Tarihi Kulluk Sözleşmesi 14 Şiiri - Yoru ...

Bayram Kaya
2924

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

Süreç bu haliyle El süreci anlayışı haline gelecekti. El, El Şadday dağı sahibi olmakla eylemli olup asıl niyetini söyleyecekti. Asıl niyet, kolektifin olan her tür zenginlik kaynağını El mana düşüncesini adı altında, El adamı olma üzerinde özel mülk sahipliğine çevirmekti. Kolektif zenginliğinin içinde insan emeği ve insan bilinci de vardı.

Böylece ortam, kimi kişiler üzerine rızk, nasip ad edilen mal mülk sahibi olmanın egemenliği haline getirilmişti. Süreç kimi kişilerin mal, mülk sahipliği üzerinde hegemonyacı oluşun eksen çekimin; çevrimi edilmişti. Bu nedenle El'in sahipliği olan Şadday dağı ve çevresi gibi bir malı, mülkü El; istediği kişiye güya vaat edilen olukla verilecekti. El mülkü, El adamı olan Awram'ın olduktan bir hayli sonra El mana düşüncesindeki somutun ne olduğu ortaya çıkacaktı.

El mana düşünceli, El inanıcısı kişiler; tam El malını, El'in mülkünü sayıp söylemeye alışmışlarken; bir de bakmışız ki, El'in dediğimiz de El’in olan mülk te kişilerin malı mülkü olmuştu. Anonim olan mal mülk iyeliği El anlayışlı mana şahsında; kişi sel vaatli tasarruflara dönüştü. Böylece süreç; iyeliği olan kişi takdirli, kişi sahipli, mutlak egemen oluştu. Bu yolla köleleri de olan bay erki dediğimiz (monark dediğimiz) mülk sahipliğine dönüşmüştü.

Önce kamunun olan mal mülk karşı konulamaz bir El mana anlayışı üzerine transfer oldu. Bu mantık eski totem meslekli emekler değişimi üzerindeki denklikle meşruiyet olan hak edişi, ortadan kaldırdı. Değişilen emekler denkliği yerine El iradeli söylem üzerinde sürecin meşru edildi. Ki özel mülke karşı olası itirazlar böylece El üzerinde ön görülen bir meşruiyet karşılanmasına dönüştü. Olmakla gerçeğin üzerinin örtülmesiydi. El mantalitesi ilk özel mal mülk sahipliği oluşun iktisap şekliydi.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta