şiirin bir ucunda salkımsöğüt
öbür ucunda gökyüzü ve bulut
bulutun bir ucunda rüzgargülü
öbür ucunda gül devşiren umut
umudun bir ucunda sonrasızlık
öbür ucunda tekinsiz paslı kilit
kilidin bir ucunda sen olmayan sen
öbür ucunda bencil kalem-kağıt
kağıdın bir ucunda 'ah min-el aşk'
öbür ucunda ahmet necdet ve flüt
Kayıt Tarihi : 5.10.2002 02:17:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Ahmet Necdet Sözer](https://www.antoloji.com/i/siir/2002/10/05/siir-ve-flut.jpg)
şiire gelince:zincirin halkaları gibiydi dizeler...keşke biraz daha uzasaydı dedim kendimce...altından zincirdi demek istediğim...
Hanımlar çok çok iyi bilirler, örgü çeşitlerini.
Elimizin çamuruyla bir şeyler örmeye kalkarsak belki yumakları kirletebilir, örgünün akışını bozabiliriz.
Hemen hatuna soruyorum, örgü çeşitleri neler diye.
Düz, haroşa, pirinç…
Sayıyor işte. Ben ne anlarım, pirinçten, haroşa’dan.
Bir de Tunus işi örgü varmış. Şişi hiç çıkarmadan varılan son noktadan geri geri örülen bir örgü çeşidi.
Bir şiir için bu kadar tarife ne gerek var, diye soranlar için söyleyeceğim. Özelliği bilinmeyen benzetmenin anlamı olmaz. Onun için sorma ve yazma gereği duydum.
Şiir, Tunus işi örgü gibi olmuş.
Her beyitin en son kelimesi alınarak ilk dizeye başlanmış. Yani her beyitin son kelimesi, sonraki beyitin ilk kelimesi olmuş. Bitirilmiş ve yeniden geriye dönülerek (geri geri) başlangıç yapılmış gibi.
Bütün beyitler birbirlerine şekilce de bağlanmış.
Klasik anlayışla moderni söylemek.
Son beyite biraz farklı baksak ne olur sanki?
“kağıdın bir ucunda 'ah min-el aşk'
öbür ucunda ahmet necdet ve flüt” yerine;
“kağıdın bir ucunda 'ah min-el aşk'
yanık ucunda Ahmet, 'ah bin-el aşk'”
“Aşk ateşinin külleriyle savrulup kavuşmak da var.”
Günün Şiiri / Şairi’ni kutluyor, rahmet diliyorum.
Sevgi ve saygı rüzgârları esenliğiniz olsun.
“GERÇEK DOSTLAR BİRLİĞİ”
hep söylerler
Ayyaş sarhoşş
Adam değil meyhoşş diyeeee
Tecrübedir Bee tecrübee,
Sarhoş olmak
Yiğidin işidir
ALKOL ALMAKK
Öksüzlüğin
Yalnızlığın
Garipliğin
kimsesizliğin tek tesellisidir ALKOL
İsteyeni yavaş yavaş öldürür
Kimselere zarar veremeden
Derdi olmayan derdi ne bilir,,
Dünyanın derdini alkol bilir
Alkol insanı belli sürede
Kölelik insanı daha acı sonla bitirir
Yanıyorum dünya dertleri başıma bela
NERDE Gerçek dost nerede kerbela
Umutsuz yaşam her yerde bela
sarhoşun zararı kendine
Kurşunlar planda garibe
Kurnazın proğramında sömürü
Sarhoşun sofrasında dert küpü
Ha kırk yıl köle ha kırk saat sarhoşş
Aynı kapıdır
Derdimden içerim
Bu hayat kozudur
Akıl insanları sömürmeye
SARhoşunki kendine
Kimseye zarar vermeden ömür bitirmeye
Sahtekarınki aldatıp kendiyle övünmeye
Dindarınki ise cehennemdeki bakış
Bişrininki ise Allah'a alkış
Yahu ne istersiniz zararsız sarhoştan
Allahı yalanına şahit tutan şarlatan
Elbette yaratan vardır mutlak
Yakışmaz onu karalamak
Üçkağıdın beşi şaşırtır her daim kalleşi
Akşamlardır akşamcının herşeyi ayı güneşi
Aldatarak yaşamaktansa
Sarhoş yaşamaktır doğrunun kardeşi
Eğer doğru yaşam adına başkalarına zarar veriyorsan
Ben günahkar zararsız sarhoş ötekilenen
SEN DÜŞÜN DİNDAR ALLAH'TAN UTAN
TÜM YORUMLAR (7)