14-]Aksine ürettiğiniz ekmek vardır. Ama ekmek başkalarınca ele geçirilmekle; ekmekten yoksun kalanca ekmek; çalınacak duruma gelmiştir. Ekmek yoksunu olanla, ekmek arasında; hırsızlık ilişki bağı yansır.
Yani üreten ve onu haksız bölüşen bir yapınız vardır. Genel olurla ve kaba deyişle; kimine ekmek verip (mal edindirtip) , kimine ekmek vermemeyle (çoğu kişileri mülkten, üretim araçlarından ya da üretim gücünden yoksun kılmayla) mülk yoksunu kişilerin, o malı (ekmeği) çalmaları vardır.
Yani müesses oluşla insanları ilk giriştiren, ilk toplumsal üretim tüketim girişmeleri hırsızlığı; hele de başka bir erdemsizlik olan cinsel ahlaksızlığı (zinayı) , ilk başlarda hiç ön görmemiştiler!
Nasıl öngörsünler ki. İçlerinde geldikleri komün yapıda özel mülkiyet, özel eşler olmadığı için hırsızlık ve ahlaksızlıkta yoktu. Bu yüzen yağmacılıklar dışında, hırsızlık akıllarının ucunda bile geçmiyordu. Hırsızlık yağmacılık gibi değildi. Yağmacılık dıştan aitleri olmayanlardan kendilerine bir tehditti. Oysa hırsızlık, içte kendi aitlerinden kendisine doğru olan bir tehditti!
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta