 12:22Bir şairi anlayabilmek, en azından o şair düzeyinde olmayı gerektirir. Bir şiiri kavrayabilmek ise o düzeyde şiirler yazmayı... Aklıma ne geldi biliyor musunuz? Halide Edip Adıvar'ın ''Vurun Kahpeye'' romanı!
Berca
Sema Güler
29.07.2009 - 20:47Şiirde yumuşak bir doku; sımsıcak bir ses söz konusu. İmgelerde ise derin anlamlar gizli. Tabii anlayabilene. Ayrıca; kopmadan, sekteye uğramadan sonuçlandırılmış şiir. Ki, bu durum; şairin, şiir bağlamındaki ruhsal bütünlüğünden ve içsel tutarlılığından kaynaklanır... Ben beğendim doğrusu.
Anneme
Sefer Göltekin
28.07.2009 - 20:26Bir şiirde önemli olan; ele alınan konu ve temadan çok, o konu ve temanın nasıl ifadelendirilip, nasıl işlendiğidir. Anne duygusu da kurtaramamış bu şiiri. Başta giriş olmak üzere birçok anlatım bozukluğu söz konusu. Bu da gösteriyor ki, şairin dile olan hakimiyeti; dili kullanma beceri ve kabiliyet ...
Sana Sonbaharımda Kal Bile Diyemedim
Nurullah Genç
06.07.2009 - 16:16Sayın Genç, eli ayağı düzgün ve de uzun soluklu iyi edebî metinler oluşturuyor doğrusu. Salt şiir konusuna gelince; işte orada biraz durmak lâzım!
Daha 12'sinde Hem Ana Hem Kadın
Vedat Okkar
29.06.2009 - 23:32Herkes, şeklen ve fiziken insan olarak dünyaya gelmekte. Fakat bütün mesele, yüksek insanî duygulara ulaşabilmekte! Değilse, diğer yaratıklardan bile alt düzeylere düşebilmekte kişioğlu. Tebrikler.
Acının Omuzlanışı
İsmet Özel
29.06.2009 - 14:54İlk bendin üçüncü ve dördüncü dizelerinin bağlantısında gramatik bir ifade bozukluğu mevcut. Küçük bir operasyonla ya da bir imle düzeltilebilirdi aslında. Fakat şair bunun bile farkına varamamış... Ayrıca; 'Markuuuut! Torbanı sarkıt.'' benim bildiğim, böyle bir dizeye, amatör bir şair bile yer verm ...
Liçes...
Osman Coşkun
04.06.2009 - 23:46Şiir yokuşunu aştın. Sanırım aşk sayesinde. Tebrikler, selamlar.
Yok Sen Gibi Bir Sevgili
Süleyman Yavaş
12.05.2009 - 23:35İçten duygularla örülü güzel bir şiir. Tebrikler, selamlar.
Toplam 2533 mesaj bulundu