Can Aksin Antoloji.com

  • Habibe Kılıç
    Habibe Kılıç 26.03.2007 - 17:36

    bence çoğu konuda yanlış düşnmekle beraber bunlara mantıklı açıklamalar yapabilen birisi.ama bu açıklamaları kendince yapıyor.şimdi etrafına iyice bakması lazım...özellikle rabıta hakkında çok yanlış düşünüyor.önce şirk kelimesini iyice anlaması lazım ve ne anladığını anlatması...

  • Ceyda
    Ceyda 16.08.2006 - 23:01

    S.A BENCE YANLIŞ VE YANILTICI ŞEYLER DÜŞÜNÜYOR GALİBA HADİS VE AYETLERDEN HABERDAR DEYİL

  • Nur Ejder
    Nur Ejder 11.11.2005 - 08:33

    benimde üzerinde hassasiyetle durduğum konuyu net bir biçimde açıklamışsın.insan sevgisinin abartılmasını her zaman yadırgamışımdır.gerçeklik payı herzaman soru işareti oldu ama kendimce yaptığın yorumu bende tekrarladım.umarım bu tür grupların içinde kendini bilen aşırılığa gitmeyen aklı başında gö ...

Toplam 3 mesaj bulundu

TÜM YAZILANLAR


  • rabıta

    22.05.2005 - 18:30

    rabıta, tam anlamı ile brahmnizmdeki yoga felsefesinin güya islam uygulanmış şeklidir. rabıta, en kısa anlamı ile şirkin ta kendisidir.

  • adıyaman / menzil köyü

    22.05.2005 - 18:29

    Şeyhin resmine rabıta kurmak gibi uygulamalar Şeriatın en ağır yasağı kapsamına girer. Putperestlik böyle başlamıştır. Çünkü rabıtayı bir gönül bağı, bir sevgi bağı şeklinde değil, şu şekilde tarif etmektedirler. 'Rabıta bir müridin, mürşid-i kâmilinin ruhâniyetiyle beraber, suretini kalp gözünün önüne getirerek hayal etmesi ve kalbiyle ondan yardım istemesinden ibarettir.' Allah ile kulun arasında şeyhin ruhaniyeti ne arıyor? Neden şeyh, müritlerinin Allah’ın ayetlerini düşünmelerini değil de kendini düşünmelerini istiyor. Yoksa Allah’ın dinini alet edinerek insanları kendine mi davet ediyor?

    “Şeyh efendi tartışılmaz, şeyh efendi hata yapmaz” deniyor. Hz. Peygamber’in dahi hata yaptığı Kur’an ayetleriyle sabitken, şeyhin hata yapmayacağını söylemenin Kur’an’a açıkça aykırı olacağı şüphesizdir. Cenab-ı Hak Kur’an-ı Kerim’in birçok ayetinde Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin bizim gibi bir insan olduğunu açıkça vurgulamıştır:

    “De ki, «Ben başka değil, sizin gibi bir beşerim. Sizin ilahınızın yalnızca bir tek ilah olduğu bana vahyedilmektedir»” (Kehf 18/110)

    “Peygamberleri onlara demiştir ki; «Biz sizin gibi bir beşerden başkası değiliz ki.” (İbrahim, 14/11)

  • adıyaman / menzil köyü

    22.05.2005 - 18:29

    Bir kimsenin Peygamber Efendimiz tarafından tayin edilmesi söz konusu olamaz. İlk halifeyi dahi tayin etmemiş olan Hz. Peygamber tutup da herhangi bir kimseyi şeyh olarak tayin etmez. Hz. Peygamber bu dünyadan ayrılmış, bize Kur’an-ı Kerim’i ve kendi sünnetini bırakmıştır. Bunlara uyanlar hak yolda, uymayanlar da sapıklıktadır.

Toplam 5 mesaj bulundu

TÜM YAZILANLAR