Sanat sinema ulasim egitim ilim bilim edebiyat dil kültür hüner siyaset marifet özgürlük vicdan ahlak hukuk saglik üretim ve paylasim gibilere insanligi onurlandiran ve onurlandirdigi insanla beraber her seyin birlikte hayat buldugu dünyayi kuran degerlerden kendi kendini kiran kirana ve emsalsiz bozulmalarla yiyip bitiren kokusmus cürümüslüklere kanmis yenilmis yagmalanmis FAKiR FUKARACiLIK ve ISTISMAR endüstrisinin Bop saglam kaynakli özel Akil-Danisman ekipmanlaindan biriydi Yilmaz Erdogan…
Evvelyati varos mahallesinin kostümü tespihi yan yatik omzu kirik dökük cümlelerle her sekil ortam ayarlayip süreklilesen söhretine sabit kalicilik siparisi baglayan dizi furyalarinin MÜKREMIN ABI´si, diger eksik kalan yarisini Demet Akbag`gillerle ayni yapinin Serbest Piyasa reklamcilik ajansi gibi Yeni Dünya Düzenine kan kustugu hayat gercekligini her bakimdan baskilayip uyusarak memnun mutlu mesutmus gibi her buyrulan kosullamalara hkendiliginden hizaya gelen ` Yeni Insan Tipi`nin nasil avlanip afyonlanacagina dair terazisinde tartildiklari borsa getirileri oraninda hayati kararmis yoksunluklara isildakli performanslar asilayip sergileyen sismografik dokunuslu akli fikri duyarliligi bellegi bilinci hususi üretilmis karanlik gündemlere köreltip öldüren ölü sinyal dolgulariyla caba sarfedip, yiginlarca dert sorun biriktiren kendinden kopmus sogumus zavalliliklara boyali perdeler gerdiler.
Aslinda YENI SINEMA dedikleri ve Edebiyatta IKiNCI YENIi `cilerle yapay dolgulamali paralellik ögütlenen Semih Kaplancioglu, Nuri Bilge Ceylan, Ismail Günes…. Gibilerin birbiri ardina dizilip siralandigi numarali numarasiz listelerle toplanip dagildigi kota ve pota, toplaminda Sinan Cetin`in Yeni Dünya Düzeni´ne uygun tek tip insan türevini NiHiLiST bir kayitsizlikla, ama MUTLAK ve SABiT sonsuz soyut tekrarlarin tapinaklastirildigi ve hic bir aklin dilin fikrin ifadenin kavramin sorgunun alginin birikimin alfabenin yahut kelime yiginlarinin anlayip cikarimlayamadigi, sanat edebiyat ilim bilim görsellik estetikcilik cagdaslik adina Neo Liberal kosullarin kullanisli denekciligini yapmaya kesin kopmaz ayrilmaz ve degismeyen taraf olarak, somut gercekciligi tekrar tekrar oynatmanin oldugu gibi göstermeye ve hic el sürmeden ham hoyrat haliyle PARAYA ENDEKSi her FiLiMiN kivrilip cevrildigi müsterisi kendiliginden üdümlü piyasayi doyurmanin özenle secilmis isletme bayicileriydi.
Yillarca YESiL CAM`da olup bitenlerin insana dokunan sahnelerini kesip büküp kirparak; nasil olsa Onii Eylül `ile haddinden fazla kendinden ve dünyasindan ölmüs uzaklasmis insanlik dünyasina ve sanki dünyada olup bitenlerden hic kimsenin sanal bagimliliklara dokunmadan kendi özgür bellek bilinc aliskanlik deneyim birikim algilama ve iradesiyle hic kimsenin hic bir seyden haberi duyumu olmadigini bilmenin kesin güvenceli garantisiyle, dünyaya pazarlanan ödüüllü ödülsüzlerden de ekleyip uladiklarini eski Yesilcam tekrarlarina karistirip kaynak yaparak, yasadigi dünyaya kopuk kesik uzak ilgisiz tepkisiz duyarsiz sogulmus yozlasmis körelmis ve susmus; hic bir degiskenligi sabitlesmis SORUNLAR sanayisinde harcayip tüketmenin disinda akla fikre koyup göze alamayan sinik pisirik kaypak korkak aciz yitik yikik ve kendine her türlü degersizligi asilayan yenilmisligin salakligini ve zavalliligini kusanip kullanmaktan baska secenegi olmayanlarin ebediyyen iflah olmayacaklari bagimlilik afyonlarini ve aliskanlik süper markaciliklarini ördüler ve örgütlediler, Yilmaz Erdogan, Cem Yilmaz, Demet Akbag tiyatral Sinevizyonistleri veya hep beraberce öteki kulvarlarin Semih Kaplanciogullari yahut Nuri Bilge Ceylan`cilari.
Ses dekor salon sinkron isik salon koltuk vesailere muazzam donanimli Bop Serbest Piyasa bileti kesildiginde, artik neyi seyredecegi bastan ayarlanmis; her replikte birbirine acaip mafya pozlari keserek bagiran cagiran susan ölümün daim sahnesine tezgah; ve borsalayanlarin afyonlanmis güdümlü bom bos tüketim bagimlilarindan baska ne insan vardi ne sanat ne de sinema.
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta