Durmus Hilmi Gecer Adlı Üyenin Nedir Yazıları ...

  • mine kırıkkanat

    05.08.2005 - 16:47

    (1998 verileriyle) halkinin cogu Alti ayda bir ic camasir degistiren Fransizlardan biri olamadigi icin, (garibanliktan) corabi kokan, (hala mayoya verecek parayi israf sayacak kadar birincil ihtiyaclariyla mecburen mesgul) halkin ic donuyla denize girmesine hakaretler yagdiran bir hanim yazar.

    Tüm basinin hepsi böyle olsa ne yazar?

  • nakşibendi

    19.06.2005 - 03:42

    Disi halk ile ici Hak ile olan/olmasi gereken insanlar.
    Bu felsefe geregi toplumun dikkatini cekecek, zombi gibi görünecek seylerden kacinirlar.
    Buna riayet etmeyen naksibendi degildir.
    Diger meczub grublari da bazen naksibendilige mal ediveriyorlar.

  • mazlum

    13.06.2005 - 01:59

    arapcada
    zulm kelimesinden gelir, ismi meful: zulme ugramis.

  • londra

    12.06.2005 - 02:03

    BIr metropol.

    Bizim taksimimiz onlarin da oxfordu var.

    Metrosu fena degil. Enteresan bir sehir olmakla beraber, hayatt bir kere görünce yetecek sehirlerden. Her sene gidilecek bir yer degil tabi. Paris degil yani.

    Isvicre hic degil.

    Istanbul olmak icin iddiasi da yoktur tahminim.

  • londra

    12.06.2005 - 02:00

    London

  • âfiyet

    25.05.2005 - 12:51

    Asagidaki tanim, Tasviri Ahlak Ahlak Sözlügü - Ahmet Rifat - Tercüman 1001 Temel Eser - sh.19'dan alintidir.

  • ihtiyaç molası

    25.05.2005 - 12:39

    Bilgisayarin karsisinda uzunca bir seyler yazayim diye niyetlendiigm zamanlarda, her sey müsait, bir engel yok derken, borden oyunbozanlik ediveren bir yanimin beni mecbur biraktigi eylem.

  • âfiyet

    25.05.2005 - 12:36

    Cenabi Hakkin bazi kullarini insanlarin kendisinden sikintiyi, agirlik ve tasallutunu; kendiisinin de insanlara ihtiyac ve müracaatini kaldirarak onu mutlu kilar. Bunlar hakkinda olan ilahi lûtfa âfiyet derler. Sıhhat kelimesi de bunun es anlamlisi olarak kullanilir.

  • kan ve gül

    20.05.2005 - 21:41

    Ali Erkan Kavaklinin romani.
    Ali Erkan Kavakli kendi kartvizitine 'Postmodern yazar' yazdiracak kadar raylarda saglam durmayan birisi olsa da, romanlari kaliteli denebilecek eserler.
    Tavsiye ederim.

  • Taptuk Emre

    05.05.2005 - 16:26

    Taptuk Emre
    Yunus Emre'nin seyhi.

  • jakoben

    01.05.2005 - 01:45

    Jakob: Yakub aleyhisselamin adi.
    Bilindigi gibi, yakub aleyhisselamin lakabi israildir. Israil de abdullah anlamina, yani allahin kulu anlamina gelir.
    Israilogullari, yakubun ogullari demektir.

    Fransiz ihtilalinde önemli rol oynayan jakobenler, yakub (AS) 'in neslinden gelenlerdir.

  • Çatalzeytin

    01.05.2005 - 01:40

    Kastamonunun bir ilcesi

  • ebu zerr

    23.04.2005 - 23:16

    Islami mezhepler tarihinde ebu zerril gifari hazretleri, gercekci olmayan bir hayat görüsünü savunan, islami nasslari kendi zahidane yapisina göre yorumlayan, ayni zamanda birer müctehid olan ashabin bazi büyüklerinin de, hatta halife hazreti osmanin da bu kanaatlere uymasini bekleyen, terki külli erbabi bir zattir.

    Samimiyeti, zühdü ile, ashaptan olmasi ile, Peygamberimizin hususi sevgisine, ilgisine mazhar olmus ashabin en muhteremlerindendir.

    Hazreti Allah sefaatlerine nail eylesin.

  • ebu zerr

    23.04.2005 - 23:04

    Zerr, zerre kelimeleri ayni köktendir. Zerre, bir odaya isik vurunca görülen, havadaki binlerce toz zerrecigine denir.
    Zerr ise kücüklügünden dolayi karinca icin kullanilmistir.

    Cocuklari cok ufak tefek olduklarindan dolayi, karincalarin babasi anlaminda: Ebu Zerr, hanimina da, karincalarin anasi anlaminda: Ümmü Zerr denmistir.

  • fahrettin er- razi

    17.03.2004 - 14:10

    fahreddin Razi, tefsiri kebir'in yazari. Islam tarihinin en önemli tefsir kitablarindan biri olan bu tefsirinde, daha cok kelimelerin gramatik, semantik yanlarina agirlik vermis, anlamlandirma, tefsir etme noktasinda, seleflerinin görüslerini nakl etmeye calismis, kendisinden bir görüs katmak icin pek fazla caba göstermemistir.
    Ayetleri oldukca mantikli sayilabilecek yorumlamalarla takdim etmeye özen göstermistir.

  • nabi

    14.12.2003 - 00:36

    Gam, alemi haraba verirdi Cem olmasa
    Dergah-i Cem de beste kalirdi gam olmasa

    (Cem sarabi ihtira'-icad- etmeseydi, insanlar gam ve kederden harab olup giderdi. Buna karsilik, insanlarin da gamlari ve kederleri olmasaydi, Cem'in meyhanaleri kapali kalirdi)

    Lezzeti inkar olunmaz bezl ü israf etmenin
    Ah zimninda eger endise-i vam olmasa

    (Vam: Borc
    Sonunda borclara girip iflas etme korkusu olmasa, bol bol para harcamanin zevkine doyum olmaz)

    Tahsil-i ilmin üstüne tercih eder mi nas
    Tahsil-i mal vasita-i rif'at olmasa.

    (Servet insani yükseklere cikarmak icin bir itibar vesilesi olmasaydi, insanlar para kazanmayi ilim ve irfan elde etmek icin calismaya tercih eder miydi?)

    Kendi vücuduna bile kiymazdi mali halk
    Kasd-i nümayisi seref ü sevket olmasa

    (Etrafina seref ve saltanat icinde gösteris yapmak gibi bir maksad olmasa, insanlar ellerindeki serveti kendi tatli canlari icin bile sarf etmeye kiyamazlardi)

    Bakmazdi kimse âyine-i sâfa Nâbiyâ
    Hodbinlik alakasina alet olmasa

    (hodbinlik: kibirlilik
    ey Nabi, Insanlar kibirlerinden aynanin bile yüzüne bakmazlardi, kibirliklerini artirmaya bir alet olmasaydi)

    Yok bî garaz muamele-i ehli zamanede
    Kimse ibadet etmez idi cennet olmasa

    (Bu zamanda cikarsiz is yapan yok, cennet olmasaydi kimse ibadet etmezdi)

    Etmez zuhur bu arsada bir kimseden kerem
    Zimninda kasd-i dâiye-i söhret olmasa

    (Daiye: Insani bir is yapmaya sevk eden motivasyon unsuru..
    Isin altinda herkes tarafindan taninip takdir edilmek giibi bir maksad olmasa, bu dünyada kimsenin alicenaplik gösterecegi yoktur)

    Olmaz idi miyan-i leîmanda imtizac
    Mabeynde alaka-i cinsiyyet olmasa

    (Leîman: Leîmler, alcaklar)

    NOt nabi ile ilgili buraya kadar yazdiklarimi:
    Türk Siirinide Tasavvuf, HIkmet ve Felsefeyle Dolu
    UNUTULMAZ MISRALAR

    derleyen:
    I. Hilmi Soykut

    Sönmez Nesriyat
    1968

    Sayfa:450-459'dan yazdim...

  • nabi

    14.12.2003 - 00:11

    Ol arzunun etme heves cüstü cûsuna
    Kim hasidin müeddi ola güft ü gûsuna

    (Hasedci insanlarin gözüne batacak islere girisme. Böylelerinin dedikodu mevzuu olmaktansa, arzundna vaz gecmek hayirlidir)

  • nabi

    14.12.2003 - 00:08

    Ol matlabin husulüne lanet ki talibi
    Lazim gele müracaat etmek adûsuna

    (Gidip de düsmanina yalvaracak olduktan sonra, o arzuya lanet olsun; böyle bir emelden vazgecmek daha evladir)

  • nabi

    14.12.2003 - 00:06

    Ol mey ki nes'esinde ola buy-i imtinan
    Seng-i kaza dokunmasi yegdir sebusuna

    (Minnetle icilecek sarabin testisi kirilsin daha iyi)

  • nabi

    14.12.2003 - 00:04

    Cemşid görse bezm-i erazilde badeyi
    Bi şek teessüf eyler idi ihtiraina

    (bi sek: süphesiz
    ihtira: örnegi görülmemis bir sey ortaya cikarmak

    Iranin Pişdâdyân sülalesinin en büyük hükümdari olan Cemsid, sarabi ihtira ettigi gibi sarab meclis ve sohbetlerini tesis etmis ve Nevruz gününü de senebasi ve bayram ittihaz ettirmistir.
    Yukaridaki beyitte bu Cemsid kast edilerek:

    Cemsid kendini bilmez bir takim rezillerin meclisinde sarabin ne berbad hale getirildigini görseydi, onu ihtira eyledigine esef eder ve bin kerre pisman olurdu denilmektedir)

  • nabi

    13.12.2003 - 23:24

    Ten-be-hak-i acz olan şebnem gibi üftadenin
    Cümleden evvel yeten hurşid olur imdadina

    (Sebnem: cig tanesi,
    Ten-be-hak: vücudu topraga serilmis

    Vücudu topraga serilmis cigi eritip buhar haline getirerek onu tekrar yücelten günes gibi, tevazu ile toprak seviyesinde olan insanlari da yücelten Allah olur.)

  • nabi

    13.12.2003 - 23:18

    gerdun verir mi kimseye siraze i nizam
    Ta sikmayinca mengeneyi izdirabda

    (gerdun: felek
    Siraze-i Nizam: Kitab cildinde yapraklari tutan baga Siraze derlermis, onun tuttugu yapraklarin düzeni

    Izdirabin mengenesinde sikmazsa felek, insanin hayatinin cildine tam bir düzen verebilir mi?

    Hayatin düzeni bir kitab cildinin düzenine benzetiliyor,
    izdirablar ve sikintilar da o kitab cildinin tutmasi ve düzenli olmasi icin mücellidlerin kitabi siktiklari mengeneye benzetiliyor.)

  • mecelle-i ahkam-ı adliye

    13.12.2003 - 23:10

    68.
    Bir seyin umuru batinada delili, o seyin makamina kaim olur.
    (Her hangi bir seye razi olmak veya razi olmamak gönülde gizlidir. Ama gönülde gizli olan razi olma veya olmama hususuna delil olan bazi haller, razi olmak ve ya olmamak seklinde degerlendirilmesine yol acar.)

  • mecelle-i ahkam-ı adliye

    13.12.2003 - 23:04

    67.
    Sakite bir söz isnad olunamaz, lakin ma'razi hacette sükut beyandir.
    (Susan bir kimseye susmasiyla su sözü söylemis oldu denemez, ama gerektigi yerde susan kimsenin sususu beyandir. Mesela, Her hangi bir yabanci, bir kimsenin malini yaninda lüzumsuzluk yaparak, bir baskasina satmaya kalksa ve bu durumda mal sahibi o an sussa, onun susmasi, bu satista o lüzumsuzu vekil tayin ediyor manasina gelmez, burada susan adama vekalet verdim sözü isnad edilemez ve adam sonradan huzuzunda gerceklesen bu satisi iptal edebilir.
    Ama bir kisi sahibinin gözünün önünde malini kullansa ve sahibi, bu malin kullanimiinin ücrete tabi oldugunu söylese de, o adam kullanmaya devam etse, kullanici, sususuyla, ücret ödemeyi kabul etmis hükmündedir, ve ücreti ödemek zorundadir, zira ma'razi hacette sükut beyandir.)

Toplam 143 mesaj bulundu