Tanpinarin Huzur Mirasindan 4

Seyfi Karaca
5099

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Tanpinarin Huzur Mirasindan 4

Kayitsizlik; en az bilgisiz liyakatsiz usulsuz ve ilkesiz saldirip sünüp yapiskanligini zorlayarak musallat olmak gibi sonunu yikimlara sürükleyip götürecek olan; özürü tamiri ve telafisi mümkünsüz kisilik bozuklugunun yerlesmis yuvalanmis karakter arizasidir.
Cünkü Kayitsizlik; degisen durumlarin ve gelisen olaylarin yerinde gününde takviminde ve saatinde durmayan tarihi süreclerini köretir, kisitlar,engelleyerek gecen giden zamana ilgili insanini toplumunu ülkesini ve sosyal hayati bütün yasamsal kaynaklardan yoksun sefil bagimli güdümlü hasta muhtac aciz caresiz zavalli endiseli kaygili sorunlu karamsar yetersiz sönük bitik kötürüm ezik düskün uzak kör duyarsiz soyut yolsuz yöntemsiz yozlasmis kokusmus idaresiz ve istikrarsiziklarda cökertir birakir.

Cünkü Kayitsizlik; icgüdüsel zannetmelere ve tahminlere göre -akla fikre mantiga ilgisini alakasini kökten kesmis- karanligini yayip bulastiran SEZGiSEL dogmalardan hic bir gerceklikle bagi baglantisi olmayan pesin hükümlü ve ÖN YARGILI düsler hayaller kurgular ve kuruntular kilavuzlugunun zorunu keyfiyetini yürüterek; kendi kapali kabugunun icinde boyandigi hayal alemini gercekle düsü birbirine karismis ve gecmisle gelecegin yerini asla bilip bulmaya iradesi gücü akli fikri idraki ve ilgisi yetmeyen, topyekün toplumsal ceperleri ve yüzeyleri köpürttügü sahte süslencelerle donatip yasadigi dünyanin yükünü kahrini eziyetini degerini dengesini derdini yüklenip tasiyanlara icine kapndigi rüya aleminden uyanarak bulasmayi kendine yüksek mertebeden düsüklügün zahmeti büyük haysiyetsizligi sayan, söz yazi ilim siyaset fikir düsünce yahut sanat adina sonsuz sinirsiz cürümelerle meshurugunu kazanmis HALLISINASYON hurafeciligin( gecmisle gelecegi, gercekle düsü, somutla soyutu, maddeyle manayi birbirinden ayirt edemeyecek kadar karismis ve sasirmis ve bu bilinmezlerde darmadaginikliga göre kafasi akli kalbi yolu yönü günü gelecegi hakki hukuku dogrusu yanlisi karmakarisik tarzda ve tipte insan uydurmus inanc ayarlamis ilim köreltmis toplum alistirmis afyonlamis ) gayri safi hasilatidir.

Ve kayitsizligin ürettigi kavga gürültü gerilim bunalim calkanti güdüm ve HUZURSUZLUGUNDA ortak cevrim sahasi, afyon iksiri, uyusturucu hammaddesi, medyatik baglantisi ve susturucusu herzaman hic degismez payda ve paslasmalara ÖLÜM` dür.
Cünkü yasadigi hayata kenardan igretiden uzaktan öteden yoksun eksik yitik kayip yetersiz gücsüz bilgisiz donanimsiz iradesiz kacak köhne muhtac aciz ve caresizlerde kalinan ; ve SEZGiLERINE dayanip güvenerek icgüdülerinden gecenleri ilgisi olmadigi dünyaya kaliplayip dayatip buyuran liyakatsizlikte yalan yanlislarin yerlesip yuvalanmasi kendiliginden kurumsallasmaya siradanlasir, alisip kaniksadikca da soyguna sömürüye baskiya zorbaliga her türden tepkisel karsi durus hem suc sayilir;hem de payina ve hakkina düsen yasamdan sökülüp soyutlanarak narkozplastik cerrahi ameliyatlarin kulu kölesi hurafe ve hayalet örgülü SEZGILERE ölmüs körelmis damarlardan ( zamanda etkin ve mekanda özgün varligi bulunmamak sebebiyle ) susturulup sindirildigi ÖLÜM havai fisegiyle kutlayip terkedilen ilimin bilimin mantigin özgürlügün cesaretin idrakin duyarliligin bos birakilmis yerini icinde eriyip tükenerek bagisikligi kazanilmis ve sonu gelmedik sitemler sorunlar kaygilar yakinmalar bozgunlar bagimliliklar baskalasmalar ve yikintilardan , hayatta olmasi ve bulunmasi gereken insanligina dönmesi neredeyse imkansiz gelir.

Bu sebeple `NE ICINDEYim NE DISINDA `zamanin siirsel motif ve süslenceleri sadece dünya dirlik düzen HUZURU`nu yitirdikce bilip bulamayan KAFA KARISIKLIGINI en yetkin, uzman, alim,ulema profosör ve tarikat kumpanyasi ve kumanyasi olarak görüp taniyip inanan kimliksizlik A.HAMDI TANPINAR´a dair ve ait - celiskilerine yenildigi gelmisle gecmis, hayalle gercek, somutla soyut, iyiyle kötü, maddeyle mana, akilla ruh, dünle yarin, doguyla bati…gibi gibi zitlarin yapip dengeledigi ikilemleri ve sonsuzluk evrenini dünyadan ve kendinden sapmis sinmis soyutlanmis yapay hücreli MiSTiK depolara kodlara ve kacamaklara fosforlu ve gösterisli BOHEM YASAMA faturasi karsiliginda soyutlanmis özelllikli - kabiliyet ve yetenegi degil, neredeyse tüm Cumhuriyet Ileri Orta veya Geri görüslülügünün avans ve avanta payiydi.

Cünkü yüzyillardir KAYITSIZ-ILGiSiZ kaldigi derdin sorunun TOPLUMSAL bitis ve cöküsleri körükleyip kiskirttigina YILDIZLARDAN FAL OKUMAKLA saplanip kalarak, kimi suni pansumanli ic dinamik gelisim olusumlarindan yoksun müdahalelerin hic bir kayda degerliligi olmadigi ( Tanzimat ) ve hep karanligin kör merceginden hicligin dibine bucagina birikip bakisarak, insan mekan zaman iliskisini hep erteleyen ihmallerle baskiyi eziyeti zoru ve zorbaligi basina buyruk hükümranlikta yikimlarin yönetip denetledigi toplum mutsuzluguna afyonlayip yükleyen; ve akildan özgürlükten kopup yabancilasmakla günü ve gelecegi kurtaracagini sanan; tikanmisligin cigligini `padisahim Sen Cok Yasa`havai fisegiyle susturup ölümlü dünya tesellisine devrildi döndü durdu, batiyla doguyu sarhoslasan kafa bulanikligi karmasasi ve bagimliligiyla, nerde duracagini bilmeyen sürüklenis ve savruluslarin esiri oldu Türkiye.
Bu yüzden de halen henüz, cöküsten cöküse yikimdan yikima tükenisten tükenise zaman mekan ve insan kavramini SEZGiLERIN rüya tabirciligine ve SÜSLER YORUMCULUGUNUN hayutu haramiyi bas taci eden sanal ve hayal alemine sürüklenerek Osmanli`dan gelen eski enkazzindan asla ve bir türlü kopamadi. Yeni kurulan Cumhuriyet aydinligini bir türlü icsellestirip kabullenemedi.

Bes Sehir kisa yollu Evliya Celebiligi`le beraber..TANPINAR, misal..
Bu yüzden de Dogu`yla Bati arasinda üretemedigi YARI SÖMÜRGE ESARETiNDEN arinip kurtulamayan Türkiye gercekligine, la lay lom medya magazincilik ofisinde Recep Ivedikleri veya Vizyontel abidik gubidikleri afyonlayip narkozlayarak, plastik cerrahisini kiralik satilik rekor ve gise kirmalara müptela sanat ilim bilim teknoloji sipor ulasim iletisim saglik gida enerji modundan ham maddesi ve temel IC GÜDÜSÜ soygun vurgun talan tecavüz yalan dolan istismar ve ihanet olan ; Üniversitelerin KAYITSIZ sartsiz yordugu uydugu ve yaptigi gericiligin ve hurafeciligin hususi kontenjanlardan yetismis sanat edebiyatiyla, dogasi tabiati kültürü talanlara teslim, yanginlarla tutusturulmus cöllesmelere beton- viran, tanimlayamadigi kafasi karisikligi en ideal duygu düsünce fikir istikrar veya inancin merkezi bilmek sadece ve yalnizca TANPINAR`özelinden sabit ve ibaret degildi, zaten alinti calinti taklitlerle zil zurnaliktan herkes hepsinin kopyasi ve cogaltilmis haliydi. Bu yüzden zaman hep hayatin kurdugu saat ve takvimlerle ilerledi, dünya döndü degisti, kendilerinden beklenenlere ihanetle gecmisin enkazina gelecegin yapay dogumlu taklitciligini ekleyen AYDIN-YOBAZLAR sayesinde, heryerden geri birakilan devletsizlige BOP MAFYACILIGININ yikim yagma keyfiyetini hükümran kilarak, kayitsizligin en seckin örnegine hala yildiz falina bakip düsten hayalden romantik fantastik fasaryalar üfürülmekte.

Temmuz / 22

Seyfi Karaca
Kayıt Tarihi : 14.7.2022 18:15:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!