Seyfi Karaca Adlı Üyenin Nedir Yazıları - Ant ...

  • tımarhane duvarı

    08.06.2022 - 19:58

  • tımarhane duvarı

    07.06.2022 - 16:25

  • tımarhane duvarı

    07.06.2022 - 16:22

    ..
    FİRE VERiMLi TArUMAR FUAr 2
    ...
    Mühim mertebeden
    Bilmediği yollara plakasını tersinden okuyan ezberin tercümanı olmuş
    Doğum günleri kutlama parametrelerinde harf cilalayıp
    Zirveye zıplayıp tırmanan hecelerden esrarengiz muammalar sökerek
    Ölüm sahasında uğurlama moratoryumlarında
    Devrimci kolajda
    Ülkücü camiada
    Muhafazakar tuhafiyede
    Maçtan önce ziyafetten sonra
    Radikal siportif kantin adabından radyo aktif
    Anca beraber kanca solo, ancak maskulin, zira feminin
    Merasim market ve mutfak proğramlarının ara öğünlerini
    Sövüşen dövüşen kızışan kapışan kadrajlara
    Azdıkça kuduran sabah öğle akşam ve gece nöbetleriyle
    Karma karışık medya furyasında ibre kurcalayıp nabız çalkalayarak
    Nazım Necip yuvarlayıp kafayı çeken efkara kalbi ve uyuşturan dimağa
    Ve dizilerin mafya tipini kahpe repliğini giyim kuşam forsunu
    Köylük yerde
    Kasaba yolunda
    Fabrika şehrinde
    Traş olurken, davetiyesiz iştiraka zil zurna
    Bela ağırlarken,
    Suyun dibine iskelenin ucuna dalganın yüzüne bakarak
    Bilindik tek düzelere rutin
    Ve bilinmez belirsizlikleri saklı gizli alenen ve aşikardan
    Tutuşup nizahlaşıp fitiil fitil savunarak
    Anlık saniyelik sezonluk tesadüfen tedavülün
    Eften püften kostüm poz konfor çalım ve tavır sergilemelerine
    Belediye saraylarından otopark ve küks villa bahçelerine
    Dönüşümlü turlarla Bazım Necip okuma üfleme mecudiyetinden
    Siyasi manevralı türübün tezahürat acantalı
    Sefil ahkamlara tutsak tutanak secere seyir ve seyehat
    Tıklım tıklım kıyı bucak çanaklara dökülüp giden basit merhaleden
    Kentsel kalabalıklara karşı
    kanyak konyak hüplerken yalnıza ayar
    Akabinde cömbür cömaat kollektif umum
    Damardan girip hücrelere yerleşen fiyakalı gösterişli caka alım satımların
    Her çeşit üfürüp uçurucu vasıtasına binerek
    Şiddetini nefretini kinini acındırma kusuntusunu
    Cehalet yozlaşmasını ve mağduriyet edebiyatını
    Arabada uçakta konakta gösterişe açıp koleksiyona sunan
    Dizi ve furya galericiliğinin
    Dozla yahut tozlanmayla çapraz tohumlaşması şırıngalanarak
    İşsiz güçsüz kaygı tasa mutsuzluk geçimsizlik ve endişe yüklü
    Gün çilesi ve gelecek korkusu kederleri içinde boğulmuş
    Karamsarlıklar bilinmezine ana ve ara öğünleriyle birlikte
    Söz keserken
    Nişan bozarken
    Ortam avlarken
    Haşna fişna tavlarken
    Cüzdandan evlilikten boşanırken
    Laf getirip götürürken her şekil ara bozmaya
    Veya çöp çatan mesafesi deşip didiklemeye
    Necip Nazım mezeleri yuvarlayıp meyhanenin içinde
    Baygın köşesinde loş kucağında yahut masasız sandlayasız
    Caddeler sokaklar mehtap mahurluğunda
    İhalesini alır almaz yitik kalabalıklara karışıp kaybolmanın
    Her yollu gezmelere gitme avuntusunu inerken dolmuştan
    Dolanırken çarşıyı pazarlayan girdapta
    Çıkarken tezgah tezgah insan ve dünya yutan meydana
    Hangi koptuğu yerinden kızıl bölük pörçükleriyle başlıyorsa sabah
    Orasından kararıp akşam olan simsiyahlığın
    Tıkanıp dolan hangarlar gibi
    Nasıl dağıldıysa toplanan kır hüzünlerini ve şehir paramparçalanmışlıklarını
    Tek celsede buruşturup poşetleyen
    Hayat bağı, düş bağışıklığı sokaklara yollara ve dillere düşmüş
    Vakkumlu metabolizmanın hızlı servis atölyesini ve aktarma duraklarını
    Yalnızlık yokluk hiçlik basamaklarını birer ikişer
    Kaydı silinmiş seyrüsefere götüren iadeli taahütten
    Alışmış kanıksamış narkozlarla
    Tarifeli faturalı festival geçiş turnikelerinde Nazım Necip yutkunup
    Necip Nazım yuvarlayarak yüklendikçe maddi manevi dibe sarkan
    Dünyaya soğuk, hayata bezgin,sevgiye saygıya sefil
    Akıldan mahrum idraka i yoksul özgürlüğe ve özgüvene yabancı
    İhtaç muhtaca mahkum,
    İradesiz mutsuz toplumsal uçurum

    Seyfi Karaca....Haziran /22

  • tımarhane duvarı

    07.06.2022 - 16:21

    …..
    GALu BELaYA ARGIN SÜRgÜN
    ...
    Hiçkimse ve hiçbirşey kendi öz gerçekliğinde değil
    Börtü böceklerin dahi içgüdüsel refleksle
    Kendine özgün
    Karakterine özgür
    Tabiatına dünyasına doğal, yapmacıksız ve yalansız duyarlılıklarla
    Kendini koruma, soyunu neslini bozulup değişip başkalaşmaksızın
    Koruyup kollayıp sürdürme gayretine odaklı
    Emeği alışkanlığı birikimi tutarlılığı ve titizliği varken
    İradesiz yetkisiz sorgusuz ve yorumsuz
    Aklın fikrin mantığın devre dışı bırakılarak
    Öz benliğinden uzak ve muhaf,
    ilgi çekip beğeni kazanma hücresine zindan
    Devamlı anormal aykırılığa kilitlenip kapatılmışlığın
    Afyonlarını baskılarını ve sapkınlıklarını uyuşarak
    Her türlü çürümüşlüğü beraberinde getiren
    İçinde saklayan,
    Dışında boyanıp soytarı kepazeliğine markalayan
    Sürekli kimliksizliğin araç gereç cihaz cerehat cerrahıyla
    Üzerinde denenmedik kataloğ
    Bıcaklanmadık ustura
    Sınanmadık kimyasallar bırakmaksızın
    Ve hic durmaksızın dönüşüp değişmenin kulu kölesi olmak derdine
    Insan tasarımlayıp
    Sınırsız servet sahipliliğini zıkkımlanmaya dönük
    Tezgah serip enkaz toplaşmaya suc ve haram
    Her doğru her yerde söylenmez terbiyesini uydurup öğreten
    Deyyusluğun kılıfına girip çıkan, moda kundaklı tuzaktan
    Mafyaların
    Bankaların
    Holdinglerin
    Tarikatların
    Mütahitlerin
    En kusursuz en birinci en rakipsiz en baskın en seçkin
    En acımasız en kibirli en kaprisli en göşterişli ve en mükemmellere
    Bellek ve bilinç altı refleksleri dahi
    Börtü böceklerdeki kadar bile kalmayana talan tarumar edilmiş
    Iradeden yoksun, duyumdan viran
    Yalnızlık
    Çaresizlik
    Belirsizlik
    Ve değersizlik kodlayan hormon tohumlarıyla
    Gerilimli sorunlu darmadağınık ve mutsuz insan tipini
    Fokkur fokkur iniltilerle kızıştırıp köpürtüp kaynatarak
    Nazım Necip totemlerinden çozurtular çerezleyip
    Sayısız endüstri karışımlarının tatil manzaralarına model
    Kodlanmış kurgulanmış döl ve döküm kabından
    Ayrıştıran küçümseyen dışlayıcı fermuar listelere tahakküm
    Sıvayıp borsalayan zincirlere dizilip
    Sıralı güdümlü külliyen itaate muhtaç, mecburen mahkum
    Kendi varlığına tiksintiyle yaklaşan esaret dışında kalmamak için
    Özenli düzenli
    Süreli vadeli
    Anlamsız işlevsiz çer çöpe renkli cümbüşlü sayılımına
    Kördüğümünden nereye çekilirse orada sarkıp sallanan
    Mandallanmış sergideki alım satımlara pazar panayır
    Paketleyen naylonların insanından çok daha,
    Kışkırtıcı değerliliği örtüp kapladığı varsayımından
    Herşey ve herkes bir başkasının içinde imaj budalası
    İma hatası
    Simge ahmağı
    imrenti süprüntü görünüş ve göşteriş manyağı
    Canlı yahut ölü dönüm dolaşımlı eşya , değilse insan
    Kim neyin yöresi yanında aksesuar,
    Kim neye okkalı dekor
    Veya şip şirin fermuar ,
    Kapasiteli kapsamlı illaki ve mecburi
    Kafayı bulup, kalbi kaptırıp, dağıtıp bozarak aklı fikri sicili künyeyi
    İlk doğduğu günden
    En sonraki azgın sapkınlık hücresine kadar derhal,
    Hemen,
    Hiç hayata fırsat insana vakit kaybetmeden peşinen
    Kopuk yitik, karışık aykırı ve anormal görünmelere ölüp yiterek
    Kim kimden ilk önce evvelasına
    Kuptan tutup kuyrugundan cekip azdiran kudurtan yarışın
    Galibi gelmeye dayanma sınırının
    Rüsva kepaze pahasına saçın dökün
    Kavgada korkuda kayıtsızlıkta ölçüsüyle tartıp belirleyen cürümün
    Furyada uyuşturucuda inşaatta villada fuhuşta
    Rezidans rezidans hotel motellere muktedir muavin mafyanın,
    Borsanın,
    Bankanın,
    Tarikatların ve siyasetin pezevenklik ettiği
    Yagma yıkımlarla kösnül işler görüp işlemler bitiren
    Modaya murdar mahkum, her model taşıyabilirligin profilini
    Olmuş bitmiş miyim diye ihtiras ihtişamına
    Hırs tamahına
    Üstünlük ve kusursuzluk taslama kapılmışlığına
    Buyuran boyayan düzenleyen dokuyan ve yakıştıran
    Patron tanrılarının kulkurbanıdır...
    Mevzusu çöp, dolaşımı çukur, teminatı fotoroman, maddesi insan
    Görünüşü cinnet gösterimi cehennem kumaşı tabut, hücresi vitrin
    .. ve çerezi çıtırı afyon zıkkım zehrinden,
    Sevgi saygı itibarına topraktan sudan kesik
    Anadan üryan azaplara azat ,
    ve galu belaya argın sürgün hayat

    Seyfi Karaca.. Haziran/22

  • tımarhane duvarı

    05.06.2022 - 16:26

  • tımarhane duvarı

    26.05.2022 - 14:38

  • tımarhane duvarı

    26.05.2022 - 14:36

    Ne Necip Fazil, ne Nazim Hikmet, Ne Sabahattin Ali ne Sezai Karakoc gibiler vesaireler, MONNA ROZA fotografina duygusal platonik serpintiler bosaltip sergilemekle Kürk Mantolu MA-DONNA resmedilmis duvar posterli MARIA PUTTER karikatürüne romantik agitlar ve acilar yosup yerlestirmek,ardardina ve bitmez tükenmez savaslarin ören veranlarindan eli is tutan bir avuc saglikli nufusu tifus kolera verem cicek sitma gibi gibi gibi saymakla bitmeyen yoksulluk hastalik imkansizlik yilginlik yorulmusluk kitlik ve sefaletin kasip kavurdugu at arabalarina kosulmus kagnilarin cekip cevirdigi tirpan yaba orak borac kuru hasir yavan kazan cirasiz külsüz ocak hacetiyle gücten kuvvetten düsmüs tarla tapan irgatliginin acik kasali kaamyonlardan gar kapisina, adresi pusulasiz el yazisindaki otobüsten handan Osmanlinin bütün yikilis ve cöküs süreclerine sebep LIYAKATSiZ-SORUMSUZ kadrolarin tepeden tirnaga tazelenip arinip yenilenmesi icin ve BÜROKRASI suistirmarciliginin soysuz ruhsuz cikar ve ganimet keyfiyetini ortadan kaldirip yeni kurulmus olan TÜRKiYE CUMHURiYETiNi imar ve insa etmek icin bütün yokluk ve kitlik yoksulluguna ragmen devlet imkan destek ve eliyle trenlere binip gittikleri YURT DISI bilgi beceri teknik ilim irfan ögrenimlerini alip getirecekleri yere, ZIL ZURNA fitil gibiligin aksam karanligi yeralti alemciligin paristen berlinden yahut MOSKOVADAN etkilenip HAYALPERESTLiGIN dibine dalarak veya zevk sefa sarhoslugunun kadehinde canaginda yorulup tükenip sizip kalarak, cogu egitimlerini yarida kesip ödeneklerinin son kurusundan sonra egiimlerini yarida kesen; yahut kapildigi siyasi profilin diyeti karsiliginda kadin kizlarla düsüp kalkarak ömrünü orda burda sonlandirip yitiren..kazanilmis Türkiye Cumhuriyeti`ni kendilerine hafif, az, yetersiz, kiymetsiz görüp, calisanlarinin yüzde doksan dokuzu savaslar enkazindan arta kalan ihtiyar topal kadin hasta sayri gazi col cocuk kirsal kesmin ilkel tarimla ve neredeyse fabrika sayisi bir elin iki parmagi bile yapmayan en fazla orta ölcekli körüklerle atölyeciligi gecmeyen tikaniklikta; isci sinifinin devrim hayalini MAYKOVSKILERKEN Nazim Hikmet; Fazil Necip`se degisen asirlarin baskalasmis harita eksen ve cografyalarinin yeryüzü gercekligi ve güncel GÜC olusumlarinin ilgilisi alakalisi ve farkinda bile olmadan, BÜYÜK DOGU hayal perestliginin kendinden sonraki nesillere TARIKAT afyonculugunu asilayip aktaran kendi icindeki topyekün ve tüm yazip yayinladiklari külliyatinda hukuktan üretimden paylasimdan adaletten köyden kasabadan ekimden isciden emekten ücretten tek kelime bahsetmedigi dogu bati bocalamasina halki olmayan hece vezniyle, `agzimdan kafa tasimi kusuyorum, ayaga kalk sakarya ` türü kaldirim ve otel odalarini boyadi süsledi. Sabahattin Ali ve Sezai Karakoc`gillerse ustasina tabi üstadina mürit, ordan burdan derleme toplama ödünc ve emanet akil fikirciligin meshur oldukca kendilerine ILAHi söhretliligin makam merci kitle kütle dergi mecmua ve magazinciliginin sponsorlari BANKALAR en basta gelen, ve ne yazik ki Osmanlidan kalan BÜROKRASI artikligiya yoluna devam etmeye sahipsiz - yalniz birakilan Türkiye Cumhuriyeti`nin yikim parcalarindan kendilerini imar ve iskan ettirdiler. Japonlar ve Ruslar`sa egitim icin gittikleri Bati ilim bilim teknik sanat mimar mühendisligiyle, ülkelerini yarinin bugünlerine kalkindiran kadrolarda sorumluluk alip toplumunun ve insanliklarinin kutsal yükünü yüklenmislerdi. Durum hala hic degismeksizin, ( Bop Esbaskanligi hükmünde savrulup sürüklenerek Yeni Osmanlicilik yagma yikimlari Türkiye güncelindeki kistas ve kiyas ölceginde ) kim hangi mirasi almisssa ordan devri devranini büyütüp sürdürmektedir.

  • tımarhane duvarı

    25.05.2022 - 17:40

  • tımarhane duvarı

    25.05.2022 - 17:38

    Henüz bugüne kadar ITHAL EKONOMiSiYLE bozulup dagilmaya elindeki avcundakini satarak yagma yikimlarin harac mezadi olan MONTAJ ve FASON tüccar tacirliginin hizmet, reklam, ajans, ofis, afis ve atölye mal mülk magandaligi, Serbest Ticaretin uluslararasi tekelciligine bütün isgal kapilarini acip Oniki Eylül ürünü ve `Bizim Oglanlar Iyi Is Becerdi `parolasinin ardinda yatan sendikalasmayi öldürüp hak hukuk kesme dograma darbesini indirerek Yirmidört Ocak Kararlari`la da resmiyete döken BOP ESBASKANLIGI sivillesmesinin ara parantez kacagini GÜMRÜK BIRLIGI ve AVRUPA BiRLiGi ILERLEME RAPORLARI`yla kundaklayip tarumar eden YARI SÖMÜRGELESME silsile sürecler safhasinda, dogru dürüst hayati CALISARAK KAZANANLARIN ekmegi suyu nerden nasil kazandiginin ISCI öyküsü , sanati, sinemasi ve EDEBIYATI bile yoktur halen henüz.. mafya raconu ve siyasi sahtekarlik ahkami keser durur bu yüzden , günü gününden beter getiren ve tüm yatirimini mutsuzluk istikrarsizlik korku kabus lanet siddet gerilim bunalim issizligine ve sefilligine yatirarak sür saltanatini garantiye alan haydut hain ve haramiler.

    Üretmeden sirf tüketiyor; ve lüks tüketiyor ; ve liyakatsiz sorumsuz vicdansiz hukuksuzlugun kaici yerlesik saldirganligini yasal gecerli makbul makul ve münasip diye kücük azinligin cikarini büyük cogunugun sefaletine yediriyor yutturuyor benimsetiyor kutsuyorsa, ne olur sonuc..memurunun amirinin BABALR GiBi ülke devlet millet mahvedip sattigi itibarsizliga canak ve yalakalik mertebesi makamini hizmete sunarak, kendine teslim edilen imza ve mühür ytkisini en bastaki güc ve iktidar sahipleri karakterinde nitelikli dolandiricciligin istismarina kullanip, benzesen ve örtüsen yapidan kendine kaymagi kiyak hissedarlik payi nispetinde bütün kaynaklari ve zenginlikleri geriler tikanir biter cöker yikilir ihtac muhtaca yok olur, istikrara büyüyen nufusu oraninda ilerleyip artmasi gereken ilim bilim sanat kültür egitim onur saglik sipor sanat güvenlik tarim sanayi ve cümle yurdu yuvasiyla inanci güvencesi ve toplumsal dayanismasi yerli yerinde olmayan hayat. Olmayanlarin yeriniyse kendi sahsi cikar ganimetinden baska hicbir önceligi olmayan ruhsuz duyarsizligin bencil bozuk rüsvet yolsuzluk hile dümen dolap dalavere yalan haksiz hukuksuz keyfiyet gösteris zorbalik ve istisam hükümranligi doldurup devralir.
    ( `Tatil Beldeli Kimliksiz Cendereden ` basligi altinda yazdiklarimdan )

  • tımarhane duvarı

    21.05.2022 - 15:04

  • tımarhane duvarı

    21.05.2022 - 15:03

    ….
    ULTRA ROMANTiK
    ……..
    Dizilerin ve sinemmalarin
    Yosma kadinlarina kostak kizlarina hem dul hem sürtük
    Erkeklik taslayip hergelelik eden siddetli gecimsizlik kabadayiliginin
    Mafya özendiren replikleri olmazsa olmaz
    Kahpelikte küstahlikta ne varsa taaa besikteki kundaktan terbiyesi verilmis
    Hirs ihtiras kapris kibir gösteris görgüsüzlügünün
    En ince ayarsizligindan damitma süzme küslük fesatlik fitnelik kizisirip yarisarak
    Akilda fikirde duyguda vicdanda kültürde özgürlükte özgüvende
    Kapildigi ihtisam ve gösteris tamahinin
    Kullandikca kokusmus cürümüs algi yönetimi lekelerine kul kurban
    Gözle görünür yahut görünmez
    Raflarda sahillerde bahcelerde salonlarda kulelerde meydan meydan
    Her koldan tüketim piyasasi sokaklarini disirip toplayip
    Caddelerin kaldirim üstü sunum sergilerine calkalayip süpüren
    Kir pas toz kadarindan bile haysiyeti degerine fakir fukaraligin
    Dekorlandigi binalarin ve esyalasmalarinin yaninda
    Moda ve eglence cöp sepetinden yüksek lisansli kisiliksiz kimliksizlige
    En basta tekstil dekor kostüm kumasindan ultra romantik..
    Sonra siparise uygun hormonlarla mayalanip karisimlanmis
    Söz yazi müzik sanat edebiyat dil ve kültür gibi
    Ulasim iletisim arac gereclerini ayni karisimin icinde tezgah tezgah
    Patron tanrilar kullanim keyfiyetine dokuyup isleyerek
    Carsi bazar sahnesini mozayiklenmis soygun sömürü sanayisi sektörcülügünün
    Ckil taslarindan agac kütüklerine ve süslü boncuklara varincaya kadar
    Bitki örtüsü orman dokusu cicekli dagi caglayanli dersi dalgali denizi
    Canli cnsiz börtü böcek ve ilk bastan en sona
    Allahsiz kitapsizligin kökünde ve ortasinda tüm degerlerini kaybetmis
    Sürekli degisip baskalasmalara mecbur mahkum esir ve muhtac
    Kesim bicimlerin hem yanizligina hem yabancilasmasina
    Insan yapip bozan alim satim tezgahinda markalasmis isimsiz cisimsizligin
    En kifaytsiz ve en cüce rengine pörsüyüp büzülmelere düzeysiz dengesiz
    Herkesin kendisiyle solmus ölmüs bütün ara acikligindaki sogukluga
    Eskimeden atilmasi borclanma batakliginda mutfaktan yatak odasina
    Fiyakali cakali ceset cesitlliligini sürükleyen defileden harac mezat
    Fincandaki telve tortusu bile degil
    Leylegin laklakasi bile degil ne sözde ne samimiyette cay ve caydanlik..
    Delik desik küplere binmis mutsuzluktan mutluluk dilenip devsirmeye
    Moda ve eglence makinalarinin sidikleyip tükürdügü
    Bardaktaki buz sarhoslugu gibidir artik insanlik..

    Seyfi Karaca…….Mayis / 22

  • tımarhane duvarı

    19.05.2022 - 17:33

  • tımarhane duvarı

    19.05.2022 - 17:31

    Bu bakimdan siddetin nefretin pisikopatlik siniri tarif edilemez derecede ve boyutaki ve tecavüz edeni masum makbül mübah göreüp sayan kabule, bütün davranis nbozuklugunu aklina fikrine duygusuna düsüncesine algisina aliskanligina girerek tüm dünyada es zamanli olarak degistirip dönüstüren ve sorgusuz sinirsiz yaygin yerlesik hale piyasalayip pazarlayan Arnold ve Stolone `gillerin RAMBO, ROKY yahut TERMiNATÖR`leri, diger VAMPiR veya HERRY POTTER hokus pokusculuklariyla birlikte artik geri dönüsü olmayan ÖNGÖRÜLENLERi harcayip tükemekten baska hayati olmayan insan kalabaliklarina mutsuz muhtac mecbur MODA`sini modelleyip yan ürünleriyle birlikte tecavüzcüsüne asik, gösterise güce servete paraya tapinan; ve oralardan sergilenip sunulan giyimden aksesuara bütün hal tutum haraketlerini taklit edip kisiliksiz karaktersizligine kopyalayan insan ezdi bozdu darmadagin etti.
    En cok begenen ve ilk uyumlululari arasinda filitresiz yargisiz cekingesiz ve sorgulamasiz, elbette ki dagitilmis ve yazilmis rollerin MODA`dan giyip kusandikca özgür kisiligine veya degerli insanligina kavusacagi köpürtülüp kiskirtilan ; dünya cellatligi merkezlerini kutsayarak MILYARLARCA dolar gise rekoru kiran sergi sunum tezgah sinema seyrinden, erkeklerden daha cok KADIN istatistikleri alt üst etmis. .( bu Türkiye`de deINSAN ANGUTLASTIRMA dizi ve sinemalarinda bire bir aynidir )
    ( `Modelince Insan Makara `basliginda yazdiklarimdan )

  • tımarhane duvarı

    13.05.2022 - 13:35

  • tımarhane duvarı

    13.05.2022 - 13:33


    Sair yazarlarin bircogu tipki bransinda amelelik kalfalik ciraklik yaparak -mesleginde mesafe katedip dereceden ilerleme veya mertebeden yükselme seyir düzeneginin geregini yerine getiren bütün diger dal kol alan saha ve branslarda oldugu gibi – SIRKET yahut HOLDiNG sahibi olmalar benzeri CEVIRMEN veya sanat danismani olarak biyografi cesitlemesi yapip, nesriyatta yapimda yönetimde ortak katkisi bulunan ayar düzen senaryo kurgu elestirmen cesitlemeli icraatlarda bulunurlar. Ilgi duyduklari kendi ilgi alanlarinda derinlik kazanmalari ivmesindeki bu NAZiK durumda tuhaf garip aykiri acaip yakisiksiz ve yadirganacak bir sey yoktur fakat, her derinlik boyutu piyasa arz-talep iliskisine odakli sirketlesme noktasina marketlesip markalasinca, bütün iyi niyetlerle yola cikan aslolanin özünü itibarini degerini ve sayginligini MUTLAK KAZANCIN kesinlikle kaybetmeyip yüksek getiri hirs yaris rekabet ve menfaat dürtüleri ugruna ezer bozar degistirir dönüstürür ve yokeder. Hele de dogal gelisimini icinde yasadigi dünya kosullarina, zamana ve toplumsal ( algi ilgi iletisim aliskanlik vs vs ) karakter gercekligine göre duyup görüp bilip irdeleyip sorgulayip tanimlayamama yoksunlugunu rastladigi veya okudugu baska kaynaklardan dolgulayip aktaran hayalimsilerle veya TERCüME aranjman kokteyl ve SPONSORCULUK ofisciligiyle, bütün uyumsuz olumsuzluklari giydirip kostümleyip vitrinleyen yapay ve yatay mayalama alinti- calintilarinin yerli ve yerlesik hale getirildigi ( özgün, özgür, sahici, samimi, saygin, kalici ve adil paylasmayi önemseyen duyarlilikla emegi üretimi bilgisi algisi iletisimi sorumlulugu deneyimi gelisimi birikimi olamayan ) CARPIK YAPILANMALI gösterisi bol tantanali furyali fiyakali aksesuar endüstrisi ve imrendigini kopyalayip evire cevire toplumuna asilayan sahte sunumlu FUAR sergisinden baska ulasip erisecegi saglikli huzurlu mutlu gvenli ve istikrarli bir dünyasi yoktur. Nitekim ordan kaynaklanip düse kalka devrilip yikilarak varilan BETON markajli ve hücreli sehirlesmelerin nefret siddet talan vurgun tecavüz gerilim bunalim nefret ayrismalar bagimli güdümlülügü; aydin ilerici gerici muhafazakar solcu sagci veya APOLiTiK herkesin ayni bagnaz-yobaz TARiKATLASMALAR bünyesinde soyan sömürenlerin kullanim ihtiyacina göre, kafesledikleri müritlerine asla kurtulus kacis sansi tanimayarak bütün yoksun yoksul tükenmis yilmis yorulmus hayat insanlik ve DÜNYA ZAVALLILIGINI artan sorunlari ve cehaleti kutsayarak uydurulmus KULT ve TOTEM profillerine avunup aldanan; aglatarak veya aglayarak aciya kedere kaygiya endiseye kuskuya felakete sartlanmis uyusmus, MUTSUZLUKLARDN kendine mutluluk payi ve hissesi cikaran ÖLÜ KUNDAKLAYICI ve ÖLÜ YASAM TASIYICISI tekdüze kozmopolitlige degismis dönüsmüs okudugundan gördügünden ve kopyaladigindan sökülmüs kaliplari bire bir montajlayarak, yikim yagma sürekliliginin devir daimini miras edinir.

    Hayatinda degisik zamanlarda degisik yörelerde degisik makam ve mertebelerde kütür sanat edebiyat agirlikli degisik egitim ve cevirmenlik agirlikli meslek icraciliginda bulunan Sabahattin Ali, cevirmenlik ettiginden cümle kurulumu, kelime dizini, anlatim betimlemeleri veya kurgu izahi tasvir yahut icerik tarifi, okuduklarindan BASMA KALIPLARLA ambalajlanip kostümlenmis yatay ve yapay gecisliligin ofis bürosu ve sponsorluk acantasi gibidir. Her ne kadar kurgulayanlarin öyle dileyip istedigi ve kosulladigi rol paylasiminin siyasi kulvarinda polemikli ayrisip catisan aykiri uyusmazlik gibi dursa da, üretmeyen toplumlarin gün öldürüp geleceksizligin bütün mutsuzluk yükünü birlikte paylasip tasimaya sol sosyal kesimi sag milliyetci muhafazakarlikla ayni soyut yapay kurulum ve kurgu odagina mayalayip esitleyip eksenleyerek , Sabahattin Ali`nin de vitrinlendigi TOPLUMSAL GERCEKCiLIK, ortaya koydugu her arz taleppiyasa sirketlesmesinde kendine en ulasilmaz KULT ve TOTEN yeri kapmaya dönük piyasa -Pazar kazancina dönük okuduklarindan veya gördüklerinden yerli ARABESKLIGE basmakaliplar külceleyen sponsorluk is ve gücleridir. Nitekim `ah keske sevenim olsa da aska gününü österse ` ic bunalim ve buhranlariyla kendi hapsinde kivranip ezilirken, ( Ömer oynayan Sabahattin Ali`nin bizzat kendisidir ) masalimsi hikaye bu ya, daha ilk günlerde tanidigi Macide`` yi istanbul sefasi kayiklara bidirerek karsi konulmaz derin ruh burgaclarinirica minnet kayiga attigi kizin üstüne ` benim gibi birinden insan ürker cekinir korkar sen korkmuyor musun ` deprem dalgalari kusup köpürerek, hüngür hickirik aglatincaya kadar veya aglatmadan birakmayip, aglattiktan sonra da sakin gözyaslarini silme, cünkü ayin savkinda sel sümük gözyaslari hic birseye degisilmez mutluluk mirasidir ` diyerek, Icimizdeki Seytan ´in seksen dört ve seksen besinci sayfalarini sürükleyip giden kopyalandigi cok belli sözdizilimlerinde, sadece ezdigi zavalliligi kapip kavrayan arabesk kismi Türkce, dünya klasikcilerinden herhangi birini okuyor gibidir insan. Ordan Türkce`ye cevirme sponsorugundaysa, mutsuzlugu gecim kaynagi bilen bütün zavaliliklarin sorun dert bela artirarak yarinsiz biraktigi bu günümüzün, uyusturanlarini kult ve totem gibi tapinilip neredeyse TANRI ibadetine vazgecimsiz kilindigi, eskisini sürekli güncelleyenlerin ( sözde özgürlük sorumluluk vicdan esitlik hak hukuk yurtseverlik yahut milliyetcilik adina, son tahlilde BOP virüslü hükmün inanc ve kimlik catismalariyla vurgun soygun istismar ihanet isbirlikci ve MEDYA düzenekli afyon bagimliliklariyla defteri dürülmüs, genetigiyle oynanmis, kitabi bozulmus ve hesabi görülmüs kayitsiz ve liyakatsiz toplumsuzlugun, yagma yikim patron tanrilarini koruyup kollamaya özdesmis ve özetlesmis ) dünkü kök ve kaynaklari yatmaktadir.
    ( ` Sabahattin Ali Degirmencesinden ` basligi altinda yazdiklarimdan

  • tımarhane duvarı

    09.05.2022 - 21:00

  • tımarhane duvarı

    09.05.2022 - 20:59

    Nüktesi noktasina anlatimin kivrimlari dolanimlari kurgusu izahi aciklamasi betimlemesi fikri öznesi yüklemi yapisi ögeleriyle Dosteyevski öykünmesidir. Yeraltindan Notlar`a benzer kendi kendine konusur diyalogundan, bütün hayati boslukta sallanan ve kendini anlamsiz degersiz yetersiz iradesiz sakli kaliplar altinda sonsuz bozgun ve bogusmalarin esir aldigi yerde bulan birinin, kitaplar arasinda satirlar icinde kaybolduguna bir cikis ve kurtulus yolunun olacaksa eger mutlaka kadin denen varligin hayatina girmesiyle mümkün olabilecegini, bu yoksunlukta da adeta hayalinden gecirdigi kadinlari haz bulanikliginda sekillendirip canlandirirken iyiden iyiye tecavüzcülük etmektedir. Bu bogumda günden güne derinlesen siddetiyle kendi kendisiyle hesaplasirken, birden bire disari attigi sokagin ortasinda carpistigi kadin ( rastlanti eseridir her kurgusu ve aninda yildirim aski yasanir Sabahattin Ali öykü ve romanlarinda aslinda neredeyse bütün teklif ettigi kadinlardan reddedilmistir bu yüzden hayatinin en önemli eksik kalan yasanmamisliklar arasindadir, kadin ve ask konusu ) evin yakinlarda bir yerde mi diye sorarak kitaplarla dolu odada kucaklayip sarilmak istedigi müsterisi oldugu kadin aglayip sizlayan isteksizlikle soguk ve ilgisiz davraninca, öfkeye kapilip en agir ezici itici asagilayici ve kücültücü laflarla bagirip cagiran adam ( öyküde muhtemel kendi yasanmisligini alatan Sabahattin Ali ) acimasizligin en zirve yerinde hic bir tepki vermeden yenilmis örselenmis dagilmis paramparca olmus kadiniin en cok on alti yasinda cocuklugunu henüz bitirmis biri oldugunu dumanli ve öfkeli afayi soguttuktan sonra görür , bu sefer türk sinemasinin cokca isledigi acima ilgi ve yakinlik duygusu cosar köpürür, bu sefer de kendini lanetleyen yaratigin teki oldugunun altini üstünü cizerek, avutulmaya muhtac bebek gibi tükrügünde bogarak delik desik ettigi kizi bagrina basip , ikincisi olmayacak olan yeniden görüsmelere ebediyyen vedalasirlar.

    Son söz olarak neredeyse bütün roman öykü- ve hatta yer yer siirlerinde – sonu ölüm ve hüsranla biter, yasadigi calkantili, kaygan, zeminsiz hic bir yere ait olmayan ve herseyin tezati hayatindan olumlu cikarimlar yapamamanin etkisinden bir türlü kurtulamayarak; ille bir siyasi marka tasima zorunlulugunun kominizm propagandacisi etiketiyle yaftalandigi kalibta kiskivrak dönüp dolasarak, yazdigi roman ve öyküler gibi de ne yazik ki ölümle sonlandi , hatirasina saygiyla sabahattin Ali`nin.
    ( Sabahattin Ali Degirmencesinden basligi altinda yazdiklarimdir )

  • tımarhane duvarı

    20.04.2022 - 14:24

  • tımarhane duvarı

    20.04.2022 - 14:22

    ……
    SABREYLEMSiLiK 2
    ……
    Noksansiz bilgi kirliligiyle, deneyimsiz birikimsiz kendi katilimciligini devre disi birakan ekip takim veya kadro kusatmalarinin disinda kalmama korkusu ve mecburiyetiyle zorlayan sartlarin en etkin ve yetkin YAPAY ZEKALISI mertebesine yetistirilip konuslandirilmis olmak, sürekli icöplük yiginagi artiran sonsuz sinirsiz tüketim bagimliligi ihtiyacini tasimak, karsilamak, katlanmak, ödesmek ve tüketmekle icinden cikilmaz sorunlarin soygun sömürü dolasim sistemini doyurup besleyen ölüyü canlandirir insan.

    Gün baslamadan biter orda. Mevsim gelmeden gecer, dügün sevmeden taki merasimine gecer, veya sevdigini sanarak herkesin var da benim niye ciktigim olmasin esigini ucurumlara bölerek kim kimden önce kimin ayagina ilk basacaga ezberden `kinayi yak anne ` cala cigira üc dörtlük ritim dansin agidina sallana kivrana, evrak evetler, evlenir evlenmez de aile ici siddetin birbirini yedirip bogdurdugu kavga nizah gürültü gecimsizliginden her dakka her saniye sag cikan olursa eger, bosanmaya gün sayar…

    Dünya ayni insan tek tipliligi kör kurak cöl kütük kisir ve kabiz noktasinda saplanir kalir orda. Yol hic bir yolculugu özgür iradesiyle, arzusu istegi vicdani akli inanci güvenci bilgisi bellegi bilinci dahilinde ulasimini erisimini saglayamaz. Hic bir yere gitmeden tükenir yasama sevincini icsellestiremememis yitik ve kayip insan mevzuat. Her nereye giderse gitsin, özgürlükten ve öz güvenden yoksun inanci iradesi ilgisi algisi güvenci itibari akli fikri ahlaki sorumlulugu asli gercekligine büyüyüp gelismemis ve özgün degerini katamadigi yasam boslugunun dengesiz ve anlamsizligina tikanip bogularak, tüketim piyasasi cöplügünden dolgulanmis kisilik bozuklugunun cekip cevirdigi hayatini zora sokup sarpaya sardiran sürüklenislerin kulu kölesi olur ve biter insan.

    Her nereye gider durur kalir yürür bozulur dagilir isler dogar yapisir sökülür takilir barinirsa barinsin, beslendigi bagimliliklardan ibaret olan „ siz sakin yerinizden yorulmayin biz herseyi bina girisine kadar kargolar paketleriz „ sürgünlügü yalnizligi ve yabancililigi hic bitmeyen TURISTiK madde mamülü gibi aksesuar seylere imrenir aldanir kanar inanir güvenir harcanir, harcandikca da sigortalar holdingler tarikatlar refeciler mütahitler memurlar amirler bankalar borsalar medyalar reklamcilar pazarcilar her maddeden ve her mamülden MAFYALASMIS tüketim bagmliligi piyasasinin ÜST DÜZEY ZÜMRESINDEN insan ve toplum tipi yapip bozmanin kulu kölesi buyruguna göre öyle ya da böyle ama karsi konulmaz itaatlilikle mutlaka, orda sekillenip vaziyet almayi kaniksar kutsar alisir ve uyusur herkes.

    Yillar yasanmadan eskir cürür orda. Varsil yoksul arasindaki kalici ve kapanmaz makas araligi carpikligi ve celiskilerini, tüm toplum hayatina ve insanlik temel degerleri yerine harci karilarak mayasi yogrulan haksizlik kayirmacilik adaletsizlik eskiyalik zorbalik ahlaksizlik vicdansizlik görgüsüzlük cirkeflik rezillik doyumsuzluk liyakatsizlik serefsizlik duyarsizlik sorumsuzluk onursuzluk bencillik bagnazlik kisiliksizlik ve karaktersizlik cöp ve zibilleriyle dönüp dolasan basina buyruk hayatin, yapan üzen ezen yoran ve kurgulayanlar keyfiyetini doyurup kandirmaya insan ömrünün ve dünya imkanlarinin yetmedigi sorun sarmalinda karsilikli DEGERSIZLIGE cöker cürür ve kacinilmaz sonu sürükleyip getirerek YIKILIR hersey.

    Güven, HAK ve SORUMLULUK meselesidir cünkü INANCIN diregini ve temelini hayatta tutan . Bütün Karsilikli GÜVEN meselesinin de temel diregi SAYGINLIK ilkesi ve ADALET duyarliligidir. Sadece rekor derecesi yüksek basari yahut getirileri gözeterek, inancini güvencesini hak hukuk bilgi beceri kültür dil sanat ilim sevgi saygi emek onur vicdan cesitliligiyle deneyimleyip kazanmamis olan PARAYA endeksli söhret ünvan servet mülk ihtisam tantana gösteris caka fiyaka alcakligi ve düskünlügü, hizina yoluna ve hedefine yetismeye yirtinip kuduran urulu düzen bagimliliklarina sürekli yeni ihtiyac güdümü ve doyumsuz bagimliliklar dürtüsü kirbaclayip kamcilayarak, insan degerini ve yasam kalitesini sifira siler.

    Böylece hic sorgulayamadigi ve sürekli kaygan yasam zeminlerinde KAYPAK insan tektipini mutsuzluk sevgisizlik yalnizlik yoksulluk caresizlik korku kaygi kavga kargasa ve cehaletleriyle anlamsiz degersiz döngülerin tutsak mahkumlugunu harcayip tükendigi, BUYURUCU azinligin kulu kölesi olmaya mecbur birakilan kederini cilesini kötülügünü tacizini yagmasini talanini zorbaligini vurgununu sömürüsünü en agir yasam kosullarinda sürekli SABIRLA SINANARAK, var olan hem güvenini hem de INANCINI yitirip kaybeder insan. Din diyen haydut haramiler sayesinde dinden imandan, kimlik aidiyet kültür ve kisilik diyen sahtekar ve istismarcilar sayesindeyse urundan kökünden soguyup uzaklasir toplumsal bozgun.

    Din yerine dinsizlik, saygi sevgi yerine kin nefret ve kötülük, istikrar yerine siddet gerilim bunalim ve talan tarumar, egitim yerine korku karanlik ve cahillik, ilim bilim sanat kültür yerine kokusmus bitmis cürümüs afyon artirimi imrenti ve yozlasmislik, sorumluluk yükümlülük yerine kosulsuz itaatkarliga sorgusuz sualsiz baglilik, huzur irade dirayet söz sohbet dayanisma katilim paylasim mutlululugu yerine ayrisma kuruplasma ve kindarlik, devlet yerine devletsizlik, hak yerine haksizlik, onur haysiyet yerine mafyalasmis ihanet ve istismar hükümranligi hakim olur böylece heryere herkese ve heryere.

    Tekerler üzerinde döner, yagmanin talanin vurgunun sömürünün carkini cevirdigi e insanligini yorup öldürdügü haksiz huuksuzluga tutsak, kalitesi düsük, kargasasi endisesi huzursuzlugu ve mutsuzlugu haddinden cok gününe ögününe taksitleyip borcuna yasayan kargasa. Sadece fabrika veya HORMON atölyeleri cikisinin ana maddesini degil, tüm yedek parcalarini, tamirini, bulasigini kirini cöplügünü dahil, sigortasini ödemedikce herkesi sistem disina iten ; ve sistem disina itilmemek icin YASAM KOCU endüstrisinin de fiyatini faturasini kefen parasi karsiligiyla ödesen, -tavsiyede daima dogal yasayin ve dogadan beslenin büyütün insanliginizi receteli ucuz ve kolay hazir paket bilgilendirmelerinin servis ve sektör ajandasindan – tabiatin ve doganin dahil hicbir özgün hayatinin kalmadigi zehir zikkimlarda tekerlerin üzerinden hayatin hic bir yerine dokunmadan evden cikip isaretlenmis cadde sokak carsi kiyi iskele fabrika ofis galeri limanlara sarj edip eve dönen; ve oradaki cesette KISIR DÖNGÜ pazar ve borsasini bulan; hayatini harcayip tüketmekle esir ve tutsaktir artik inancini güvencesini yitirip yalniza ve yabancilasmaya ölüp giden insanlik.

    Oysa topraktanuzklasali yarim asir bile gecmediydi ki, TOPRAK, yollarin baglarin daglarin evlerin bile ordan yapilip karilip sivanip yalan dünyanin güzel bahceleriydi ki, insan, özgürlük ilgi akil vicdan inanc bilinc bellek birikim tedarik itibar dayanisma saygi sevgi idrak gibi hicbir degerinden yoksul ve yoksun kalmaksizin, tertemiz havasi suyu ekmegi ocagi odasi bucagiyla, birbirinin hatirli gönüllü yakinliginin kabulünü yürek sicakliginda pisip kavrulan sohbete özeyip imar ederek, toplum katindaki genisligin zengin kaynagindan dinleyip konusan, hicbirseyin ne ötekisiydi ne ayri gayri muhtaci. Herseyini kendi emegi iradesi bilgisi becerisiyle- AKLIN INANCINI hayatin güvencsini ve yasamin SANATINI icra eden- dirligi ve istikrari yorar güderdi. Cünkü damarina zerre kadar kimyasiyla oynanmis zehir zikkim ilisip sizmayan, TOPRAKTANDIR hersey ve toprak; ölülerin bile ebedi istirahat yurdu, yasayanlarinsa öz ve ana vataniydi. Simdiyse pilastikten posetten ekmegini suyunu, karsiliginda siddetli gecimsizlik üretip cogaltan hastalikli sorunlu ve kalitesi hektikli kitlik kiranlara düsük, sevgisiz haksiz hukuksuz inancsiz itibaarsiz hayatinin tüm degerlerinden cigerleri söküle söküle ödesen eziyete mahsus „ siz sakin ola yerinizen kimildamayin, biz sizi sigortasindan ancak ölünce yararlanacaginiz hali hazirliliga paketler kargoyla mezariniza tasiriz „ eylem ve söylemli bitmis tükenmisligini yutkunup sindirmekte insanlik.

    Sorumluluk yükümlülügü üstlenme ve Sorgulayabilirlik iradesi gösterme duyarliligi, cesaretin yordugu ve bilginin destekledigi üretkenlikle, saygin tutarli deneyimli birikimli onurlu istikrarli dengeli mantikli egitimli huzurlu liyakatli imtiyazsiz kayirmasiz torpilsiz hilesiz önyargisiz hak ve hukukun üstünlügünü esas bilen, kasittan hasetten fesattan uzak ve paylasma sevincini önemseyen KARSILIKLI GÜVENMEYi dogurur besler ve büyütür. Toplum topraginda karsilikli Güven duygusuyla dogan beslenen büyüyen hersey, gidasindan iletisim iliskilerine varincaya kadar köklü dirlikli degerli saglikli samimi ve saglam temelli sosyal yapilanmayi örer ve örgütler. Güvencesi ve ÖZGÜVENi olan cesaretin yükümlülügü ve sorumlulugu dengesindense, hem kisiligi karakteri sahsina özgün itibarin ve insanliginda istismara yer vermeyen INANCIN yasam döngüsünü cekip ceviren her alanda SOSYLOJiK OLGUNLASMANIN irade yetkisi zengilnlesip gelisir.

    Aksi takdirde, yani yalana yanlisa talana vurguna soyguna ihanete sahsi cikarciligini önceleyen söhret servet mal mülk saltanat düskünlügünün diledigi keyfiyetin istismar ve tecavüz ettigi bütün toplumsal degerleri yikip yagmalarken duymaz bilmez görmezden gelip SANA INANMIYORUM diyebilmenin- asli INANCINI görsel ve sekilsel kostümlerin modalayip modelledigi, hak sorumluluk elestiri ve yükümlülük baglaminda inancin ve güvencin hic bir TASIYICI iceriyle ilgisi alakasi olmayan sahtekarliga dair- özgün iradesini tanikligini duyarliligini sahitligini samimiyetini tavrini ve cesaretini göstermekle asli degerini bulan Karsilikli Güven hassasiyetini yerinde irdeleyip sorgulayan inceligin ilmi sanatidir. Yani yolunda gitmeyen sorumluluk yetki ve sahibine `senin yalan dolan sahtekarligina inanmiyorum istismarcinin önde gideni ve en düsük capta kisiliksiz karaktersiz sahtekarin tekisin ` diyebilmek de gercek INANCIN ez ve özcümlesidir. Bunu böyle ögretmeyen bütün din tüccarligi veya ideoloji borsasi, kurgulu örgülü plavrasina inandirdikca cok kazanmayi herseyin üstünde tutarak toplumsal hayati bütün degerleriyle sahsi cikarina yagmalayip yikmanin soygun sömürü odagina kapilmis ve kilitlenmis haydut haramiler güruhudur. Ve orda Elit Azinliga tabi, topraktan ormandan yoldan irmaktan dereden gökten denizden bostandan bagdan sevgiden saygidan sudan havadan onurdan bilgiden cesaretten yetkiden kovulmus carpik yapilasma sehirlerine esir ve sürgün, bütün yasamsal ihtiyaclari ÖLÜ HAYATIN kargoda tüketim bagimliligina sür piyasalanmis insan yiginakli kalabaliklarini sürekli ve hic bitmeyen dert bela siddet nefret kusku kaygi endise karamsarlik gerilim bozgun huzursuzluk ve mutsuzluklariyla döner dolasir, soygun sömürülere SAHTEKARLIGINA INANMIYORUM cesaretini gösteremeyerek, alismis kaniksanmis insansiz arac gerece benzeyen hayat. Türkiye gibi BOP ana karargahina ve SICAK PARA isgal borsasina babalar gibi ülke devlet millet varlik ve degerlerini satarak övünen ihanetiyle, „ bizi oluktan delikten süpürmeyin, dilediginiz siparise istediginiz miktar ve vadede limitsiz kullanin „ rica minneine dayali döseliligin müracaatina bas vurarak , elalemin gelin güvey uzuv ve aksamlariyla gerdege girmek gibi bir seydi, tohumlayan hayattansa ihanetin sinirsiz sorgusuz yagma yikim tesekkülü ve tenzilati cöktü cöreklendi dünden bugüne, bugündense „ ati serveti mülkü inanci itibari, türbansiz cüppesiz takkesiz inancimizi ilmimizi insanligimizi yasayamiyoruz sekline giyinip bürünen din ahlak ve ideloji tüccarligi BOP BORSASI sekil suret ve sahtekarligiyla, kapip kacan üsküdari istanbulu toptan ülkeyi ve toyekün toplumu ele güne muhtac mahrum ve mahrum kilan peskeste „ liradan alti sifir silerek ardi arkasi kesilmeyen köklü iflasin dükkan sahibi yapildiydi.

    Türbansiz cüppesiz takkesiz inancimizi ve insanligimizi yasayamiyoruz dediler, her CUMA ibadet gün ve yerlerinde Türkiye Cumhuriyeti`ni BOP plan ve projelerinin yagma yikimina sürükleyen Oniki Eylül cunta darbesinden cogaltilmis ÖZAL sosyetesi Serbest Piyasa gecisli Ocak Kararlari`na, Ciller Gümrük Birligi`ne, Dervis Kemal Duyunu Umumiye Bankerciligi`ne, Avrupa Birligi Ilerleme Raporlari`na devir eslim edilmis silsilelerle geri dönüssüz Kanun Hükmünde Kararnameciligin derinlik ve boyut artiran kurulmus düzenlenmis uygun TOPLUM TiPi`ni yaratma yolunda iradesini sorgulamasini kaybetmis yozlasmaya gösterise kibire yoksulluga mutsuzluga yokluga korkuya cehalete mahrum bagimli ve muhtac aliskanliklarin vitrin sosyetikligini ve zorunlu kabulünü meydan edip mitinge dönüstürdüler.

    Bu yüzden bu günlerde artik TÜRBAN TAKKE kostümlerinden ibaretliligi bütün deger inanc güven ilgi egitim ahlak sanat bilim saygi sevgi onur özgürlük vicdan akil fikir irade cesaret üretim paylasim haric ve yoksunu fiyaka alim satim itibarina sayip, ölüsü dahi hazir KARGOLANMIS özel tezgahtan tüketen küresel PATRONTANRILAR yapilandirmali ; ve YERLI ISBIRLIKCiLIGIN servet saltanat saray görgüsüzlük gösterisliligi ihanet ve SAHTEKARLIK hisse payi ugruna, ayni bozguna herkesi birbirinin ayri gayriligini kopyalayip güttügü korku kaygi kusku süphe siddet taciz nefret kopus cöküs cürüme dagilma bozulma tecavüz yozlasma yagma yikim dirliksizlik gecimsizlik imrendirip dönüstüren, haktan hukuktan kayitsiz ilgisiz fikrini aklini inancini güvencini yitirmis degerler arasinda ilk siraya koyan, BOP PODYUMUNDA evlendikce birbirinden uzaklasip bosanan ve ne bayram ne seyran hicbir ortak sevincin gercek anlam icerikli dengede karsiliginin kalmadigi, FIRAVUN sofralarinda yagma yikim acilimlarina eksiksiz devam eden, yarattigi bütün sorunlarin sucunu sabikasini asla kendi üstüne kondurmayan; ve kaybettigi her secimi kazandim sayan muhalefet sultasinin ortak ittifakiyla ( yüksek milletvekili maasina ve dört yillik yan gelip yatmadan sonra benzer kaymagi kiyakligin ücretli etiketli yüksek avantasina kendini emekli ettirten ) dünü bugune bugünü yarinina degisen dönüsen eylemi söylemli BOP KANKASI kisilik ve karakter kaypakligiyla ve ANTiKA biriktirme merakina, ekonomik siyasi sosyal kültürel her alandaki cöküs yagma yikim iflasini, yeni dertler meselelerle ÖRTBASA baskilayip ( suriye mülteci meselesi örneginde oldugu gibi ) Pekaka ve Fethulmetal kontenjanindan evamliliga diri etkin yatkin uyumlu ayarli kurgulu ve canli tutup, secim sandikli hileden dubaradan sürsaltanatinin devami dümenine arac gerec bakmaktalar.

    Ister mübarek ister milli kendi yalniz yitik yabancilasmasini zor tasiyan, hic bir ilgiye iletisime inanci gücü azmi dirayeti paylasimi katlanmasi kabulü cesareti bilgisi bilinci güvenci ilgisi kalmamis tüketim rafinin tutsak profilli denetim gözetimiyle, yazilmis dogum ölümleri kendine vakti zamani olmayan ve imrendigi PILASTIK CERRAHiLERDEN tutum tavir surat yüz boy beden kostüm ecir kahir faturalarini ödesmekle cebellesen , yapay sahte soyut akil zeka aliskanlik ve bagimlilik iltihap ve irinlerinin dolum bosalimini sürünen ve sürüklenen, paradan alti sifirli halinde mutunda bile degildir artik, her buyuran keyfiyetin talanindan ve tarumarindan dogumla ölümarasina daralmis bogulmus gömülmüs kalmis, öznesi yüklemi robot gecisli gün ve gündem.

    Seyfi Karaca……Nisan / 22

  • tımarhane duvarı

    17.04.2022 - 21:06

  • tımarhane duvarı

    17.04.2022 - 21:04

    INANC…
    Yanlisa vurguna bozguna soyguna zulüme zalime özüyle sözünün bir olmadigi bütün celiskili defolu kuskulu güvenilmez deyyus dessas olduguna taniklik eden insanin, toplumsal degerler kistasinda akil fikir mantik bilgi birikim deneyip sorumluluk vicdan duygu düsüncelerle ölcüp tartip yorduktan sonra ORTAK YASAMIN besleyip büyüttügü özgür iradeyle tepkisini ortaya koyarak, sahtekarligin dayattigi ve istismar ettigi yalana yanlisa talana vurguna bozguna… INANMAMAK da itirazini tepkisini askintiya ugratmaksizin ortaya karsi duruslu tavir ve kararllik sergilemek de, toplumsal pusulanin hem inanci hem de ibadeti degerindeki olan dogru göstergesidir.
    ( `Sabreylemsilik `baslikli yazdiklarimdan )

  • tımarhane duvarı

    12.04.2022 - 16:31

  • tımarhane duvarı

    12.04.2022 - 16:30

    Mesela Bir dünkü Siirden Bir bugünkü Filimden :
    „ Istanbulu dinliyorum gözlerim kapali / Bir kus cirpiniyor eteklerinde / Alnin sicak mi degil mi biliyorum / Dudaklarin islak mi degil mi biliyorum / Beyaz bir ay doguyor fistiklarin arasindann/ Kalbimin vurusundan anliyorum / istanbulu dinliyorum..“ derken ORHAN Veli, ayni yol iz tutku duyum sanat inceliginin rromanini yazan Sait Faik Abasiyanik`la sürdürülebilir bir hayatin dilini damarini yerli yerinde duyuyor görüyor yeriyor ve takdir ediyordu. Hic kimse digerinin yok ve uzaginda da olsa, „ alnin sicak mi degilmi, kalbimin vuruslarindan anliyorum „ diyen sevgi sayginin onurunda aklinda fikrinde ve hürmetindeydi canli cansiz hersey. Sag ve salimdi de ordaki Istanbul denen dünya.

    Fakat `oldukca gercegine yakin insan avlamak veya dünya yalkalamak ` adina namina söhretine ve sanal medyatikligine güncellemelik ; zamanin tüm sorunlarini acmazlarini celiskilerini sürdürülemez bataklikta kaynastirip buharlastirmaya dair elinde ve cüzdaninda nesi varsa seferber eden PIYASA ve GISE bagimlisi sektörlesmelerin Filmlerinde birinde, `Bütün Saadetler Mümkündür ` metrajlariyla atak yaptirip zaman ayarli hizdan DEPAR yaptirtan Semih Kaplanoglu, her yapimin elbette iletip duyurmak istedigi bir ANA FikiR maddesi oldugu noktasini özetlerken :
    „Ne yani kitap götürüp de burdan kendini okumaya mi kapatacaksin, cik gez dolas hayatini yasa ve tüm okuduklarini sil, bildiklerini unut, ilim bir nokta cahillerse onu artirir yayar, ayakli kütüphane olup da ne yapacaksin ki, olsa olsa cehaleti hic olmadigi yere sürükleyip bulastiracaksin ( Hz Ali alintisini maddeye malzeme yaparak ) „ doldurusa getirdigi bileti kesik salonlara kendi yoksunlugunu asilayip aktarmakta..ki orada bir yerde ne dünya ne alem ne insan ne de Istanbul, talanin tarumarin fosptik cukuru ve Rantiye santiyesinin haramina viran olmus durumda.

    Bu sebeple herkes herkese ayri gayriligi kutsayan yolsuz hirsiz haydut haramisi bol miktardaki, yitik küs dargin kapali uzak birbiriyle hic bir yakinligi ve tanidikligi kalmamis, ortak yasam degerleri talan ve tarumara teslim, kayiplariyla cökmüs cöreklenmisleri kendine TANRI bilerek, ICGÜDÜSEL güdümlü ve bagimliligin ilgisiz kayitsiz cöl ve kuraklarda sürünen matrak maskarasina dönüsür insanina özdes tüm hayat.
    ( Asayis Bozgun Behemal basliginda yazdiklarimdan )

  • tımarhane duvarı

    05.04.2022 - 16:18

Toplam 319 mesaj bulundu