Getsemani'ye kutsal bir düşüş için
Zamanda yerini alamamış nesnelere
Sisifos
Ey bilgeleri kaygılandıran uyumsuz
Ey aklın zembereğine gerilmiş basınç
İnsanın biçimlendiği kültürün dekoru
Umudun umudunu kıramayacak kadar esnedi
Sahne cücelerin gülmeceleriyle gıcırdamakta
Ey Sisifos
Kayanın merhametine yasladığın yanağından akan kanla
Mühürle döngünün çemberini
Bir geçit yapıldı insanı insana taşıyan
Ya da herkes saçmalamıştır
Zirvede kütlesini tartamayan kayanın
Hız kazanmasıyla dibe
Ey Sisifos
Kaya kaya değil
Atomlarının hesabını veren bir bilimcinin üst-mantığından öte
Kaya kaya değil
Elektronlarını tanımlanmış bir kütlenin görüngüsünden öte
Bir isim
Bir karakter
Bir giysi
Ve sonunda etlik
Dağın köklerinde ışıldayan cevherin
Karabasanları kadar çökmüştür usa
Bizi benliğine geri düşüren zamanın havarileri olarak
Getsemani'nin çayırlarına yuvarla
Dağ bize inmeden
Ey yazgısının tahtına çıkmış şah
Ey kamburunu felsefeyle kanatan uyumsuz
Seni bir güneşi taşırken görüyorum
Dev bir yarık açtığın
Gökle yer arasına gerilmiş insanın başkaldırışına
Karanlığın ipini Ariadne'nin ipine düğümleyen
Körlerin çarmıha çivilenme vakti gelmiş midir?
Minervanın boz baykuşunu selamla
22.09.2008
Seraceddin ÇelebiKayıt Tarihi : 23.9.2008 09:20:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Sisifos ortak bir kaderin paylaşımıdır fakat insanlar daha çok fotoğraflara bakarlar aynaya yürümek yerine!
![Seraceddin Çelebi](https://www.antoloji.com/i/siir/2008/09/23/sisifos-bir-yazginin-benligi.jpg)
Sisifos a gelince sisifosun yok olması için varolmuş olması gerekir.
Yokluk ve varlık arasında bir hat vardır gelip giden hattın olmaması için ne varın ne yokun olmuş olmaması gerekir yani hiçten sonrası!
Sisifos evet yoktur Sisifos evet vardır!
Yoktur; bireyin dondurulmasını Tantalus’la örneklendirerek geçeceğim SENİN İŞİN OLSUN BUNU ÇÖZÜMLEMEK!
Sisifos vardır; demogojik sıyrılımlardan sonra bir işçinin her gün işini rutin olarak yüklenmesi Sisifosun varlıksal göstergesidir:
Bu bağlamda kayanın varlığına değineceğim ki İŞÇİ yaşam refahını elde edebilmek için ya da yaşamsal refahları ALT-bireylerine aktarabilmek için kayanın altına girer ve her gün yatağına kayayı taşır ve her sabah kaya yataktan işe yuvarlanır!
Kaya yoktur evet tekil terime indirgenen kütle içlemlerinin dağılmasıyla yok olur.
Kaya kum,fosil,balçık,toprak,su,ağırlık,tümel-gölge vs vs vs kütleleşmenin sonucudur; bir toplum gibi!
Ancak sihir bozulursa TEKİL tekillerine bölünür!
Ve kaya yok olur tikelleri kaplamında!
Tüm bu çıkarmaların sonucunda SAÇMAlanmıştır, zihin bu saçmalanmalarla örtülür ancak insan merdivenlerini örümcek ağlarından arındırıp bir löküsle yukarı çıkmalı!
Toz hep yere çöker çünkü!!!
HA BİRŞEY HEM VAR HEM YOK NASIL OLUR DİYECEKSİN :) tanrıYA BAK!
Sahne cücelerin gülmeceleriyle gıcırdamakta
çok yorucu ama müthişş bir şiir!
şair okuyucuya baskısından belliki çok yüklü...
Demek dövüşeceğiz?
Pekii!:
Sisifos yoktur!
Başka şeyler söyleyerek nasıl da aynılaşılır.. İnkar; ne menem kaçıştır (Bu bir paradoks kurgusu değildir ama)!
Sisifostan 'kaçıp' şuralara; şu nefis sözlere gelince;
bayıldımmm!
'Ey bilgeleri kaygılandıran uyumsuz' ne cüretli bir yaftadır böyle bu!
'Bir geçit yapıldı insanı insana taşıyan
Ya da herkes saçmalamıştır'
Reste bakınız. Ve kestirip atınız bütün doğruları!
'Ey Sisifos
Kaya kaya değil'e, çok sevdiğim bir şarkı armağan ediyorum 'kesmeşeker'den: 'bir deve asla bir deve değilmiş. bunu bil, konu bu'
'Ey yazgısının tahtına çıkmış şah
'Ey kamburunu felsefeyle kanatan uyumsuz'
Mat demiş şiir tam burda. Tat bıraktı -yoğun ve kanlı-. İnsanca.. Çoook insanca!..
Şimdi daha iyi anlıyorum seni
boşluklar doluyor harç la.
Sen şiir de harikalar yaratıyorsun
Sevgiler sana 'tek sana'.Seraceddin.
şiir akışkanlığını yitiriyor.
entellektüel kaygılar taşıyor son dönem şiirlerin
her satır bağımsız bir çığlık
bu da yoruyor
ama akılcı, donanımlı
edebi açıdan kusursuz
duygular metaforla birlikte yüzeye çıkıyor
bununla birlikte anlamlılığı zorluyor
yani doğrudan okucuya ulaşma akıcılığını kamufle ediyor kanımca...
TÜM YORUMLAR (6)