Laiklik aynı zamanda sekülerizm demek. Ama sadece bizim ülkemizde!
Laikliğin din devlet ilişkisi ayrımı doğru bir kavramdır. Ancak bazıları laikiği savunurken sadece dini devletten ayırmak değil, dini toplumudan da ayırmak gerektiğini düşünüyorlar. Bazı yazarlarımız da bunu açık açık söylüyor. Yani laikliği toplumu sekülerize etmek daha açık bir tabirle dinsizleştirmek olduğunu kabulleniyorlar.
Bunu yapmalarının sebebi ise modernleşmenin laik sekülerizm üzerinden olacağına inanmalarıdır.
Modernleşme bu kadar dar bir kavram değildir. Modernleşme sekülerizme bulanmakla olmaz. İktisadi kalkınma da aynı şekilde. Bir Fatih Sultan Mehmet 'e bir Yavuz Sultan Selim'e bakarsanız dindarlığın modernleşmeyi ve iktisadi kalkınmayı nasıl geliştirdiğini anlarsınız. Ve her ne kadar bizden farklı dinde olsa da Amerika demokrasisinin din sayesinde nasıl da geliştiği gözümüzün önünde örnektir. Sekülerizm modernleşmede başarılı olsaydı, komünist ekonomiler hala canlı olurdu. Komünizmden daha ağır bir dogmatizm olmadığı için birinci bile olurdu.
Bir asır bile olmamış bu düşüncenin müdavimleri çok seküler ama bir o kadar da gelişme ve çağdaşlaşmaya kapalıdır.
Düzeltilmesi gereken yanlış şu:
2. cumhuriyetçilerin laikliği iki kısım halinde değil(din-devlet,din-toplum ayrımı) , tek kısım halinde görmeleri gerekmektedir (din-devlet ilişkisi ayrımı) Bunu anlayabildikleri zaman modernleşmeyle ilgili bir problem de kalmayacaktır. Yeni yılınız kutlu olsun, burak
Ateistler, ahiretein bir hayal olduğuna ve insanların buna inandığını söylüyorlar.
Peki nasıl emin olabiliyor hayal olduğuna? Oraya gidip gördüler, öyle bir şeyin olmadığını tespit ettiler ve 'evet bunlar hayalmiş' mi dedi? Yani bu bilimsel bir iddia mı?
Elbette hayır. Ahiretin var olmadığında ısrar etmenin bilimsel bir dayanağı yok. Bu bilimin alanına girmiyor çünkü. Bu konudaki ısrarın tek dayanağı ise, materyalist felsefe.
Gerçekte ahiret ve cennet bir vaaddir. Bunun hayal olduğunu ispat etmek de, gerçek olduğunu ispat etmek de mümkün değildir. Eğer bir insan Allah'ı kabul ediyor ve İlahi dinlerin de O'nun vahyine dayandığına kanaat getiriyorsa, ahirete de inanabilir. Hiç kimsenin de buna 'hayale inanıyorsunuz' deme hakkı yok; sadece 'ben inanmıyorum' diyebilir..
roj tv
05.01.2008 - 12:42Roj= Güneş
Güneş=Ateş
Ateş=Cehennem
Cehennem=Hayvanca Yaşam
Hayvanca Yaşam=Hiçbişey
laiklik
03.01.2008 - 00:52Laiklik aynı zamanda sekülerizm demek. Ama sadece bizim ülkemizde!
Laikliğin din devlet ilişkisi ayrımı doğru bir kavramdır. Ancak bazıları laikiği savunurken sadece dini devletten ayırmak değil, dini toplumudan da ayırmak gerektiğini düşünüyorlar. Bazı yazarlarımız da bunu açık açık söylüyor. Yani laikliği toplumu sekülerize etmek daha açık bir tabirle dinsizleştirmek olduğunu kabulleniyorlar.
Bunu yapmalarının sebebi ise modernleşmenin laik sekülerizm üzerinden olacağına inanmalarıdır.
Modernleşme bu kadar dar bir kavram değildir. Modernleşme sekülerizme bulanmakla olmaz. İktisadi kalkınma da aynı şekilde. Bir Fatih Sultan Mehmet 'e bir Yavuz Sultan Selim'e bakarsanız dindarlığın modernleşmeyi ve iktisadi kalkınmayı nasıl geliştirdiğini anlarsınız. Ve her ne kadar bizden farklı dinde olsa da Amerika demokrasisinin din sayesinde nasıl da geliştiği gözümüzün önünde örnektir. Sekülerizm modernleşmede başarılı olsaydı, komünist ekonomiler hala canlı olurdu. Komünizmden daha ağır bir dogmatizm olmadığı için birinci bile olurdu.
Bir asır bile olmamış bu düşüncenin müdavimleri çok seküler ama bir o kadar da gelişme ve çağdaşlaşmaya kapalıdır.
Düzeltilmesi gereken yanlış şu:
2. cumhuriyetçilerin laikliği iki kısım halinde değil(din-devlet,din-toplum ayrımı) , tek kısım halinde görmeleri gerekmektedir (din-devlet ilişkisi ayrımı) Bunu anlayabildikleri zaman modernleşmeyle ilgili bir problem de kalmayacaktır. Yeni yılınız kutlu olsun, burak
ateist
02.12.2007 - 01:08Ateistler, ahiretein bir hayal olduğuna ve insanların buna inandığını söylüyorlar.
Peki nasıl emin olabiliyor hayal olduğuna? Oraya gidip gördüler, öyle bir şeyin olmadığını tespit ettiler ve 'evet bunlar hayalmiş' mi dedi? Yani bu bilimsel bir iddia mı?
Elbette hayır. Ahiretin var olmadığında ısrar etmenin bilimsel bir dayanağı yok. Bu bilimin alanına girmiyor çünkü. Bu konudaki ısrarın tek dayanağı ise, materyalist felsefe.
Gerçekte ahiret ve cennet bir vaaddir. Bunun hayal olduğunu ispat etmek de, gerçek olduğunu ispat etmek de mümkün değildir. Eğer bir insan Allah'ı kabul ediyor ve İlahi dinlerin de O'nun vahyine dayandığına kanaat getiriyorsa, ahirete de inanabilir. Hiç kimsenin de buna 'hayale inanıyorsunuz' deme hakkı yok; sadece 'ben inanmıyorum' diyebilir..
macintosh
23.11.2007 - 14:50biri de macintosha işletim sistemi yazmış. komikmisiniz nesiniz.
Toplam 4 mesaj bulundu