Kürtlerin ayaklanmalarına bakıldığı zaman görülecektir ki hep isyan eden şeyhleridir.Çünkü buınlar her zaman dinleri için yaşamışlardır ve dinleri için ölmüşlerdir.Şeyh Mahmut berzenci gibi şeyhler İngilizlere karşı hep isyan etmişlerdir.O dönemlerde İngilizler Arapla Türklerin arasını bozmuş bunu Kürtler içinde düşünmüşlerdir.Ama Kürtler bu oyuna gelmemiş ellerine geçen ilk fırsatta ayaklanmışlardır.Kürtlerin bu ayaklanmalarda yenilmesi onların savaşçı olmadıklarına dalalet etmez.Çünkü o dönemler de Kürtlerin ellerinde pek silah yoktu ellerinde makineli silahlar bulunan İngilizlere karşı.Hele de Atatürk Şeyh Mahmut isyanlarını desteklemiştir.Çünkü o dönemlerde Türliye İngilizlerle Musul sorununu yaşıyordu.Kürtler eskiden beri Türklerin savaş arkadaşı olmuşlardır.Türklerin Anadoluya girmelerinde Kürtlerin büyük önemi vardır.Irak'taki Kürtler he ne kadar ayaklanmışlarsa da Amerikan askerlerinin teknolojik silahlarına karşı dayanabilmiş değillerdir.Çünkü zaten Saddam rejimi altında ezilmişlerdir.
ayıptır söylemesi göbek adım olur.Hümanist insancılık demektir her ne kadar bizim buralarda hayvancılık yapılsa ben insancılık yapıyorum gerçi pek karı yok....
a=b ve b=c olursa a=c olur.
Eğer Türk=insan ve Kürt=insan ise demek oluyor ki Türk=kürt eşit olur.Alın size matematikle Türk ile Kürdün aynı olduğunu ispatladım.Ama bunlar dalaveredir ki zaten matematik dalaveredir.
'İman, insanı insan eder. Belki insanı sultan eder. Öyle ise, insanın vazife-i asliyesi, iman ve duadır. Küfür, insanı gayet âciz bir canavar hayvan eder.'(1)
Allah, insanı kulluk ve ibadet etmek için dünyaya göndermiştir. Bu yüzden insanın fıtrat ve mahiyetini de ibadet ve kulluğa göre donatmıştır. Yoksa hayvan gibi yutmak ve çabalamak için insanı dünyaya göndermiş değildir. İnsan iman ve ibadeti terk edip, hayvan gibi, dünyanın adi ve süfli zevk ve lezzetlerin peşine takılır ise; mahlukatın en alçağı, en rezili olur. Yok iman ve kulluğa riayet ederse, o zaman mahlukatın en üstünü ve en şereflisi konumuna çıkar. Zira insanı, Allah bu kıvamda yaratmıştır.
İnsanın önünde iki seçenek var, ya kul olup kainata sultan olur, ya da iman ve ibadeti terk edip mahlukatın en aşağı ve en rezili olur.
İnsanın bu dünyaya zevk ve lezzet peşinde koşmak için gönderilmediğine en güzel şahit; insan ile hayvan arasındaki farktır. İnsanın donanımına ve mahiyetine bakıldığında, dünyanın zevk ve lezzetlerine hapis olarak tasarlanmadığı anlaşılır. Ama hayvanın tasarımı, sadece dünyaya bakıyor. Hayvanda akıl olmadığı için, geçmiş ve gelecek onun nazarında yoktur, ama insanda akıl, hem geçmiş ile hem de gelecek ile ilişkilidir. Bu yüzden insan Allah’ı inkar edip, tamamen zevk ve lezzete odaklansa, ölüm ve zeval ona huzur vermez, onu taciz eder. Ama hayvanda taciz edecek bir akıl olmadığı için tam lezzet alır.
İşte insanın hakiki lezzeti alıp, hayvandan daha yüksek bir makama çıkması, ancak iman ve ibadet ile mümkündür. O zaman ölüm ve zeval, insana ızdırap veren bir hiçlik ve yokluk değil, ebedi saadetin bir başlangıcı, bir girizgahı hükmüne gelir. Şu insan, iman sayesinde lezzetlerin ve makamların en üstüne çıkar. İman, insan üzerinde baskı kuran bütün hadisatın tazyikatını kaldırır. İman, her şeyin içyüzünü ve hakikatini izah ve beyan ettiği için, insan karanlık ve sıkıntılardan da kurtulmuş olur.
İki çeşit akıl vardır biri kalbte diğeri kafada.Bunaklaşmış kişilerin adını unutmalarına rağmen kur'an ayetlerini unutmamaları buna delildir.Peygamber'in 'Ahirzamanda ilim alimlerin göğsünden silinir' diye buyurması buna delildir ki İmam Şafii'nin görüşüdür bu.
Bu zamandaki Mehmet;
Ağzında Kur'an ve hadis sözleri olan, bir elinde kalem bir elinde kitap,okuyan, çalışan, ahlak ve iffet timsali olan veya olması gereken kişidir.Peygamber adını taşıyıp onun adını kıymetini bilmemek değil.
bu yazdıklarımızdaki asıl maksat;
yani unutmak veya unutulmamak;
Beka Arzusu
İnsanın beka arzusunun bir sonucudur;
Duvarlara, taşlara, beton dökülmüş yerlere adını yazması,
Adı unutulmasın diye geride birşey bırakması;
Belki bir şiir,
Belki bir kitap,
Belki bir şarkı
Ya da herhangi birşey
Belki de bu yazdıklarım bile bunun içindir
Cismim toprak olursa olsun
Ama adım unutulmasın
Hafızalarda kalsın
Aman efendim, aman!
Galiba Âhir Zaman!
Manzarası yurdumun,
Tufan gününden yaman!
Göz görmez aydınlıkta;
Asümanedek duman.
Yer dumanmış ne çıkar,
Duman dolu âsüman.
Türk evi delik deşik;
Yıkı dökük hânüman.
Duraksız itiş kakış;
Süresiz karman-çorman.
Anne çocuk doğurur,
Köpek soyundan azman.
Beyinler zıpzıp kadar,
Mideler koskocaman.
Aziz fikir buğdayı,
Katıra mahsus saman.
Boş lâf, hep dalga dalga;
Uçsuz bucaksız umman.
Hayvanlık orkestrası:
Eşek, birinci keman.
Orman keleş, nebat kel;
Nebat adamlar orman.
Midelerde ihracat,
Günde beş milyon batman.
Milli servet matbaa,
Bilmem kaç milyar harman.
Yangın evinde satranç;
Plân, reform ve uzman.
Tam bir buçuk asırdır,
Maymunlardan eleman.
Bizdeki hale nispet
Maymun taklitten pişman.
Hangi yol Türke uygun,
Hangi parti tercüman?
Çıkamaz meydanlara;
Camide mahpus iman!
Silah küfrün belinde,
Küfrün elinde, ferman.
Cehle sorarsan ilim;
Zehre sorarsan, derman.
Rahmet, meçhul kelime;
Bilinmez isim, Rahmân.
Kutsal kitaptır fuhuş;
Ahlâk, okunmaz roman.
Tarih, kontra gerçeğe;
Hürriyet hakka düşman.
Millete kasdedenin
İsmi milli kahraman.
Yere batsın bu dünya,
Bu dünyadan hayr uman!
Genç adam, at yorganı!
Sana haram, uyuman!
Aman, efendim aman!
Efendim, aman, aman!
Adı kadın
Anadır bacıdır kadın
Candır cananadır, eşdir kadın
Eli öpül esidir, duygu selidir kadın
Anlattıkça çoğalan, çoğaldıkça güçlenen kadın
Adı kadın yüreği yangın, acılarla yoğrulan kadın
Gözyaşlarını içine akıtan kadın
Eşinin şekillendirdiği kalıba giren kadın
Sorgusuz sualsiz istenileni yapan kadın
Gözü yaşlı, bağrı yaslı kadın
Daha küçücük bir kızken gelin edilen kadın
Ne olduğunu anlamadan bebe karnına koyulan kadın
Küçücük bir çocukken çocuk doğuran kadın
Ummanda kaybolan kadın
Adı kadın
Yüreği yangın kadın...
Her ayağın bastığı yerde sanki kalbim var,
kalbim ki vahşi bir zevk alır ezilişinden.
ömrümün geçtiği yolda bana sorsalar,
gidiyorum bir kadın bacağının peşinden.
Bir kadının içinden ağlayışı, gülüşü,
gözlerinden ziyade bacaklarına yakın,
bir lisandır onların duruşu, bükülüşü,
kadınlar! onlar varken konuşmayınız sakın.
Ince sütunlardaki ilahi güzelliğe
bacakların ruhudur şekil veren diyorum
bacakları bir kalın örtüde saklı diye
mermerde kalbi çarpan venüs’ü sevmiyorum.
Boynuma doladığın güzel putu görseler
insanlar öğrenirdi neye tapacağını.
kör olsam da açılır gözüm, ona sürseler
isa’nın eli diye, bir kadın bacağını.
- Şairin komunist olduğu dönemlerde yazdığı şiir olarak bilinsede Necip Fazıl KISAKüREK’in hiç bi şekilde komunizmi destekleyen bi ideolojiye sahip olmadıgını HiKAYALERİM adlı 1. eserinde bahsi hiç geçmediği için anlayabiliyoruz. Ve yine bu şiiri kabullenmediğini söyleyen Neci Fazıl KISAKUREK bu şiiri neden kabullenmediğini Hucum ve polemik adlı 4. eserinde şu satırlarla dile getirmektedir. – Benim geçmişim çöplüktür çöplüğüde yanlızca kediler ve köpekler karıştırır. cümlesiyle kendini ifade etmiştir.
tefekkür
14.10.2012 - 11:41“Bir saat tefekkür bazen bir sene ibadetten daha hayırlıdır”(Suyutî, Camiu’s-sağir, 2/127; Aclûnî, I/310)
ırak
12.10.2012 - 20:49Kürtlerin ayaklanmalarına bakıldığı zaman görülecektir ki hep isyan eden şeyhleridir.Çünkü buınlar her zaman dinleri için yaşamışlardır ve dinleri için ölmüşlerdir.Şeyh Mahmut berzenci gibi şeyhler İngilizlere karşı hep isyan etmişlerdir.O dönemlerde İngilizler Arapla Türklerin arasını bozmuş bunu Kürtler içinde düşünmüşlerdir.Ama Kürtler bu oyuna gelmemiş ellerine geçen ilk fırsatta ayaklanmışlardır.Kürtlerin bu ayaklanmalarda yenilmesi onların savaşçı olmadıklarına dalalet etmez.Çünkü o dönemler de Kürtlerin ellerinde pek silah yoktu ellerinde makineli silahlar bulunan İngilizlere karşı.Hele de Atatürk Şeyh Mahmut isyanlarını desteklemiştir.Çünkü o dönemlerde Türliye İngilizlerle Musul sorununu yaşıyordu.Kürtler eskiden beri Türklerin savaş arkadaşı olmuşlardır.Türklerin Anadoluya girmelerinde Kürtlerin büyük önemi vardır.Irak'taki Kürtler he ne kadar ayaklanmışlarsa da Amerikan askerlerinin teknolojik silahlarına karşı dayanabilmiş değillerdir.Çünkü zaten Saddam rejimi altında ezilmişlerdir.
beden
12.10.2012 - 20:12En sevdiğim ders
şu an ne dinliyorum
12.10.2012 - 20:09Onur Kahraman'ı dinliyorum................
hümanist
12.10.2012 - 20:03ayıptır söylemesi göbek adım olur.Hümanist insancılık demektir her ne kadar bizim buralarda hayvancılık yapılsa ben insancılık yapıyorum gerçi pek karı yok....
kürt
12.10.2012 - 19:59a=b ve b=c olursa a=c olur.
Eğer Türk=insan ve Kürt=insan ise demek oluyor ki Türk=kürt eşit olur.Alın size matematikle Türk ile Kürdün aynı olduğunu ispatladım.Ama bunlar dalaveredir ki zaten matematik dalaveredir.
ahiret
06.10.2012 - 11:22İnsanda çürümeyen acbuzzeneb(kuyruksokumu kemiğinden bir parça) ahirette tekrar dirileceğimize delildir
iman
06.10.2012 - 11:10'İman, insanı insan eder. Belki insanı sultan eder. Öyle ise, insanın vazife-i asliyesi, iman ve duadır. Küfür, insanı gayet âciz bir canavar hayvan eder.'(1)
Allah, insanı kulluk ve ibadet etmek için dünyaya göndermiştir. Bu yüzden insanın fıtrat ve mahiyetini de ibadet ve kulluğa göre donatmıştır. Yoksa hayvan gibi yutmak ve çabalamak için insanı dünyaya göndermiş değildir. İnsan iman ve ibadeti terk edip, hayvan gibi, dünyanın adi ve süfli zevk ve lezzetlerin peşine takılır ise; mahlukatın en alçağı, en rezili olur. Yok iman ve kulluğa riayet ederse, o zaman mahlukatın en üstünü ve en şereflisi konumuna çıkar. Zira insanı, Allah bu kıvamda yaratmıştır.
İnsanın önünde iki seçenek var, ya kul olup kainata sultan olur, ya da iman ve ibadeti terk edip mahlukatın en aşağı ve en rezili olur.
İnsanın bu dünyaya zevk ve lezzet peşinde koşmak için gönderilmediğine en güzel şahit; insan ile hayvan arasındaki farktır. İnsanın donanımına ve mahiyetine bakıldığında, dünyanın zevk ve lezzetlerine hapis olarak tasarlanmadığı anlaşılır. Ama hayvanın tasarımı, sadece dünyaya bakıyor. Hayvanda akıl olmadığı için, geçmiş ve gelecek onun nazarında yoktur, ama insanda akıl, hem geçmiş ile hem de gelecek ile ilişkilidir. Bu yüzden insan Allah’ı inkar edip, tamamen zevk ve lezzete odaklansa, ölüm ve zeval ona huzur vermez, onu taciz eder. Ama hayvanda taciz edecek bir akıl olmadığı için tam lezzet alır.
İşte insanın hakiki lezzeti alıp, hayvandan daha yüksek bir makama çıkması, ancak iman ve ibadet ile mümkündür. O zaman ölüm ve zeval, insana ızdırap veren bir hiçlik ve yokluk değil, ebedi saadetin bir başlangıcı, bir girizgahı hükmüne gelir. Şu insan, iman sayesinde lezzetlerin ve makamların en üstüne çıkar. İman, insan üzerinde baskı kuran bütün hadisatın tazyikatını kaldırır. İman, her şeyin içyüzünü ve hakikatini izah ve beyan ettiği için, insan karanlık ve sıkıntılardan da kurtulmuş olur.
akıl
06.10.2012 - 11:06İki çeşit akıl vardır biri kalbte diğeri kafada.Bunaklaşmış kişilerin adını unutmalarına rağmen kur'an ayetlerini unutmamaları buna delildir.Peygamber'in 'Ahirzamanda ilim alimlerin göğsünden silinir' diye buyurması buna delildir ki İmam Şafii'nin görüşüdür bu.
akıl
06.10.2012 - 10:52Akıl akıl olsaydı adı gönül olurdu,
Gönül gönlü bulsaydı bozkırlar gül olurdu... NFK
mânâ
06.10.2012 - 10:38Bu dünyada maddeye esir olan yada maddenin kendisine hakim olduğu ve ahirette maddeye hakim olacak şey...
mehmet
06.10.2012 - 10:36Bu zamandaki Mehmet;
Ağzında Kur'an ve hadis sözleri olan, bir elinde kalem bir elinde kitap,okuyan, çalışan, ahlak ve iffet timsali olan veya olması gereken kişidir.Peygamber adını taşıyıp onun adını kıymetini bilmemek değil.
limon
03.10.2012 - 21:10lim10
limon
03.10.2012 - 21:09Off hocam çok sıkılıyorum!
-Niye ki sen limon musun?
ekşi
03.10.2012 - 21:07Kürtçede tırş
keşke
03.10.2012 - 21:07hayatımda olmayan yani keşkesiz bir hayat
unutmak
03.10.2012 - 21:06bu yazdıklarımızdaki asıl maksat;
yani unutmak veya unutulmamak;
Beka Arzusu
İnsanın beka arzusunun bir sonucudur;
Duvarlara, taşlara, beton dökülmüş yerlere adını yazması,
Adı unutulmasın diye geride birşey bırakması;
Belki bir şiir,
Belki bir kitap,
Belki bir şarkı
Ya da herhangi birşey
Belki de bu yazdıklarım bile bunun içindir
Cismim toprak olursa olsun
Ama adım unutulmasın
Hafızalarda kalsın
Mehmet Naim Ağım
hani
03.10.2012 - 21:03Hani yani Hanlı yani Kürtlerin edip dahilerinden Ahmed-i Hani'nin doğum yeri
aman
03.10.2012 - 21:01Aman!
Aman efendim, aman!
Galiba Âhir Zaman!
Manzarası yurdumun,
Tufan gününden yaman!
Göz görmez aydınlıkta;
Asümanedek duman.
Yer dumanmış ne çıkar,
Duman dolu âsüman.
Türk evi delik deşik;
Yıkı dökük hânüman.
Duraksız itiş kakış;
Süresiz karman-çorman.
Anne çocuk doğurur,
Köpek soyundan azman.
Beyinler zıpzıp kadar,
Mideler koskocaman.
Aziz fikir buğdayı,
Katıra mahsus saman.
Boş lâf, hep dalga dalga;
Uçsuz bucaksız umman.
Hayvanlık orkestrası:
Eşek, birinci keman.
Orman keleş, nebat kel;
Nebat adamlar orman.
Midelerde ihracat,
Günde beş milyon batman.
Milli servet matbaa,
Bilmem kaç milyar harman.
Yangın evinde satranç;
Plân, reform ve uzman.
Tam bir buçuk asırdır,
Maymunlardan eleman.
Bizdeki hale nispet
Maymun taklitten pişman.
Hangi yol Türke uygun,
Hangi parti tercüman?
Çıkamaz meydanlara;
Camide mahpus iman!
Silah küfrün belinde,
Küfrün elinde, ferman.
Cehle sorarsan ilim;
Zehre sorarsan, derman.
Rahmet, meçhul kelime;
Bilinmez isim, Rahmân.
Kutsal kitaptır fuhuş;
Ahlâk, okunmaz roman.
Tarih, kontra gerçeğe;
Hürriyet hakka düşman.
Millete kasdedenin
İsmi milli kahraman.
Yere batsın bu dünya,
Bu dünyadan hayr uman!
Genç adam, at yorganı!
Sana haram, uyuman!
Aman, efendim aman!
Efendim, aman, aman!
Necip Fazıl Kısakürek
insan
03.10.2012 - 21:00Alay-ı illiyyine çıkabilen ve hayvandan aşağı düşebilen, Allah'ın dünyadaki halifesi,.....
kadın
03.10.2012 - 20:57Kadın Vardır..
Kadın vardır,kocasını şah eder
Kadın vardır,padişaha ah eder
Kadın vardır,geceyi sabah eder
Kadın vardır,koca illallah eder
Kadın vardır,dikenini gül eder
Kadın vardır,gülüde diken eder
Kadın vardır,insanı bülbül eder
Kadın vardır,yakar,yıkar kül eder
Kadın vardır,samanlığı seyran eder
Kadın vardır,sarayıda viran eder
Kadın vardır,her haliyle hayran eder
Kadın vardır,hayatı zindan eder
Kadın vardır,alay misafir eder
Kadın vardır,biride kafir eder
Kadın vardır,ilhamdır şair eder
Kadın vardır,hayatı zehir eder
Kadın vardır,yuva için cenk eder
Kadın vardır,düşmanına denk eder
Kadın vardır,aşk ile ahenk eder
Kadın vardır,hayatını felç eder
Güngör Celep
16-03-2010
kadın
03.10.2012 - 20:57Adı Kadın Yüreği Yangın
ADI KADIN YÜREĞİ YANGIN
Adı kadın
Anadır bacıdır kadın
Candır cananadır, eşdir kadın
Eli öpül esidir, duygu selidir kadın
Anlattıkça çoğalan, çoğaldıkça güçlenen kadın
Adı kadın yüreği yangın, acılarla yoğrulan kadın
Gözyaşlarını içine akıtan kadın
Eşinin şekillendirdiği kalıba giren kadın
Sorgusuz sualsiz istenileni yapan kadın
Gözü yaşlı, bağrı yaslı kadın
Daha küçücük bir kızken gelin edilen kadın
Ne olduğunu anlamadan bebe karnına koyulan kadın
Küçücük bir çocukken çocuk doğuran kadın
Ummanda kaybolan kadın
Adı kadın
Yüreği yangın kadın...
SERAP ATAY
8-ŞUBAT–2010
Serap Atay
kadın
03.10.2012 - 20:55Necip Fazıl Kısakürek Kadın bacakları şiirleri
Her ayağın bastığı yerde sanki kalbim var,
kalbim ki vahşi bir zevk alır ezilişinden.
ömrümün geçtiği yolda bana sorsalar,
gidiyorum bir kadın bacağının peşinden.
Bir kadının içinden ağlayışı, gülüşü,
gözlerinden ziyade bacaklarına yakın,
bir lisandır onların duruşu, bükülüşü,
kadınlar! onlar varken konuşmayınız sakın.
Ince sütunlardaki ilahi güzelliğe
bacakların ruhudur şekil veren diyorum
bacakları bir kalın örtüde saklı diye
mermerde kalbi çarpan venüs’ü sevmiyorum.
Boynuma doladığın güzel putu görseler
insanlar öğrenirdi neye tapacağını.
kör olsam da açılır gözüm, ona sürseler
isa’nın eli diye, bir kadın bacağını.
- Şairin komunist olduğu dönemlerde yazdığı şiir olarak bilinsede Necip Fazıl KISAKüREK’in hiç bi şekilde komunizmi destekleyen bi ideolojiye sahip olmadıgını HiKAYALERİM adlı 1. eserinde bahsi hiç geçmediği için anlayabiliyoruz. Ve yine bu şiiri kabullenmediğini söyleyen Neci Fazıl KISAKUREK bu şiiri neden kabullenmediğini Hucum ve polemik adlı 4. eserinde şu satırlarla dile getirmektedir. – Benim geçmişim çöplüktür çöplüğüde yanlızca kediler ve köpekler karıştırır. cümlesiyle kendini ifade etmiştir.
maya
03.10.2012 - 20:54Adını Ben Koydum Mayası Bozuk...
Toplam 53 mesaj bulundu