DEİST anlayış şunu ifade eder:Tanrı evreni yaratmıştır ve kendi köşesine çekilmiştir,Tanrı müdahelesi söz konusu değildir.TEİST anlayışın tersi bir ifadeye tekabül eder.ÇÜNKÜ TEİST anlayışta Tanrı evreni yaratır ve müdahele eder,herşey Yaratıcı'nın idaresi altındadır
İBN SİNA'NIN VARLIK HİYERARŞİSİNDE AKIL,akıllılar olarak en üst aşamayı ifade eder.Bu da insana tekabül eder.Diğer aşamalar iniş sürecinde hayvanlar,bitkiler,cansız varlıklardır.Bu aşamadaki varlıkların YETİLERİNİ zaten kendinde barındıran insana artı olarak akıl yetisi verilmiştir.Farkımız; aklımız ve eylemlerimizi bu yönde şekillendirmemizdir.AKLI BAŞINDA (İNSAN) DEMEK İSE ZATEN KENDİSİNE 'HAZIR' OLARAK SUNULMUŞ AKLINI DOĞRU EYLEMLERE DÖNÜŞTÜREN,DÜŞÜNEN,MUHAKEME EDEN AKTİF İNSANDIR.İBN SİNANIN HAYY KARAKTERİ BUNA İYİ BİR ÖRNEKTİR.
deist
21.08.2007 - 00:37DEİST anlayış şunu ifade eder:Tanrı evreni yaratmıştır ve kendi köşesine çekilmiştir,Tanrı müdahelesi söz konusu değildir.TEİST anlayışın tersi bir ifadeye tekabül eder.ÇÜNKÜ TEİST anlayışta Tanrı evreni yaratır ve müdahele eder,herşey Yaratıcı'nın idaresi altındadır
hayat
17.08.2007 - 19:34HAYAT kısa bir cümle ÖLÜM de onun üç noktası...
aklı başında
17.08.2007 - 13:07İBN SİNA'NIN VARLIK HİYERARŞİSİNDE AKIL,akıllılar olarak en üst aşamayı ifade eder.Bu da insana tekabül eder.Diğer aşamalar iniş sürecinde hayvanlar,bitkiler,cansız varlıklardır.Bu aşamadaki varlıkların YETİLERİNİ zaten kendinde barındıran insana artı olarak akıl yetisi verilmiştir.Farkımız; aklımız ve eylemlerimizi bu yönde şekillendirmemizdir.AKLI BAŞINDA (İNSAN) DEMEK İSE ZATEN KENDİSİNE 'HAZIR' OLARAK SUNULMUŞ AKLINI DOĞRU EYLEMLERE DÖNÜŞTÜREN,DÜŞÜNEN,MUHAKEME EDEN AKTİF İNSANDIR.İBN SİNANIN HAYY KARAKTERİ BUNA İYİ BİR ÖRNEKTİR.
firdevs
15.04.2007 - 21:00Firdevs cennetin en yüksek makamıdır.
Toplam 52 mesaj bulundu