Kutlu yuvamıza temel atarken,
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Mutlu dünyamıza sevgi katarken
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Seherlerde sümbül yeliyle gelsin,
Şehr-i gülde bülbül gülüyle gelsin.
Garip elde Behlül diliyle gelsin,
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Umut saçtık ecelerden rengine,
Başa taçtık hecelerden dengine!
Kanat açtık yücelerden engine,
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Ağaç toprağıyla, alıyla gelsin;
Çiçek yaprağıyla, dalıyla gelsin!
Böcek peteğiyle, balıyla gelsin;
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Anka haber versin dağda her kuşa,
Bülbül rehber olsun bağda baykuşa!
Kader kısmet diye sürme yokuşa,
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Veysel Karani’min çölüyle gelsin,
Mevlana’mın engin gölüyle gelsin,
Yunus, Hacı Bayram Veli’yle gelsin,
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Ferhat ile Şirin bizi kıskansın,
Mecnun ile Leyla aşka inansın,
Kerem bile Aslı bu toyda sansın,
Gönül hanemizde toya bekleriz…
Pir-î Fanî der ki; erenler gelsin,
Gönlünü yollara serenler gelsin!
Özünü dostluğa verenler gelsin,
Gönül hanemizde toya bekleriz…
21.02.2020 – İstanbul
Mehmet ŞahanKayıt Tarihi : 22.2.2020 00:13:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Çok teşekkür ederim Ahmet Bey.
Selam ve duam ile...
Nazır Çiftçi kardeşim çok teşekkür ederim.
Değerli katkılarınız için müteşekkirim.
Selam ve duam ile...
Habip Yağmur beyefendi çok teşekkür ederim.
Selam ve duam ile...
"Kader kısmet diye sürme yokuşa" Bu mısrada da ne yazık ki yine kafiyenin hatırı için safiye feda edilmiş ve şiirdeki verilmesi gereken ders ve mesaj kaderi ve kısmeti inkar fikrinin içinde boğulup gitmiştir.; bu bir mü'minin imanını riske atan ciddi bir söylemdir. Zira imanın şartlarından birisi de KADERE İMANDIR! İmanın şartlarından birisini ne şekilde olursa olsun inkar etmek ise insanı dinden imandan eder! Şair keşke vahdet-el vücutçuluk denen sapık tarikatın mucidi ve mümessilleri olan Muhyiddin el-Arabi Celaleddin er- Rumi ve Yunus Emreleri toya davet edeceğine Müslüman bir şair olarak önce imanın şartlarını öğrenseydi.
Sayın Cihat Şahin Beyefendi,
Bu çok değerli açıklamalarınız ve katkılarınız için çok teşekkür ederim.
Ancak, bu şiirdeki ana fikir sevgi merkezli "gönül birliğini" tesis etmek, geliştirmek ve pekiştirmektir.
Parça parça değil de şiirin bütününe bakıldığında asıl hedefin, hiç bir gerekçe ve bahaneye bakılmaksızın bu çağrıya icabetin gereğinin önemi vurgulanmıştır.
"Anka haber versin dağda her kuşa,
Bülbül rehber olsun bağda baykuşa!
Kader kısmet diye sürme yokuşa,
Gönül hanemizde toya bekleriz…"
Özellikle bu dörtlükte masal ülkesinde dahi olsa haber verilsin, bir araya gelmeleri imkansız zannedilen ezeli düşmanlar bile biri birine rehber olsun; Yaratanın "birbirinizi sevin" mealindeki emrine uyarak çağrıya icabet edin denmektedir.
Kader ve kısmeti öne sürerek ümitsizliğe kapılmasın, kader ve kısmeti Rabbim yaratır kul ise ancak olumlu ya da olumsuz yönde iradesini ortaya koyabilir. İşte burada da kader ile ilgili iradeni olumlu yönde kullan ve toya katıl mesajı verilmektedir.
Dikkat edilecek bir diğer nokta ise toyun yapılacağı mekândır.
Toy, nerede yapılacak?
Gönül Hanemizde...
Bu ne demek: Yaratan'ın emrine uyun; diline, rengine, ırkına, soyuna, boyuna vs. bakılmaksızın herkesi gönülden sevin, herkese gönül hanenizde bir yer açın, demektir.
Saygıdeğer Cihat Şahin kardeşim işte şairin bu şiirdeki hedefi ve düşüncesi bundan ibarettir.
Ancak yinede takdir sizin. Farklı düşünseniz de saygı duyarım.
"Yaratılmışların farklı olması da yaratılışları gereğidir..."
Selam ve duam ile...
Teşekkürler Seçici kurul
Sevgiler
Sayın Emel Ercan Sağtürk hanımefendi çok teşekkür ederim.
Selam ve duam ile...
TÜM YORUMLAR (6)