Asım Yapıcı Adlı Antoloji.com Üyesinin Şair ...

  • İlk defa uzun bir analiz yapmayacağım.

    Özetle:

    Şiir dili iyi,

    Şiir sesi iyi,

    Mısra tekniği iyi,

    Tür-anlam uymu iyi,

    Anlam ne tam açık ne tam örtük,

    yer yer çağrışımsal zenginlikler ön planda, bakir söylemler hemen dikkat çekiyor.

    'efendim' hitabı şiire lirizm ve yumuşaklık k ...

  • Evet, duyarlı bir yüreğin yarı sesli yarı sessiz isyanları. O, ancak duyarlılığı olanlar için seslidir. Duymayanlar içinse sessiz.

    Duyguların ölümü denilen şey bu olsa gerek.

    Sahi duygu da ne... Vahşi kapitalizmin, sözüm ona medeniyet taşıyıcısı zamanı ve mekanı ortadan kaldıran küreselleşmeni ...

  • Türü içerisinde iyi ve başarılı bir örnek. Şiir sesi ve dili açısından aşık edebiyatı genelde böyle gidiyor.

    Kişisel olarak 14 lü heceyle yazılan aşık edebiyatı örneklerimi pek sıcak bulmam. 11'liler daha şık gelir bana. 14'lü hece; modern şehirli hece şiirlerinde daha şık duruyor, bana göre.

    ...

  • Bugün Köksal Akar'dan okuduğum üçüncü şiir. Kelimenin anlamıyla şiir okuduğumun farkına vardım.

    Dış şekil unsurları açısından hecesi, duragı kafiyesi yerli yerinde.

    Mısra tekniği oldukça hoş ve kıvrak.

    Kurgu oldukça iyi.

    Şiir sesi muhtemelen mısra tekniği, durakları ve kafiye yapısı ve ...

  • Anne

    Köksal Akar

    07.08.2006 - 23:20

    Dış şekil unsurları açısnda yerli yerinde bir hece çalışması.

    Acaba 'onsuz' ile 'uykusuz' arasında kafiye var mı merak ettim.

    O(n)=suz
    uyku=suz

    Bana göre burada kafiye yok. sadece 'suz' olumsuzlama ekinin yani 'suz' ses tekrarı ile ortaya çıkan bir redif var. Bu da kafiye olmadan bir anla ...

  • *Allah Diyen*

    Köksal Akar

    07.08.2006 - 22:59

    Manaya ve verilmek istenen mesaja bir sözümüz olamaz. Sadece alkışlarız.

    Bu dörtlük dış şekil unsurları açısından iyi. 7+7=14'lü hece. Kafiye yapısı da iyi.

    Ama okurken ortaya çıkan seyyaliyet biraz probemli.

    Ayrıca bu dörtlük şiir sesi ve şiir dili itibariyle vasatı tutturmakta zorlanıyor ...

  • Şiir dili oldukça iyi, bakir ve otantik.

    Anlam ziyadesiyle örtük ve çağrışımsal zenginlik iyi.

    Şiir sesi vasat ile iyi arasnda gidip gelen bir yapıda.

    Kurgu iyi.

    Tek eleştirim mısra tekniğine yönelik.

    Dizeler uzun olduğu için nesirleşme riski altında. Bu durum aynı zamanda şiir sesini ...

  • Med Cezir

    Banu Balat

    01.08.2006 - 16:56

    Şiir dili vasatı tutturmakta zorlanmakta bana göre.

    Bu anlamda dikatimi çeken tek dize:
    'Bardaktaki sarhoşluk denizinde' şeklinde ifade edilen dizedir. işte burada bakir ve ortantik bir söylem var.

    Şimdi düşün dur: 'bardakdaki sarhoşluk denizi' ne demek.

    Bana göre şiir bu dizede başlıyor v ...

  • Bence bu dizeleri yazan şairde sadece şiir değil iyi şiir yazma mayası mevcuttur.

    'Sessiz yıldızın soluk parlaklığında
    Gülümseyen bir mücevher edasıyla
    Savaştık'

    ifadesi şiir dili açısından bakir ve yaratıcı.

    Ancak 'savaştık' ifadesi ilk iki dize arasında olsa daha iyi olur muydu diye d ...

  • Kurgu iyi.

    Şiir dili vasat.

    Şiir sesi iyi fakat dize sonu ard arda gelen kafiyemsi ses tekrarları şiiri ses olarak adeta boğmakta.

    Mısra tekniği vasat.

    Anlam oldukça hoş.

    Mesaj güzel.

    'Zamanın gölgesinde
    Bir salıncaktayım şimdi'

    'Kirlenmişlik sadece
    Elbiselerimizdeydi..... ...

  • Şair Öldü

    Banu Balat

    01.08.2006 - 16:23

    Şiir yapı ve şekil itibariyle farklı bir görüntüye sahip. Bu, ilk planda oldukça olumlu. Zira şair yaratıcılığını sadece seçtiği kelime, imge, sembolik söylemlerle değil, anlatımdaki kurgu ve şiire seçtiği şekilsel unsurlarla da ortaya koyar.

    Bu şiir bana göre, bir yönüyle divan edebiyatı gelene ...

  • Teşekkürler, Münevver hanım,

    Beni ziyadesiyle onurlandırdınız ve sevindirdiniz

    Sizin dilinizden kendimi dinlemek keyf vericiydi.

    Asım yapıcı

  • Artık Hiç Gelme

    Osman İnci

    20.07.2006 - 17:20

    Kafiyelerde problem var, gözden geçirilmeli.

    Şiir dili oldukça sade ve basit, bu anlamda şiir dili yer yer vasat.

    Şiir sesi iyi.

    Mısra tekniği vasat.

    Kurgu iyi gçrünüyor.

    Daha ziyade şarkı sözü tarzında geldi bana. Yeryer arabesk motifler ön planda.

    Şiir dili pek kuvvetli olmadığı ...

  • Anladığım kadarıyla 7+5= 12 li hece çalışması.

    Genel olarak durak yapısı iyi görünüyor.

    Ancak kafiyelerde problem var gibi.

    çıktım= çık+mak
    baktım= bak+mak
    kaldım=kal+mak

    Özellikle kal(dım) kökte kafiye olmadığı için problemli.

    Keza;

    korkmadım= korm +mak
    bakmadım=bak+mak
    doyma ...

  • Acaba

    Osman İnci

    20.07.2006 - 16:34

    Düz ve sade bir anlatım var.

    Şiir mutlaka sembolik, imgeli ve kapalı olacak diye bir kural yok. Tercihler kişiye kalmıştır. Kişisel olarak ben anlamın biraz kapalı ve çağrışım zenginliğinin fazla olanları tercih ederim. Bununla birlikte tercihine göre şair tabii ki sade ve düz bir şekilde yazabil ...

  • MAHŞeRE KALIR

    Ahmet Eroğlu

    19.07.2006 - 14:12

    Dış şekil unsurları açısından genelde iyi durumda.
    6+5=11 lik aşık geleneği tarzında yazılmış bir şiir. Bu hususta söylenecek bir şey yok.

    Şiir sesi; hecesi, durakları ve kafiye yapısının genelde oturaklı olması sebebiyle iyi durumda.

    Fakat aynı hükmü, şiir dili açısından söylemek pek mümkün ...

  • Bence buradaki dizelerden ne şiir dili, ne şiir sesi olarak şiir kokusu gelmiyor.
    Sadece alt atla yazılmış duygular var.

    'Çıplak rüzgarı' yazan kişimi yazdı bunları diye düşünmeden edemedim.

    Başarılar

    Asım Yapıcı

  • Şiir sesi iyi gibi, ama şiir dili bence oldukça rutin ve alelusul. Bu anlamda vasatı tutturmakta zorlanmakta. Hatta yer yer vasatın altına düşmekte.

    Biraz evvel okuduğum, 'çıplak rüzgar'daki dili aradım, durdum.

    Bu arada şiir sesi iyi dedim fakat serbest bir şiirde alt alta çok sayıda kafimyen ...

  • Şiirin ismi oldukça çarpıcı. sadece çarpıcı değil, üstelik burada otantik ve bakir bir söyleyiş de var.

    Şiir dili oldukça iyi. Bakir, yaratıcı, otantik ve orijinal söylemler ziyadesiyle mevcut.

    Bu bağlamda;

    'Mavi gökyüzünde unutulmak
    Öldürürdü yıldız sevişmelerimi,
    Sahipsiz bir gözyaş ...

  • Aslında Behcet Bey'in sayfasına uğramamın asıl sebebi bugün grupların birinde okuduğum bu şiirdi.

    Bu bir vesile oldu. İyi ki uğramışım sayfasına. Bir kaç şiirini okudum. Gördüklerim genel anlamda sevindirdi beni. Şiiri iş olsun diye değil, şiiri şiir olsun diye yazan birisi ile karşılaştım. Faka ...

  • Genelde iyi şiir kokuları veren dizelerdi okuduğum.

    Ara sıra kendime 'acaba şair bu şiirde yer alan bazı safralar üzerinde düşündü mü acaba?' demeden edemedim.

    Mesela;

    'Ayarı bozuk bir bomba gibiyim şimdi'

    dizesinde 'gibiyim'e gerek var mı? (Bazı dizeler bu gözle tekrar inecelenebilir). ...

  • Umut

    Behçet Gülenay

    17.07.2006 - 17:19

    En popüler şiir olarak karşıma bu çıktı buradaki dizeler.

    Ancak şairin serbest şiirlerinden aldığım keyfi buradan bir türlü alamadım.

    Şiir dili vasatı tutturmakta zorlanmakta bana göre.

    Şiir sesi yer yer vasat yer yer vasat altı

    Mısra tekniği vasat.

    Muhtemelen şairin ilk ürünlerindend ...

  • Muhtevaya genelde karışmama ama bana göre, muhteva ve mesaj fevkalade.

    Modern dönem naatlarında bir naat olarak algıladım buradaki dizeleri.

    Ancak didaktik unsurlar sanki biraz öne çıkmış gibi.

    Bununla birlikte şiir bence iyi.

    Şiir dili iyi, bakir iafdeler otantik söyleyişler ve yaratıcı ...

  • Aşık edebiyatı içerisinde, öncelikle dış şekil unsurları açısından oturaklı bir şiir olmuş.

    Şiir sesi oldukça iyi.

    Şiir dili vasat ile iyi arasında gidip geliyor. Bazı söylemler vasat üstü bazları ise vasat gibi.

    Mısra tekniği oldukça iyi.

    Anlam oldukça zahir, keşke biraz daha sembolik ...

Toplam 372 mesaj bulundu