Inisli yokuslu türlü cesit yasam degiskenlikleri icerisinde hayati daraltip yorup yildirip örseleyen bütün sartlanmisliklara bagli basmakaliplardan uzak; özgüvenli,özgür,engelsiz, kiskacsiz ve saplantisiz kendi özünde haysiyetide yasama kavusmali insan….
Sadece dogup dünyaya gelipherseyi raslanti gidis-gelis hatlarina bindirip yükleyerek yazin zincirinden kurtulmuscasina buldugu her kopuslara perem perisan dagilip gevseyerek, kisin yazdan kalma bütün yiginlasmis yeryüzü yoksunlugunu icinden cikilamayacak kabuklarla örtüp hayattan kesildikce kesilen sogumaya terkederek müthis bir yabancilasma ve caresizlik siginagi yalnizligiyla kendini kendinden baska kimsenin duyup dinleyip anlayip palasmadihi TABUTLASMAYA bir sekilde boy verip büyüyüp gitmek bagimlilik balaminda degil….
Yasamayi diledigi hayat bütünlügünü ne kadar algilayip idrak ediyorsa o kadar akil, bilinc, his, sevgi, hukuk, duyum, duyarilik, etki, tepki, sorumluluk, emek, cesaret, ahlak, inanc, güven, özgürlük, irade, yakinlik, samimiyet, bellek, birikim, katilim,sadakat,paylasim, dayanisma ve TOPLUMSALLIK gelistirip büyütmelidir insan ki, dileyip arzettigi deger dengelerinde gelip gecici misafir oldugu sürdürülebilir yasam ziyaretini (INSAN yetkisiyle devraldigi tüm dünya güzelligi zenginligini) onurlu tutarli karakterli ve huzurlu geleceklere saglayip kesintisiz tasiyabilsin..
Aksi takdirde icinde her cesit kökünü kaziyip özünü esasindan silip süpüren zehirleyici öldürücü katki madderiyle avlanip aglanmis, hali vakti harap, agit ve acilar kesmekesine ören veran olur insan.
Bu durumdan sürekli boy verip saplandigi yalniz kimsesiz batakliga genisleyip büyüdükce TÜKENME istahi kabarip köpüren amansiz bir sürüklenisin girdabinda cöküntü cürüme yozlasma nefret yilginlik bikkinlik mutsuzluk bencillik bagnazlik bunalim gerilim kin garez fitne ayrisma calkanti catisma ölüm zulüm nafakalariyla beslenip bilenerek, yitirip kaybettigi akil-vicdan karanliginda kendini tamamen her hali her duruma oldukca verimli - kullanisli teslimiyet ve caresizliklerin kontrolüne kul, kurban, köle ve tutsakliga alisir ve tapinir..
Dünyanin yari nüfusu gelir kaynagina sadece altmis iki kisinin sahip olup, yarattiklari en afyon kafa HAYDUT KUMARHANECIiLIGINi serbest rekabetci piyasa düzeni diye adlandiranlarin hic ama hic emek sarfedip zerrece üretim zahmeti gütmeden dünyada dönen paranin en az on bes misli sahte ve sanal cevirip dönderen YALAN TALAN dolap dümenli pazarlikta herkese keyfe göre kader yazan esarete tutuklayip, ayni zamanda yeryüzü dünyasini da suyunu topragini zehirle sivanmis küresel cehenneme ceviren tezgahlari kurup kurgularlarken, heryerini her yerde katlanip sürdürülemez kiyamete tesis etmis insanlik kulkurbanligini herseyden daha cok önemseyip öncelikli tutacaklardi…
Bu yüzden binyillardir en kolay ve zahmetsiz emeksiz yolsuzuklarla en cok kalabaliklara hükümranlik etme yatkinligini hic elden düsürmeyen ACGÖZLÜLÜK SAPKUNLIGI, güclü olanin daima kendine göre olay, olgu, aliskanlik, gündem, inanc, bagimlilik, celiski, bunalim, gerilim,catisma, bilincsizlik, soyutluk, sahtekarlik, kanunsuzluk, ilgisizlik, iradesizlik, bozgun, kacak, carpiklik, cürüme, kokusma, yalan,talan, bagnazlik, düsüncesizlik, tutarsizlik, onursuzluk, kaypaklik,firildaklik, duyarsizlik sosyete, karmasa, kargasa, depdebe, ihtisam, gösteris, tantana, cöp, zibil, zibidilik, kattaklik, züppellik, moda, malzeme,, kin, sogukluk, hokus pokus cinleri tepesinde kisneyen huzursuzluk -mutsuzluk tipinde INSAN uydurup icat ettigine, kendilerini her hayat hakkini kosulsuz sartsiz elinde tutan sorgulanamaz –yargilanamaz soyucu sömürücü ezici tacizci tecavüzcü vurguncu ölüm zulüm PATRONTANRI yerine koyacaktir.
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta