Şu zaman dedikleri ne acayip
Takvim yapraklarını koparmayı unuturdum şimdi anlamadan günler kendiliğinden düşüyor.
Şu ömür dedikleri ne acayip
Soba dumanı kâbustu ciğerlerime eskiden şimdi dumansız beş dakikam bile geçmiyor.
Şu hayat dedikleri ne acayip
Koca bir ömür sensiz geçmek bilmedi bak şimdi senli olmaya kalan ömrüm yetmiyor.
Gözlerime sürme seni kara çekmiş bu ömrüm
Gayri hiç başka renkleri tanır mı gözüm, göz önüm
Atadan babadan öyle duyduk, öyle bildim, öyle gördüm
Kadere en son noktayı bir tek Azrail koyarmış ey gönlüm
Lâkin bu başka, silinmezsin, silemez, ne Azrail ne görevi ölüm...
Sorsan şimdi ne büyük ne küçük derim
Yani bir sana kadar benim bitap kalbim...
S.Güler-8.7.2019
Çok söz yuttum, kalibre kalibre çok sus sıktım dilime
Biri "seni seviyorum" meselâ, bir başkası "çekip gitme"
Çok sen gömdüm, her yaştan senler kefenledim kalbime
Biri "sana değer" dediğim bakışlın, meselâ biri "bitip yitme"
Çok senden gittim, ne çok senden ne çok döndüm sana geriye
Biri "sık gitsin kafana" tekik dibindendi meselâ, diğeri "üzülür ölme"...
Ne çok özledim kendimi
Bilseler ne de çok gözümde tütüyorum
Saçlarımı, o zamanki bir kaç ak telimi
Ayaklarımı, gerçi arada eskimle yürüyorum
Ellerimi, ellerimle çizdiğim resimlerimi
Yüksüz omuzlarımı, sıkça keşke büyümeseydim diyorum
Baktım da
Ne çok sen çizmişim göğe
Ne çok yıldıza hep senin adını koymuşum
Ne çok sen dikmişim toprağa
Ne çok çiçeği can suyu seninle sulamışım
Ne çok sen yazmışım suya
Ölsem mi bu gece ben ne dersin ustam
Ya da ölmesem sadece üzerime toprak mı örtsem
Konuşsalar ardımdan öyle küfür, ahkâm
Sussam yine, sussam, yutkunsam sadece dinlesem...
S.Güler-20.4.2016
Gülsek mi bugün ne dersin?
Gülsek, gülsek, gülsek gözümüzden yaş gelse
Tutunsak attığımız kahkahalara bulutlara mı yükselsek?
Sevsek mi bugün ne dersin?
Sevsek, sevsek, sevsek kalplerimiz aşka gelse
Olsa eğer, ne dersin?
Tanrı bana kanat versin
Seni de "gökyüzündür" desin
Kaybolayım arşım maviliklerinde
Öldü bilsin herkes, kimileri sevinsin
Herkes canımı kendi yeryüzünden silsin
Bir gün usta, bir gün benimde arkamdan konuşacaklar
Ben senin için kimseden tek kötü söz duymadım Allah var
Beni bilmem, bilemem, belki ben de senin gibi rahat uyuyacağım
Ayakucumda sevdiklerim, oğlum, kızın, belki anam, dilinde Fatihalar
Belki hiç iyi anılmayacağım usta, ardımdan, adımdan öyle atıp tutacaklar
Lâkin iki şey var ki ne deseler nafile, inandıramazlar, hep haksız olacaklar




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!