Haydn'ın klavyeli çalgı (klavsen, piyano) eşliğinde ses için mi bemol majör tonda bestelediği 'Arianna a Naxos' adlı kantatı en tanınanlardandır... Besteci kendi el yazısıyla notayı 1789 yılı sonunda yayıncısı John Bland'a vermiş ve bu otograf da 1872'de müzayedede satılmıştır... Ayrıca dönemin ünlü kastratı Pacchierotti bu kantatı 1791 başında üne kavuşturmuştur... 'Teseo mio ben...' sözleriyle başlayan kantatta Akdeniz'de yalçın kayalıklı Naksos adasında Teseo'nun terkettiği Arianna'nın ızdırabı canlandırılır... Eserin daha sonra G.A. Schneider tarafından orkestra düzenlemesi de yapılmıştır...
Klasik sonat formunda, çabuk-ağır-çabuk tempolarda düzenlenmiş eserin ilk bölümü 4/4'lük ölçüde başlayan 'Ondine' (Su perisi) , bir su perisinin tüy hafifliğindeki şarkısını yansıtır: Peri, yalnız kalanların suyun derinliğine kadar kendisini izlemelerini ister, ama birden suyun sonsuzluğunda kaybolur... İkinci temada ise, türlü vaatlerle güçlenen bu çağrı, daha da karşı konulmaz biçimde duyurulur... Gerçek yaşamında yalnız bir insan olan Ravel, Ondine'in bu girişinde - o zamana kadar duyulmamış - bir tremolonun uygulanmasının, hem de ppp (en hafif) biçimde ve bu şiirin kuru bir etüd olmasını önleyerek gerçekleştirilmesini ister... Ayrıca şiirin sözlerinin bir program müziği olarak öne çıkmasını da özellikle düşünmeyen Ravel, belirli kurallar da koymuştur... Fakat Ondine'in sonundaki 'Peri biraz gözyaşı göker, kahkahalarla sarsılır ve kaybolur' dizesi gerçekten de bu bölümün sonunda grafik olarak canlandırılmamış mıdır?
Bach, Magnificat'ta belki de en çok bu bölümde sözleri müzikle desteklemeye özen göstermiştir... Aryanın başında yaylı sazlarda duyulan aşağıya doğru inen motif, 'Güçlü kişileri tahtlarından aşağı indirdi' cümlesinin müzikal anlatımı gibidir... Bölümün sonuna doğru ölçü ölçü yükselen tema da, engin yüreklilerin yükseltilmesini vurgular...
rejim
02.03.2011 - 21:51...
Biçare demokrasi,
Karanlıkta körebe.
Parti, bölücü âlet,
Batıdan bize hibe.
...
revolver
02.03.2011 - 20:59Harriet Hosmer - 'Clasped Hands of Robert and Elizabeth Barrett Browning'
içimizdeki hüzün devi
02.03.2011 - 20:50Albinoni - Oboe Concerti - Anthony Camden (The London Virtuosi)
acemi balık
02.03.2011 - 20:49Leo Brouwer - 'Un Dia de Noviembre' (1968)
Sheilla Castro
02.03.2011 - 20:16Francis Bacon (1561 - 1626) 'New Atlantis'
ilham kaynağı olmak
02.03.2011 - 20:02...
Haydn'ın klavyeli çalgı (klavsen, piyano) eşliğinde ses için mi bemol majör tonda bestelediği 'Arianna a Naxos' adlı kantatı en tanınanlardandır... Besteci kendi el yazısıyla notayı 1789 yılı sonunda yayıncısı John Bland'a vermiş ve bu otograf da 1872'de müzayedede satılmıştır... Ayrıca dönemin ünlü kastratı Pacchierotti bu kantatı 1791 başında üne kavuşturmuştur... 'Teseo mio ben...' sözleriyle başlayan kantatta Akdeniz'de yalçın kayalıklı Naksos adasında Teseo'nun terkettiği Arianna'nın ızdırabı canlandırılır... Eserin daha sonra G.A. Schneider tarafından orkestra düzenlemesi de yapılmıştır...
...
kendime not
01.03.2011 - 21:03Margaret Fox - 'The Love Life of Dr. Kane' (1866)
Harf Devrimi
28.02.2011 - 21:06'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' (2004)
Michel Gondry
bahar ayini
28.02.2011 - 20:04Archibald Selwyn (1877, Canada - 1959)
kopya kalpler
28.02.2011 - 20:02...
'Metropolis' (1927)
Fritz Lang
'Never Let Me Go' (2010)
Mark Romanek
...
usual suspects / olağan şüpheliler
27.02.2011 - 20:38Gilda Gray (1901 - 1959) 'The Devil Dancer'
mulholland drive / Mulholland Çıkmazı
27.02.2011 - 20:14Lena Horne - Old Devil Moon...
gizli özne
27.02.2011 - 20:12...
'Suite for Jazz Orchestra No.2' (1938)
'Suite for Variety Orchestra' (1956)
...
şehir
26.02.2011 - 20:01'Belo Horizonte - Bethlehem'
kroyçer sonat
25.02.2011 - 20:12Maya Bond (1931)
içimizdeki hüzün devi
25.02.2011 - 20:04Scarlatti - 'Sonata in G minor K.35' (Chu-Fang Huang)
cast
24.02.2011 - 21:18Timur Bekmambetov (1961)
petruşka
24.02.2011 - 21:14Mustafa Kemal Cengiz (1964)
şiirsel
24.02.2011 - 20:37'My Darling Clementine' (1946)
John Ford
persona
24.02.2011 - 20:25...
Klasik sonat formunda, çabuk-ağır-çabuk tempolarda düzenlenmiş eserin ilk bölümü 4/4'lük ölçüde başlayan 'Ondine' (Su perisi) , bir su perisinin tüy hafifliğindeki şarkısını yansıtır: Peri, yalnız kalanların suyun derinliğine kadar kendisini izlemelerini ister, ama birden suyun sonsuzluğunda kaybolur... İkinci temada ise, türlü vaatlerle güçlenen bu çağrı, daha da karşı konulmaz biçimde duyurulur... Gerçek yaşamında yalnız bir insan olan Ravel, Ondine'in bu girişinde - o zamana kadar duyulmamış - bir tremolonun uygulanmasının, hem de ppp (en hafif) biçimde ve bu şiirin kuru bir etüd olmasını önleyerek gerçekleştirilmesini ister... Ayrıca şiirin sözlerinin bir program müziği olarak öne çıkmasını da özellikle düşünmeyen Ravel, belirli kurallar da koymuştur... Fakat Ondine'in sonundaki 'Peri biraz gözyaşı göker, kahkahalarla sarsılır ve kaybolur' dizesi gerçekten de bu bölümün sonunda grafik olarak canlandırılmamış mıdır?
maziden biri
24.02.2011 - 20:08Denizkızı Eftelya Hanım - Gel ey denizin nazlı kızı nuş-i şarab et...
usual suspects / olağan şüpheliler
22.02.2011 - 20:10George Alan Thomas (1881, İstanbul - 1972)
ilham kaynağı olmak
21.02.2011 - 21:22...
Bach, Magnificat'ta belki de en çok bu bölümde sözleri müzikle desteklemeye özen göstermiştir... Aryanın başında yaylı sazlarda duyulan aşağıya doğru inen motif, 'Güçlü kişileri tahtlarından aşağı indirdi' cümlesinin müzikal anlatımı gibidir... Bölümün sonuna doğru ölçü ölçü yükselen tema da, engin yüreklilerin yükseltilmesini vurgular...
...
kendime not
21.02.2011 - 21:01'ZİHİN KONTROL GRUP'
Toplam 3989 mesaj bulundu