Fatih Yılmaz Adlı Üyenin Nedir Yazıları - Ant ...

  • usual suspects / olağan şüpheliler

    25.01.2011 - 20:13

    Arthur Conan Doyle (1859 - 1930)

  • Yo Yo MA

    25.01.2011 - 19:58

    'Obrigado Brazil'

  • zodiac

    24.01.2011 - 20:21

    Unwritten...

  • Sheilla Castro

    24.01.2011 - 20:17

    Nicola Benedetti Plays Szymanowski, Chausson, Saint-Saëns, Massenet, Brahms, Tavener...

  • bahar ayini

    24.01.2011 - 19:36

    - NACA, the predecessor of NASA, is founded...

    3.3.1915

  • 2001 Uzay Yolu Macerası

    24.01.2011 - 19:34

    Ümit Sayın (1961)

  • neşter

    23.01.2011 - 21:09

    'Thirteen Women' (1932)

    George Archainbaud

  • vehmin saltanatı

    23.01.2011 - 20:30

    ...

    Ünlü şef Arturo Toscanini'nin (1867 - 1957) Güney Amerika turnesinde repertuvara aldığı ilk Amerikan eseri de Barber'ın Yaylı Çalgılar için Adagio'sudur...

    İlk kez New York'ta 5 Kasım 1938'de, Toscanini yönetimindeki NBC Senfoni Orkestrası tarafından radyo konserinde seslendirilen Adagio, aslında 1936'da bestelenen ve aynı yıl Roma'da Pro Arte Kuarteti tarafından ilk kez çalınan Si Minör Yaylı Çalgılar Dörtlüsü Op.11'in ağır bölümünden düzenlenmiştir... Kontrbas ve viyolonsel partileri yer yer duble edilmiş ve daha geniş boyutlu bir eser haline getirilmiştir... Tek temalı, sade ve lirik bir yapıya sahip olan Adagio'da uzun melodi cümlesi değişik çalgılarda işlenir: Önce kemanlarda duyulur; sonra viyolalarla kanon biçimi benzetim (imitasyon) ile genişler... Sonra tema viyolonsellere geçer ve derece derece tiz yaylı çalgılara ulaşır... Bir pause'den (ara) sonra birinci keman ve viyolalar temayı oktavlarla yineler... Armoni olarak zenginleştirilerek büyük bir gerilim elde edilir; melodi daha sonra, eserin orijinal tonalitesinde erir ve majör bölümde karşı tonalitelerin gelişmesiyle çok hafif (pianissimo) bitişe ulaşır...

    ...

  • Andreas Scholl

    23.01.2011 - 19:41

    HWV 67 - 'Solomon'

  • ilham kaynağı olmak

    23.01.2011 - 19:34

    Loreena McKennitt - 'Parallel Dreams'

  • mulholland drive / Mulholland Çıkmazı

    22.01.2011 - 21:08

    ...

    Op.44

    ...

    Op.30 'La Princesse Jaune' adlı operası da Opéra-Comique'de fiyaskoyla sonuçlandı; Wagner'in yandaşı suçlamalarından 1873'teki Op.33 La minör Viyolonsel Konçertosu da nasibini aldı... Çocukluğundan beri sağlığı bozuk olan ve 1873 Ekim'inde Fransa'yı terkeden besteci, Cezayir'e yerleşti ve sağlığıyla ilgilendi... Bir mucize gibi iki ayda iyileşerek Samson ve Dalila Operası'nın üçüncü perdesini tamamladı... Fransa'ya döndüğünde, 1873 Aralık'ında 'Phaeton' ve 1875 Ocak'ında 'Danse Macabre' da aynı başarısızlıkla karşılaştı... Bu arada 3 Şubat 1875'te taşra kenti La Catea'da, öğrencisinin 19 yaşındaki kızkardeşi ile evlendiği zaman 40 yaşındaydı (ama iki çocuğunun ölümünden sonra 1881'de eşiyle çıktığı tatilde Camille Saint-Saens kapıdan habersizce çıkıp gidecek, eşini bir daha hiç görmeyecektir) .

    O yıl yazdığı Do minör 4. Piyano Konçertosu 31 Ekim 1875 günkü konserde yine besteci tarafından yorumlanınca Henri Cohen şu eleştiriyi yazar: 'Bay Saint-Saens baş tacı ettiği modern tarzın yanılgılarını tekrarlamıştır.' Aslında konçertonun formu da hiç alışılmış tarzda değildir: Birbirine bağlı iki bölümle onların arkasına gizlenmiş iki ayrı bölmeden oluşur... Bu fasad arkasında klasik senfoni formunun dört bölümü Liszt'in tek bölümlü konçertosunu örnek almış gibidir... Konçertonun birinci bölümünün ilk kısmı ve ikinci bölümün ikinci kısmı varyasyon prensibine bir övgü olarak ele alınır... Ayrıca tüm kısımlar arasında cyclique (dönemsel) uygulamaya göre senfonik bütünlüğün vurgulanması için tematik bağlar gözetilmiştir... Konçerto ayrıca, armoni altına gizlenen kromatizmi, polifonik girişleri, virtüozluk ile senfonik gelişim arasında çok ustalıkla kurulmuş dengesi, piyano ile orkestra arasında görev bölümüyle ve de finalin çok popüler temasıyla ilgi çeker...

    ...

  • sistemi okumak

    21.01.2011 - 20:53

    BACH - Complete Cantates - Ton Koopman...

  • vehmin saltanatı

    21.01.2011 - 20:38

    Olga Nikolayevna Gavrilova (1875 - 1968)

  • ada

    21.01.2011 - 20:19

    Justin Theroux (10.8.1971)

  • yeşim

    20.01.2011 - 22:36

    'Jade' (1995)

    William Friedkin

  • usual suspects / olağan şüpheliler

    20.01.2011 - 20:53

    'Splendor' (1999)

    Gregg Araki

  • acemi balık

    20.01.2011 - 20:43

    Véronique Gens - 'Le papillon et la fleur' (1861)

  • billboard

    20.01.2011 - 20:41

    'Eye of the Devil' (1966)

    J. Lee Thompson

  • show tv

    20.01.2011 - 20:31

    ...

    Deneyimler gösterdi ki, halkın kontrolünü sağlamanın ve sessiz silahın en kolay metodu, bir taraftan halkı disiplinsiz hâle getirmek ve sistemin temel ilkeleri konusunda cahil bırakmak, diğer taraftan da onların zihinlerini karıştırmak, örgütlenmelerini önlemek ve dikkatlerini önemli olmayan konulara çekmektir... Bunu başarmanın yolu:

    1 - Zihinlerini dağıtmak; zihinsel faaliyetlerini sabote etmek; matematik, mantık, sistemin ilkeleri ve ekonomi konusunda onlara düşük kaliteli bir eğitim sunmak ve teknik yaratıcılıklarını köreltmek;

    2 - Duyguları angaje etmek; düşkünlüklerini fiziksel faaliyetlerde ve duygusal konularda yükseltmek;

    a. Merhametsizce duygusal hareket ve saldırılar (zihinsel ve duygusal tecavüz) . Medyada sürekli bir seks, şiddet ve savaş eğilimi sayesinde;

    b. Açlığını çektikleri şeyleri vermek ve gerçek ihtiyaçlarından yoksun bırakmak...

    3. Tarih ve hukuku tekrar yazmak; halkın yaratılan sapıkça şeylerin tesiri altında bırakılarak, düşüncelerini kendi kişisel ihtiyaçlarından uydurma dış önceliklere çevirmek...

    Bunlar, sosyal otomasyon teknolojisi silahlarının farkına varmalarına ve bununla ilgilenmelerine engel olur...

    ...

  • cast

    20.01.2011 - 20:31

    'Constantine' (2005)

    Francis Lawrence

  • neşter

    19.01.2011 - 20:23

    'Twins' (1988)

    Ivan Reitman

  • Sheilla Castro

    19.01.2011 - 20:22

    Italo Svevo (1861 - 1928)

  • usual suspects / olağan şüpheliler

    19.01.2011 - 20:09

    'Essai sur les données immédiates de la conscience' (1889)

  • şehir

    19.01.2011 - 19:55

    ...

    İtalya'nın Bologna kentinde 17. yüzyılın 2. yarısında oluşan ve San Petronio Kilisesi ile 1666'da kurulan Accademia Filarmonica orkestraları gibi 2 büyük kurumun çalışmalarıyla enstrümantal beste türünde, özellikle Trio ve Solo sonat formlarında ve dolayısıyla konçerto formunda gelişmeyi sağlayan Barok stil okulu...

    Bu okulun tanınmış bestecileri arasında, konçertant kısa mesler yanında keman soloları ve trio sonata'lar da yazan M. Cazzati, G.B. Bassani, D. Gabrieli; sonatlarıyla ünlü G.B. Vitali ve birlikte 3 bölümlü keman konçertosu formunun kurucularından G. Torelli, konçerto grosso formunu bulan ve 'Il Bolognese - Bolonyalı' diye tanımlanan A. Corelli gibi ünlüler de yer alır...

    ...

Toplam 3989 mesaj bulundu