Ey Muâvîler ümmeti ve ey düşmân-ı Muhammedî,
Siz küfrânî, biz şükrânî; Siz bir taraf, biz bir taraf.
Sizler tuğyânî milleti, bizler Muhammed Ümmeti,
Siz Mervânî, biz Kurânî; Siz bir taraf, biz bir taraf.
Siz Mervânî-i Cehennemî, biz Muhammedî-i Cennetî,
Sen benim sarhoşluğumsun
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Devamını Oku
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Şair Kur'an'ın yaptığını yapmış. Kur'an baştan sona iyilerle kötüleri, mazlumlarla zalimleri, hak ile bâtılı ayrıştırır; birincilerin hakkını ikincilerin ise müstehakkını dile getirir. Şair de şiir diliyle bunu yapmış.
Kerbela herkesin yüreğinde bir yara elbette. Ve Yezit te Muaviye de yaptıkları zulümleri ile tarihe gömüldüler. Zaten şu anda Yezit ve Muaviye taraftarı olan bunları benimseyen birilerinin olduğunu sanmıyorum. O günkü şartlarda durum nasıldı şiirin yazıldığı tarihtede ben Yezid ve Muaviye taratarlarının olduğunu düşünmüyorum. Çünkü Şiir Konunun aslı itibarı ile yani Yezid ve babası Muaviyenin zulmünü anlatma kınama yönüyle doğrudur ama Siz biz gibi hele hele Cennet Cehennem paylaşımları vs. konuları itibarı ile çok ayrıştırıcı olduğu için keşke bu konuyu bu zulmü başka bir şekilde dile getirseydi şair mesela Aşık paşa gibi.
Allah kitabında küfür tek millettir buyurur. Bunun haricinde Allah'a Kur'ana ve Peygambere inananları siz bir taraf biz bir taraf diye ayırmayı kabullenmemiz mümkün değildir. Değerli şair arkadaş, Ayrıştırıcı değil, Birleştirici üsluptur size yakışan.
sacmalamis arkadas..
simdi kalksam ben de..
kirlarda ki bitkilerle cekis etmeye kalkissam..
siz yesilsiniz ben beyaz
siz sicak sever ben ayaz
siz bahar da ben ise yaz
siz toprak yer ben ekmek
siz sabitsiniz ben var sekmek
siz su emer ben kova ile cekmek..
felan fistik desem..
hizimi alamasam.. davarla keci ile kinlessem..
ben sık dokur ince eler
ben konusur sizse meler
aramiz da farklar var
bir bilseniz neler neler..
desem siir mi olur bu..
her kendi kendine konusan.. hayali dusman yaratip degirmen kanadina kuyruk sokumunu kaptiran sair mi olmus oluyor..
icerisini bosaltmis arkadas uluorta..
boylelerinin gomlek kolunu arkadan baglayip dogru manisaya.. merkez efendiye gonderme lazim
siir diye yumurtlanan herzeyi cikar cikarabilirsen edebi satihtan.. genis bir leke..
sen sensen sen de sen.. ben bensem ben de ben..
bende ben bende ben..
diyor..
yuh diyorum artik..
senin rahmanin senin nuranin senin kuranin bu tur zirva ile piyasa yaparsa seytani kufrani hirpani zincirkazikkoparani ormani kimbilir ne yapmaz..
bolucuye bile hak verebilirsin..
anadil istiyor ozerk olma arzu tasiyor
sen salt inanc uzerinden..
belkide yuzde doksandokuzu muselman toplum da..
milleti siz az muselman biz cok muselman diye yaftalayip..
damgali merkep gibi gecit toreni yaptiriyor insana..
yuh diyorum bende ki bu skir askina..
bu onmaz siir sevgisine..
herze altindan bile siir cikabilecegi umudunu yitirmemeye..
yuh diyorum yuh olsun.. su guzelim bahar gunu
yuutuptan adam gibi video indirip izleme guzel bi muzik indirme bu tur zirvalari oku..
gel kaybolan vakte acima..
yediceddinize saygilar..
Bu şiir günümüzde yazılsaydı daha farklı daha yumuşak bir uslupla yazılırdı O günün şartlarına göre yazılmış oldukça sert ve ayrımcı bir dille yazılmış Bizler ve sizler den ziyade hepimiz kelimesi insanlar arasında ayrım yapmayacaktır SÖzlerini pek iyi anlamasam da(ki günümüz türkçesine çevrilese, birileri bu iyiliği yapsa çok daha iyi anlaşılırdı şiir) genel olarak sert ve itham edici! Şiir olarak güzel mi pek iyi anlayamadığım bir esere ne iyi ne kötü diyebilirim Ancak emeğe sağlık diyorum Allah rahmet etsin
Bu şiir ile ilgili 5 tane yorum bulunmakta