'Çona' lazcada ışık anlamına geliyor.
'çonaşkimi' lazcada bir iltifattır, 'ışığım' anlamında..
ekleyen laz, belkide bu 'çona'nın değişik bir versiyonudur..
pilemeyirum..
Eski türkçede yazılışı 'emet'..
Değişmiş 'evet' olmuş. Teyid sözü.. Aynen öyle anlamında
bknz.
kılıfına uydurup cevap vermek.
bknz.
silmeme gerek yok. :)
Barış Manço'nun 'lambaya püf de..' şarkısında geçen lambadır.
Eskidir.
Henüz elektiriğin ulaşmadığı yayla evlerinde kullanılmaktadır. Cam fânusun şekli hârikadır. Gazın konduğu şişe siyah ve işlemeli camdır.
Ayrıca eskiden çıkan bir çok yangının müsebbibidir.
'özür' beyân etme..
Ya da beyân edilen özrün ta kendisi.
'mâzur görmek' deyimi de aynı kökenden.
'Özrümü görün, kusurumu kabul ediyorum ve bu kusurumu görmemin beni sizin şerrinizden koruyacağını umûd ediyorum'
anlamında..
son, sonuç..
Bir silsilenin en sonunda yer alan. Fırlatılan bir okun isâbet ettiği nokta.
Arkadan, peşinden gelen şey.
'akabinde' yer alan..
Teminat mektuplarında da yer alır şöyle bir şerh düşer düşülür,
.. herhangi bir uyuşmazlık ve bunun 'akıbet' ve kanuni neticelerini dikkate almaksızın.. vs.
1. Din insan içindir.
2. Dolayısıyla, tüm dini emir ve yasaklar Allah’ın değil, insanın çıkarı içindir.
3. İşte bu yüzden, tüm dini emir ve yasaklar uygulanırken, onu uygulayan insanın bundan elde ettiği çıkarı iyi bilmesi gerekir. Bu çıkarı bilerek emre uymak, insanı “tatmin eder” ve imanı “sorumluluk bilincine” dönüştürür.
4. Bunun için de ilahi mesajı ve buyrukları maksadını gözeterek okumak şarttır. Çünkü Allah amaçsız düzenleme yapmaz, hikmetsiz iş buyurmaz.
Kişilik ve dişilik arasında kadın..
İnsanların önüne çıkaracak bir erdemi, bir kimliği, bir kişiliği bulunmayan bir kadın ille de farkedilmek istiyorsa, insanlara “dişiliğini” gösterecektir; kişiliği yerine dişiliğini. Yani tesettürü emreden Kur’an’ın kadına verdiği açık mesaj şudur: Dişiliğinizle kendinizi görünür kılmak yerine kişiliğinizle/şahsiyetinizle erkek egemen dünyada hak ettiğiniz saygın yeri alın. Onun için tesettür, kadının insan kimliğini teninin önüne koymak demektir.
Tesettür emri, ancak bu yaklaşımla doğru anlaşılabilir. Tesettüre karşı çıkanlar, bilerek veya bilmeyerek kadını kimliksiz ve kişiliksiz yapmak isteyenler, onun teninden haksız kazanç sağlamak isteyen, onu metalaştıran, onu hep edilgen ve zevkine hitap eden bir nesne olarak görmek isteyenlerdir. Neden böyle isterler? Dikkat ederseniz, kadını kimliksiz ve kişiliksiz görmek isteyenlerin hemen hemen tamamına yakını nefsine kul olmuş erkeklerdir. Neden? Çünkü kimliksiz bir kadının bedenini, estetiğini daha çabuk istismar edebilirler, örseleyebilirler, ondan yararlanabilirler. O sebeple kadının örtüsüne yönelik her düşmanlık, farkında olunsun ya da olunmasın, aslında kadının bedenini istismara açmak isteğinden başka bir şey değildir.
Sümerlerdeki başı örten giysinin kullanım amacıyla İslamiyetteki kullanım amacı birbirinden farklıdır. Muazzez İlmiye Çığ kendi kişisel görüşlerini yazmış sümerliler hakkında. Aykırı yorumlar yapmış, sümerlerdeki varolan bazı inançları, âdetleri kullanarak 'bakın semâvi dinlerde varolan bütün emir ve yasaklar sümerlilerde de vardı. o halde bunlar insan ürünüdür' demeye getirmiş ve haddini aşmıştır. Bu bir yorumdur. Bilim değildir.
Halbuki İslami inanca göre de insanlığın başından beri dini öğretiler vardı. Bunu zâten biliyoruz. Kurban Hz. İbrahim'e dayandırılarak anlatılır Kur'anda mesela..
Burada okuduğu bir kitabın etkisiyle din aleyhinde mücâdele vermeye çalışan insanları anlayamıyorum. Ne istiyorlar? Bugün başörtüsüne dil uzatan insanların bir çoğu ya deist ya ateist.. Hem inanmıyorlar hem de yanlış olduğunu ispat etmeye çalışıyorlar. İyi ama inanmıyorsanız bu emirlerin muhatabı siz değilsiniz ki? Neden bu gocunma?
Dinsiz bir toplum mu istiyorsunuz? Tarihte fertler dinsiz olmuştur fakat toplumlar asla dinsiz olmamıştır. İnsanların kişisel sorunlarını dini inkâr etmeye dayandırmalarına şaşırmamak gerekir aslında.. Ama yinede sizin dinsizliğiniz size, bizim dinimiz bizedir.. Lütfen İslam peygamberini ve dahi diğer peygamberleri 'yalancılık' ile ithâm etmeyiniz. Muazzez İlmiye Çığ'dan yaptığınız alıntılarla burada tafra satmayınız. Kendisi saygıdeğer bir bilim adamıdır fakat söyledikleri bilimsel değildir. Yorumdur. Ve bence yanlış yorumlanmış, kötü niyet sarf edilmiştir.
Burada başörtüsü, kurban, cariye, nikah vs. mevzularına alıntılayarak yapılan saldırılar hiç hoş değil. Gerekirse hepsine tek tek cevap verilir ama gerek yoktur. merak eden araştırır..
Zaten 'projeksion' kelimesinin karşılığı olarak türetilmiş.
belkide türkçeye yeni kazandırılan, yeni türetilen kelimeler arasında en isâbetlisidir izdüşüm..
iz ve düşüm..
ışığın düştüğü zaman bıraktığı iz.
Luu aynı zamanda lahananın da ismiymiş.
Ğoberi ise 'çit' anlamına geliyormuş.
Yani ki;
lahanayı görüyorda çiti görmüyor
anlamına gelen lazca bir atasözü imiş.
çoni
25.01.2007 - 19:25'Çona' lazcada ışık anlamına geliyor.
'çonaşkimi' lazcada bir iltifattır, 'ışığım' anlamında..
ekleyen laz, belkide bu 'çona'nın değişik bir versiyonudur..
pilemeyirum..
ilave
25.01.2007 - 19:15'âli' kelimesinin türevi.
'âli' yani yüksek..
'ilâve' ise arttırma, ekleme anlamlarında..
evet
25.01.2007 - 18:35Eski türkçede yazılışı 'emet'..
Değişmiş 'evet' olmuş. Teyid sözü.. Aynen öyle anlamında
bknz.
kılıfına uydurup cevap vermek.
bknz.
silmeme gerek yok. :)
tenha
25.01.2007 - 18:26Farsça'da sadece sıfat olarak kullanılır.
'Yalnız' anlamında..
Issız, sakin yer anlamı Türkçeye has..
mesela 'yalnız kovboy' denmezde 'tenhâ kovboy' denilir..
dünyanın en büyük yalanı
25.01.2007 - 18:00'Manda yuva yapmış söğüt dalına'
türküsünde geçen
'yavrusunu sinek kapmış gördün mü? '
sorusu..
gaz lambası
25.01.2007 - 17:17Barış Manço'nun 'lambaya püf de..' şarkısında geçen lambadır.
Eskidir.
Henüz elektiriğin ulaşmadığı yayla evlerinde kullanılmaktadır. Cam fânusun şekli hârikadır. Gazın konduğu şişe siyah ve işlemeli camdır.
Ayrıca eskiden çıkan bir çok yangının müsebbibidir.
Dam başında pıtırak gel barabar oturak
25.01.2007 - 16:56Hem bu çeşme başı olmasın?
dam başında pıtırağın işi ne?
Çeşme başı pıtırak gelin kızlar oturak..
Dam başında pıtırak gel barabar oturak
25.01.2007 - 16:53Ne oturak ne durak, gel kaçakta kurtulak..
rant
25.01.2007 - 15:33Getireceklerini hesap edip bir şeyleri feda ediyormuş gibi gösterdikten sonra hesap edilen getirilerin gelmesi durumu.
faizm
25.01.2007 - 15:19Yeni nesil ' izm ' lerden biri galiba..
'İzm' olunca daha bir gösterişlimi oluyor ne..
yok böyle bir izm..
bknz.
uydurmayınizm
mazeret
25.01.2007 - 15:15'özür' beyân etme..
Ya da beyân edilen özrün ta kendisi.
'mâzur görmek' deyimi de aynı kökenden.
'Özrümü görün, kusurumu kabul ediyorum ve bu kusurumu görmemin beni sizin şerrinizden koruyacağını umûd ediyorum'
anlamında..
âkıbet
25.01.2007 - 15:10son, sonuç..
Bir silsilenin en sonunda yer alan. Fırlatılan bir okun isâbet ettiği nokta.
Arkadan, peşinden gelen şey.
'akabinde' yer alan..
Teminat mektuplarında da yer alır şöyle bir şerh düşer düşülür,
.. herhangi bir uyuşmazlık ve bunun 'akıbet' ve kanuni neticelerini dikkate almaksızın.. vs.
başörtüsü
25.01.2007 - 11:401. Din insan içindir.
2. Dolayısıyla, tüm dini emir ve yasaklar Allah’ın değil, insanın çıkarı içindir.
3. İşte bu yüzden, tüm dini emir ve yasaklar uygulanırken, onu uygulayan insanın bundan elde ettiği çıkarı iyi bilmesi gerekir. Bu çıkarı bilerek emre uymak, insanı “tatmin eder” ve imanı “sorumluluk bilincine” dönüştürür.
4. Bunun için de ilahi mesajı ve buyrukları maksadını gözeterek okumak şarttır. Çünkü Allah amaçsız düzenleme yapmaz, hikmetsiz iş buyurmaz.
Kişilik ve dişilik arasında kadın..
İnsanların önüne çıkaracak bir erdemi, bir kimliği, bir kişiliği bulunmayan bir kadın ille de farkedilmek istiyorsa, insanlara “dişiliğini” gösterecektir; kişiliği yerine dişiliğini. Yani tesettürü emreden Kur’an’ın kadına verdiği açık mesaj şudur: Dişiliğinizle kendinizi görünür kılmak yerine kişiliğinizle/şahsiyetinizle erkek egemen dünyada hak ettiğiniz saygın yeri alın. Onun için tesettür, kadının insan kimliğini teninin önüne koymak demektir.
Tesettür emri, ancak bu yaklaşımla doğru anlaşılabilir. Tesettüre karşı çıkanlar, bilerek veya bilmeyerek kadını kimliksiz ve kişiliksiz yapmak isteyenler, onun teninden haksız kazanç sağlamak isteyen, onu metalaştıran, onu hep edilgen ve zevkine hitap eden bir nesne olarak görmek isteyenlerdir. Neden böyle isterler? Dikkat ederseniz, kadını kimliksiz ve kişiliksiz görmek isteyenlerin hemen hemen tamamına yakını nefsine kul olmuş erkeklerdir. Neden? Çünkü kimliksiz bir kadının bedenini, estetiğini daha çabuk istismar edebilirler, örseleyebilirler, ondan yararlanabilirler. O sebeple kadının örtüsüne yönelik her düşmanlık, farkında olunsun ya da olunmasın, aslında kadının bedenini istismara açmak isteğinden başka bir şey değildir.
Sami Hocaoğlu
sümerler
25.01.2007 - 11:25Sümerlerdeki başı örten giysinin kullanım amacıyla İslamiyetteki kullanım amacı birbirinden farklıdır. Muazzez İlmiye Çığ kendi kişisel görüşlerini yazmış sümerliler hakkında. Aykırı yorumlar yapmış, sümerlerdeki varolan bazı inançları, âdetleri kullanarak 'bakın semâvi dinlerde varolan bütün emir ve yasaklar sümerlilerde de vardı. o halde bunlar insan ürünüdür' demeye getirmiş ve haddini aşmıştır. Bu bir yorumdur. Bilim değildir.
Halbuki İslami inanca göre de insanlığın başından beri dini öğretiler vardı. Bunu zâten biliyoruz. Kurban Hz. İbrahim'e dayandırılarak anlatılır Kur'anda mesela..
Burada okuduğu bir kitabın etkisiyle din aleyhinde mücâdele vermeye çalışan insanları anlayamıyorum. Ne istiyorlar? Bugün başörtüsüne dil uzatan insanların bir çoğu ya deist ya ateist.. Hem inanmıyorlar hem de yanlış olduğunu ispat etmeye çalışıyorlar. İyi ama inanmıyorsanız bu emirlerin muhatabı siz değilsiniz ki? Neden bu gocunma?
Dinsiz bir toplum mu istiyorsunuz? Tarihte fertler dinsiz olmuştur fakat toplumlar asla dinsiz olmamıştır. İnsanların kişisel sorunlarını dini inkâr etmeye dayandırmalarına şaşırmamak gerekir aslında.. Ama yinede sizin dinsizliğiniz size, bizim dinimiz bizedir.. Lütfen İslam peygamberini ve dahi diğer peygamberleri 'yalancılık' ile ithâm etmeyiniz. Muazzez İlmiye Çığ'dan yaptığınız alıntılarla burada tafra satmayınız. Kendisi saygıdeğer bir bilim adamıdır fakat söyledikleri bilimsel değildir. Yorumdur. Ve bence yanlış yorumlanmış, kötü niyet sarf edilmiştir.
Burada başörtüsü, kurban, cariye, nikah vs. mevzularına alıntılayarak yapılan saldırılar hiç hoş değil. Gerekirse hepsine tek tek cevap verilir ama gerek yoktur. merak eden araştırır..
okumak
24.01.2007 - 22:44Bir de Cemil Meriç'i okuyun; Cemil Meriç'ten okuyun..
http://www.yeryuzunden.de/Seite48.htm
ilginç
24.01.2007 - 19:13Gön:aLpHaE
Dünyada, kayitlara geçmis en ilginç gerçeklesen ölüm; çok ilginç üstelik yakin tarihten.
1996 yili. Bizde oldugu gibi Yunanistan da yaz döneminde orman yanginlariyla bogusuyordu.
Yunanistan itfaiye ekibi büyük bir yangini söndürmüs ama oldukça genis bir alani da kurtaramamislardi.
Yangin sonrasi uzmanlar, yanan alanda arastirma yaparken, gördükleri karsisinda küçük dillerini yutarlar.
Görünen, denizden bir kaç kilometre uzakta ve yüksekte olmasina karsin yanmis bir balikadamdir.
Snorkeli ve zipkini da elindedir üstelik. Sen, balik avlamak için denize dal...
Sonra bir yangin söndürme helikopteri gelip seni çeksin ve yanginin üzerine biraksin...
(Kaynak: www.ntvmsnbc.com)
jann janlıı bise
24.01.2007 - 19:04Absürd.
izdüşüm
24.01.2007 - 18:58Zaten 'projeksion' kelimesinin karşılığı olarak türetilmiş.
belkide türkçeye yeni kazandırılan, yeni türetilen kelimeler arasında en isâbetlisidir izdüşüm..
iz ve düşüm..
ışığın düştüğü zaman bıraktığı iz.
izdüşüm
24.01.2007 - 18:55Projeksiyon.
luu gazin do ğoberi moy vagazin
24.01.2007 - 12:34Luu aynı zamanda lahananın da ismiymiş.
Ğoberi ise 'çit' anlamına geliyormuş.
Yani ki;
lahanayı görüyorda çiti görmüyor
anlamına gelen lazca bir atasözü imiş.
Kaynak: Anne.
TAHKİKİ İMAN
24.01.2007 - 12:21Taklitten kurtulmuş imân.
İmân esasları üzerine kafa yormuş, düşünmüş kişinin imânı.
Hakîkat ve taklit arasındaki imân..
izdüşüm
24.01.2007 - 12:02Gölge.
has
24.01.2007 - 11:59Husus,mahsus,has..
Bir seçilmişlik, tercih edilmişlik, ayırıma tabi tutulup ayıklanmışlık söz konusudur.
sorulması gereken soru
24.01.2007 - 11:53Söylediklerinin kaçta kaçısın?
Toplam 638 mesaj bulundu