Açlığın cinsiyeti yoktur ve her canlı acıkır
Aşk dediğin de cinsiyet ayrımsız bir açlıktır
Kadın erkeğinin erkek ise kadınının nimet rızkıdır
İşte yârim diyeceğin de kokusunu içine içine çekince
Sıcak ekmek kokusunun sihiri misali ruhunu doyurandır...
Sen bırakıp giderken her bir odaya bolca yokluğunu sıktın sıkmasına da
Duvarlar, kapılar, pencereler, perdeler, koltuklar, her şey sen kokuyor hâlâ
Ellerinin sıcaklığı var hâlâ elektrik düğmelerinde, pencere ve kapı kollarında...
20.9.2017
Artık son hediyemdir belki bunlar bana yüce tanrıdan
Bir kaç vakitlik daha yanacak mumlar, aydınlığı nurundan
Yanarken sen kokuyorlar, sönerken de ben, çocukluğumdan...
S.Güler-22.2.2018
Sana "Ölür müsün benimle" diyemem
O kadar hayat dolusun ki, hayatsın her dem
İçim el vermez, zaten kalbime de izah edemem
"Sen olur musun benimle" der anca içimde dışımda
Yok desen de yine kıyamam, yok, senden el çekemem...
Herkes konuşsun, isterse hiç susmasın
Ne olur ama ne olur şairler siyaset yazmasın
Aşk adına cümlelerin hakkı yenmesin meselâ
Yazıktır, mısralar, kıtalar sandıklarda oylanmasın
Günahtır, şiirler alavere dalavere ve nefret kokmasın...
Şiir yazmak zor değil, kolay olmasına kolay da
Önce çok âşık olmak ve çok "ya sabır" lâzım usta
Meselâ bak ben "çok özledim" dedim bu ak yaşımla
O ise sustu, hiç konuşmadı o küçük kız çocuğu gözleri
"Ben özlemedim" bile demedi, öyle sadece sustu çocukça...
Daha kaç kez yıkarım ruhsuz yüzümü gecen matemiyle
Bilmiyorum, daha kaç seher sürerim uykusuz gözlerime
Daha kaç sabaha günaydın lan demem aynada kendime
Bilmiyorum, kaç orospu geceyi kovmam güne ibneliğine
Daha kaç defa kırışık dünümü giyerim yarınlık bedenime
Bilmiyorum, kaç kez daha siktir git sıkarım piçin kalbime...
Ağla beni, zaten bir kaç damlalık kalan canım, ağla artık
Kaç af sildin , hapsoldum kaldım gözlerinin hücresinde
Bitsin, silinsin gitsin kirpiklerindeki parmak izlerim artık...
19.8.2017
Sar mezarlığındaki bedenimi, aç kollarını dünya
İnsan olarak bir çekemedin içine, belli ki almadı için
Şimdi gül kokusu oldum bir cenazenin paklanma suyuna
Sonra tomurcuk bir mezar taşı açtım karanın karası toprağına...
S.Güler-29.4.2019
Bayrak dikilmemiş ne zaferler var hayatta ey komutan
Ve tek ganimeti sınırdan sınıra özlem olan yürekler var
Ne yürekler var bir bilsen, her komutana nasip olmayan...
S.Güler-8.9.2018




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!