Tanpinarin Huzur Mirasindan 4 Şiiri - Yo ...

Seyfi Karaca
5099

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Kayitsizlik; en az bilgisiz liyakatsiz usulsuz ve ilkesiz saldirip sünüp yapiskanligini zorlayarak musallat olmak gibi sonunu yikimlara sürükleyip götürecek olan; özürü tamiri ve telafisi mümkünsüz kisilik bozuklugunun yerlesmis yuvalanmis karakter arizasidir.
Cünkü Kayitsizlik; degisen durumlarin ve gelisen olaylarin yerinde gününde takviminde ve saatinde durmayan tarihi süreclerini köretir, kisitlar,engelleyerek gecen giden zamana ilgili insanini toplumunu ülkesini ve sosyal hayati bütün yasamsal kaynaklardan yoksun sefil bagimli güdümlü hasta muhtac aciz caresiz zavalli endiseli kaygili sorunlu karamsar yetersiz sönük bitik kötürüm ezik düskün uzak kör duyarsiz soyut yolsuz yöntemsiz yozlasmis kokusmus idaresiz ve istikrarsiziklarda cökertir birakir.

Cünkü Kayitsizlik; icgüdüsel zannetmelere ve tahminlere göre -akla fikre mantiga ilgisini alakasini kökten kesmis- karanligini yayip bulastiran SEZGiSEL dogmalardan hic bir gerceklikle bagi baglantisi olmayan pesin hükümlü ve ÖN YARGILI düsler hayaller kurgular ve kuruntular kilavuzlugunun zorunu keyfiyetini yürüterek; kendi kapali kabugunun icinde boyandigi hayal alemini gercekle düsü birbirine karismis ve gecmisle gelecegin yerini asla bilip bulmaya iradesi gücü akli fikri idraki ve ilgisi yetmeyen, topyekün toplumsal ceperleri ve yüzeyleri köpürttügü sahte süslencelerle donatip yasadigi dünyanin yükünü kahrini eziyetini degerini dengesini derdini yüklenip tasiyanlara icine kapndigi rüya aleminden uyanarak bulasmayi kendine yüksek mertebeden düsüklügün zahmeti büyük haysiyetsizligi sayan, söz yazi ilim siyaset fikir düsünce yahut sanat adina sonsuz sinirsiz cürümelerle meshurugunu kazanmis HALLISINASYON hurafeciligin( gecmisle gelecegi, gercekle düsü, somutla soyutu, maddeyle manayi birbirinden ayirt edemeyecek kadar karismis ve sasirmis ve bu bilinmezlerde darmadaginikliga göre kafasi akli kalbi yolu yönü günü gelecegi hakki hukuku dogrusu yanlisi karmakarisik tarzda ve tipte insan uydurmus inanc ayarlamis ilim köreltmis toplum alistirmis afyonlamis ) gayri safi hasilatidir.

Ve kayitsizligin ürettigi kavga gürültü gerilim bunalim calkanti güdüm ve HUZURSUZLUGUNDA ortak cevrim sahasi, afyon iksiri, uyusturucu hammaddesi, medyatik baglantisi ve susturucusu herzaman hic degismez payda ve paslasmalara ÖLÜM` dür.
Cünkü yasadigi hayata kenardan igretiden uzaktan öteden yoksun eksik yitik kayip yetersiz gücsüz bilgisiz donanimsiz iradesiz kacak köhne muhtac aciz ve caresizlerde kalinan ; ve SEZGiLERINE dayanip güvenerek icgüdülerinden gecenleri ilgisi olmadigi dünyaya kaliplayip dayatip buyuran liyakatsizlikte yalan yanlislarin yerlesip yuvalanmasi kendiliginden kurumsallasmaya siradanlasir, alisip kaniksadikca da soyguna sömürüye baskiya zorbaliga her türden tepkisel karsi durus hem suc sayilir;hem de payina ve hakkina düsen yasamdan sökülüp soyutlanarak narkozplastik cerrahi ameliyatlarin kulu kölesi hurafe ve hayalet örgülü SEZGILERE ölmüs körelmis damarlardan ( zamanda etkin ve mekanda özgün varligi bulunmamak sebebiyle ) susturulup sindirildigi ÖLÜM havai fisegiyle kutlayip terkedilen ilimin bilimin mantigin özgürlügün cesaretin idrakin duyarliligin bos birakilmis yerini icinde eriyip tükenerek bagisikligi kazanilmis ve sonu gelmedik sitemler sorunlar kaygilar yakinmalar bozgunlar bagimliliklar baskalasmalar ve yikintilardan , hayatta olmasi ve bulunmasi gereken insanligina dönmesi neredeyse imkansiz gelir.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta