BÖYLE ZAYIF BİR ŞİİRİN YAZARININ KISKANILACAĞINI İDDİA ETMEK NASIL BİR PSİKOLOJİNİN ÜRÜNÜDÜR BİLEMEM; AMA ŞİİRİNİZ İLE İLGİLİ AŞAĞIDA YAPTIĞIM ELEŞTİRİLERİN TAMAMININ ARKASINDAYIM.
AŞAĞIDA TEK TEK SAYDIĞIM GRAMER HATALARINIZA VE ANLAM BÜTÜNLÜĞÜNDEN YOKSUN YAPAY DİLİNİZE RAĞMEN KENDİNİZİ BU DENLİ YÜCELTMENİZ KİBİRDEN VE MEGOLAMANLIKTAN BAŞKA BİR ŞEYLE AÇIKLANAMAZ.
GRAMER KURALLARINA UYMAMAYI ŞİİR YAZDIĞINIZ İDDİASIYLA SAVUNAMAZSINIZ. BU SİZİN SINIRLI KAPASİTENİZLE İLGİLİ. KUSURA BAKMAYIN; AMA ÇOK ÇALIŞARAK ANCAK BU KADAR OLUYOR.
Bence siz şiirde değil, nesirde şansınızı deneyin. Örneğin köşe yazısı yazabilirsiniz. Şiirde üstü kapalı ve zeka kokan anlatımlar makbuldür; yani sizin şiir yazdığınızı iddia edip da tercih etmediğiniz anlatımlar...
Derinlikli şiir yazdığını zanneden Çiğdem hanımın şiirleri asıl hiç beğenilmeyecek türden. Şiirinde biçimin esamesi okunmayan biri, bu bir zaaf değilmiş gibi başkalarının şiiri üzerinden biçim üzerine ahkam kesmiş. Ne tuhaf!
Son dizelerin zorlama durduğunu, iyi bir finale yakışmadığını düşünüyorum. Bu vesileyle, Sunay Akın'ın şiirlerinin çok abartıldığını belirtmeden geçemeyeceğim. Fonetik ve iç ritm gözetmeden yazılan şiirler, içinde bir kaç ilginçlik barındırsa da ne kadar nitelikli olabilir ki? Popüleriteyle sanat sı ...
SAYIN ÇİĞDEM PAZARKAYA, ŞU ÇOK GÜVENİP YERE GÖĞE SIĞDIRAMADIĞINIZ ÇALIŞMANIZDAKİ İLK BAKIŞTA BİLE GÖZE ÇARPAN HATALARI SIRALIYORUM: 1)Öznenin gizlenebilmesi için önce ortaya çıkması gerekmez miydi? Şaka gibi bir hata bu. Konu “aşk” olsaydı özne “sevgili” der geçilirdi, ama bu haliyle ne yazık ki geç ...
ŞİİRDE İLK BAKIŞTA GÖRDÜĞÜM HATALAR: 1)'Okşamaktalar' yerine 'okşamakta' kullanılmalıydı.Okşama eylemini yapan insanlar değil bulutlar; bu sebeple '-lar' eki fazla. 2)'Anlatmaktadır' kelimesindeki '-dır' eki genel gidişata aykırı kullanılmış. Daha önce 'okşamaktadır(lar)' yerine 'okşamakta(lar) demi ...
Hayrı Can Kalkan beyin eleştirilerine aynen katılıyorum. Çok bilimsel yazmış. Farklı kaynaklardan beslenmeli, gelişmeli ve şiir yazarken hepsini unutmalısınız ki şiirleriniz buram buram taklit ve öykünme kokmasın. Gerisi boş.
Birisi tercüme edebilir mi bu şiiri? Meğer türkçem fazla iyi değilmiş. belki sadece türkçem, belki her şey ve herkes. :) Ahanda şair oldum aynen. Ne var, oldum işte.
Önce saçma bulmuştum. Sonra kendimden şüphelendim. Diğer yorumları okudum. meğer sadece saçma değil, aynı zamanda sapanmış da. saçma sapan yani. :) Galiba yabancı şiirlerden biraz araklamalar yapılmış sanki. montajla imitasyon arası bir şey gibi.
Fırtınanın Çocuğu
Çiğdem Pazarkaya
24.03.2016 - 06:06DEMEK Kİ YETENEK SINIRLI OLUNCA ÇALIŞARAK ANCAK BU KADAR OLUYORMUŞ.DİĞER ŞİİRİNİZE BİR BAYANIN YAZDIĞI GİBİ, BENCE DE SİZ BIRAKIN ŞİİRİ MİİRİ, GİDİN ŞARKI SÖYLEYİN. SESİNİZ İYİYSE TABİ. :) :) :)
Fırtınanın Çocuğu
Çiğdem Pazarkaya
24.03.2016 - 06:01BÖYLE ZAYIF BİR ŞİİRİN YAZARININ KISKANILACAĞINI İDDİA ETMEK NASIL BİR PSİKOLOJİNİN ÜRÜNÜDÜR BİLEMEM; AMA ŞİİRİNİZ İLE İLGİLİ AŞAĞIDA YAPTIĞIM ELEŞTİRİLERİN TAMAMININ ARKASINDAYIM.
Yitik Bilincin Ölümle Dansı
Çiğdem Pazarkaya
24.03.2016 - 05:44AŞAĞIDA TEK TEK SAYDIĞIM GRAMER HATALARINIZA VE ANLAM BÜTÜNLÜĞÜNDEN YOKSUN YAPAY DİLİNİZE RAĞMEN KENDİNİZİ BU DENLİ YÜCELTMENİZ KİBİRDEN VE MEGOLAMANLIKTAN BAŞKA BİR ŞEYLE AÇIKLANAMAZ.
Yitik Bilincin Ölümle Dansı
Çiğdem Pazarkaya
24.03.2016 - 05:40GRAMER KURALLARINA UYMAMAYI ŞİİR YAZDIĞINIZ İDDİASIYLA SAVUNAMAZSINIZ. BU SİZİN SINIRLI KAPASİTENİZLE İLGİLİ. KUSURA BAKMAYIN; AMA ÇOK ÇALIŞARAK ANCAK BU KADAR OLUYOR.
Ayrılık Sevdaya Dahil
Attila İlhan
24.03.2016 - 05:26Hoş şiir.
Hugo Chavez
Nurettin Durman
25.12.2015 - 20:45Israr ediyorum: Şiiri bırakıp köşe yazarlığı denemelisiniz.
Buradan Bir Barbar Geçerse Durup Bu Şiiri Okusun
Nurettin Durman
25.12.2015 - 20:39Düz yazıdan farksız oldukça zayıf bir çalışma olmuş. Bu şiirinizi de diğerleri gibi beğenmedim.
Asılmışların Gölgesinde
Nurettin Durman
25.12.2015 - 20:34Oldukça zayıf buldum bu şiiri. Sıklıkla şiir değil de nesir cümlelerine kaçmış bir havası var.
Ademoğlu Tuhaf mıdır Her Zaman
Nurettin Durman
25.12.2015 - 20:29Bence siz şiirde değil, nesirde şansınızı deneyin. Örneğin köşe yazısı yazabilirsiniz. Şiirde üstü kapalı ve zeka kokan anlatımlar makbuldür; yani sizin şiir yazdığınızı iddia edip da tercih etmediğiniz anlatımlar...
Aczimden Başka Ne Kaldı
Nurettin Durman
25.12.2015 - 20:25Düzyazıdan çok da farklı olmayan şiirsellik düzeyi çok sınırlı bir çalışma okuttunuz bana. Açıkçası şiirinizi hiç beğenmedim.
Aczimden Başka Ne Kaldı
Nurettin Durman
25.12.2015 - 20:25Düzyazıdan çok da farklı olmayan şiirsellik düzeyi çok sınırlı bir çalışma okuttunuz bana. Açıkçası hiç beğenmedim.
Aşk
Mustafa Çetiner
11.12.2015 - 01:11Derinlikli şiir yazdığını zanneden Çiğdem hanımın şiirleri asıl hiç beğenilmeyecek türden. Şiirinde biçimin esamesi okunmayan biri, bu bir zaaf değilmiş gibi başkalarının şiiri üzerinden biçim üzerine ahkam kesmiş. Ne tuhaf!
62 Tavşanı
Sunay Akın
11.12.2015 - 00:51Son dizelerin zorlama durduğunu, iyi bir finale yakışmadığını düşünüyorum. Bu vesileyle, Sunay Akın'ın şiirlerinin çok abartıldığını belirtmeden geçemeyeceğim. Fonetik ve iç ritm gözetmeden yazılan şiirler, içinde bir kaç ilginçlik barındırsa da ne kadar nitelikli olabilir ki? Popüleriteyle sanat sı ...
Yitik Bilincin Ölümle Dansı
Çiğdem Pazarkaya
11.12.2015 - 00:25SAYIN ÇİĞDEM PAZARKAYA, ŞU ÇOK GÜVENİP YERE GÖĞE SIĞDIRAMADIĞINIZ ÇALIŞMANIZDAKİ İLK BAKIŞTA BİLE GÖZE ÇARPAN HATALARI SIRALIYORUM: 1)Öznenin gizlenebilmesi için önce ortaya çıkması gerekmez miydi? Şaka gibi bir hata bu. Konu “aşk” olsaydı özne “sevgili” der geçilirdi, ama bu haliyle ne yazık ki geç ...
Sözümüz Var
Süreyya Çetinkaya
10.12.2015 - 00:37Beğendiğim tek şiiriniz bu. Tebrikler!
Fırtınanın Çocuğu
Çiğdem Pazarkaya
10.12.2015 - 00:17ŞİİRDE İLK BAKIŞTA GÖRDÜĞÜM HATALAR: 1)'Okşamaktalar' yerine 'okşamakta' kullanılmalıydı.Okşama eylemini yapan insanlar değil bulutlar; bu sebeple '-lar' eki fazla. 2)'Anlatmaktadır' kelimesindeki '-dır' eki genel gidişata aykırı kullanılmış. Daha önce 'okşamaktadır(lar)' yerine 'okşamakta(lar) demi ...
Fırtınanın Çocuğu
Çiğdem Pazarkaya
15.11.2015 - 19:29Hayrı Can Kalkan beyin eleştirilerine aynen katılıyorum. Çok bilimsel yazmış. Farklı kaynaklardan beslenmeli, gelişmeli ve şiir yazarken hepsini unutmalısınız ki şiirleriniz buram buram taklit ve öykünme kokmasın. Gerisi boş.
Yitik Bilincin Ölümle Dansı
Çiğdem Pazarkaya
15.11.2015 - 19:18Bu zorlama ve itici şiirimsi için Hayri Can Kalkan bey çok güzel ve bilimsel bir eleştiri yapmış. Şiirimsinin yazarı kendini şair zannetsin dursun.
Bilmiyorlar
Cem Kamalı
15.11.2015 - 18:09şiirselliği yüksek bir nesir gibi sanki. düzyazıdan çok bir farkı yok.
Acı
Cem Kamalı
15.11.2015 - 18:06özellikle sonu güzel olmuş
Denklem
Çiğdem Pazarkaya
07.11.2015 - 01:30Birisi tercüme edebilir mi bu şiiri? Meğer türkçem fazla iyi değilmiş. belki sadece türkçem, belki her şey ve herkes. :) Ahanda şair oldum aynen. Ne var, oldum işte.
Fırtınanın Çocuğu
Çiğdem Pazarkaya
07.11.2015 - 01:25Açıkçası şiiri pek beğenmedim, öbürkünden az daha anlaşılır, az daha iyi. akıcı değil, takıla takıla okuyunca hiç zevkli olmuyor.
Yitik Bilincin Ölümle Dansı
Çiğdem Pazarkaya
07.11.2015 - 01:22Önce saçma bulmuştum. Sonra kendimden şüphelendim. Diğer yorumları okudum. meğer sadece saçma değil, aynı zamanda sapanmış da. saçma sapan yani. :) Galiba yabancı şiirlerden biraz araklamalar yapılmış sanki. montajla imitasyon arası bir şey gibi.
Liseli Aşkım
Mustafa Çetiner
07.11.2015 - 01:11Bence çok doğal etkileyici. İnsanın bir liseli bulup dünyayı tanıtası geliyor. :) Ellerinize kollarınıza yüreklerinize sağlık.
Toplam 32 mesaj bulundu